Akrabra Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Kommer nok ett stort Single Player DLC til. Bethesda har aldri gjort mindre enn to til spillene sine. Regner med det lanseres rundt November senere i år, rundt 1 år etter Fallout 4 sin lansering. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg har installert såpass mange modder som er i kategorien: "burde ha vært i vanilla Fallout 4". Hadde vært kult om de patchet inn noen slike funksjoner i samme slengen. Dette gjelder spesielt settlement-delen. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg har installert såpass mange modder som er i kategorien: "burde ha vært i vanilla Fallout 4". Hadde vært kult om de patchet inn noen slike funksjoner i samme slengen. Dette gjelder spesielt settlement-delen. La til noen nye Settlement ting i denne patchen, survival mode kommer også i en patch og sikkert mange andre ting også. Hva som burde vært er vel en diskusjon man kan ha med Bethesda. Det de mener burde være er der vel Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Bethesda mener tydeligvis at det absolutt ikke burde komme noe som helst lyd når man går igjennom buskas. Helt ufattelig at de ikke har klart å legge til litt rasling, og kanskje noe skraping i de tilfellene. Jeg tror ærlig talt Bethesda er litt late, og forventer at brukerne skal fikse opp i slike ting. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Jeg har installert såpass mange modder som er i kategorien: "burde ha vært i vanilla Fallout 4". Hadde vært kult om de patchet inn noen slike funksjoner i samme slengen. Dette gjelder spesielt settlement-delen. La til noen nye Settlement ting i denne patchen, survival mode kommer også i en patch og sikkert mange andre ting også. Hva som burde vært er vel en diskusjon man kan ha med Bethesda. Det de mener burde være er der vel Tja. Det er litt vanskelig å skjønne hvorfor noen typer vegger/gjerder/broer "snapper" til hverandre, mens andre ikke gjør det. Virker mer som de ikke fikk tid til å legge til noder til alle byggelementene som burde ha det. Synes også det burde være mulig å rydde vekk busker og annet boss som ligger strødd i Settlements. Samt at Combat Helmet helt tydelig har en lykt, men ingen fungerende lys, og andre lignende ting som virker veldig ulogisk. Endret 24. februar 2016 av Orwandel Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Hva er dealen med "settlement size"? Ble skikkelig irritert og ga opp settlements for en stund da jeg plutselig ikke fikk lov til å bygge ut The Castle lenger. Har noen aggregater, strømkabler, rocketlaucher turrets, noe matproduksjon og vann. Men nå får jeg opp en feilmelding hver gang jeg prøver å bygge en vegg, plante mat osv... Hva er det for noe rart? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Er det bare jeg som spiller uten mods, altså vanilla? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Spiller uten mods jeg også (PS4) og ser at det har litt begrensninger. Av en eller annen grunn fikk jeg skikkelig lyst på Dr. Zoidberg-mod. Hadde vært supert å bytte ut alle Mirelurks. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Hva er dealen med "settlement size"? Ble skikkelig irritert og ga opp settlements for en stund da jeg plutselig ikke fikk lov til å bygge ut The Castle lenger. Har noen aggregater, strømkabler, rocketlaucher turrets, noe matproduksjon og vann. Men nå får jeg opp en feilmelding hver gang jeg prøver å bygge en vegg, plante mat osv... Hva er det for noe rart? REDIGERT: Ser du spiller på PS4, så prøv våpen-trikset. Hvis du ser oppe til høyre på skjermen, så er det en måler som viser størrelsen på din Settlement. Når den er full, får du ikke bygge mer. Ingen vet hvorfor. Det finnes en løsning. Du kan droppe en haug med våpen på bakken, skifte til Settlement mode, får så å lagre våpnene i Workshoppen ("Store in the Workshop" med Tab). Da går størrelsen ned for hver ting du putter i Workshoppen. Det finnes også modder som øker størrelsen. Eller du kan bruke denne, som gjør mye mer: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1478/? Les også anbefalte modder nederst på mod-siden. Alle de andre anbefalte moddene er en stor forbedring på Settlement-delen. Denne finnes også: Endret 24. februar 2016 av Orwandel Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Er det bare jeg som spiller uten mods, altså vanilla? Jeg har en del mods, men ingenting crazy. Det aller første jeg gjorde var å fikse UI'en og inventory (sortering som i SkyUI til Skyrim), og ellers har jeg bare moddet ting jeg mener burde ha vært slik, som nevnt over. Jeg lastet ned noen texture-mods også (Vivid Fallout) slik at teksturene ikke ser så utvasket ut. Samt at solbrillene ser forferdelig ut, så lastet ned en mod som gjorde at de faktisk så ut som solbriller. UI-modden sparer mye tid og frustrasjon for min del. Spesielt ikonene hjelper massevis (de blir sortert sammen)! Endret 24. februar 2016 av Orwandel Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Er det bare jeg som spiller uten mods, altså vanilla? Spiller nærmest vanilla. Har installert et par små ting, ingenting som endrer spillet drastisk riktignok. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Fallout 4 data mine suggests Survival Mode will be rather brutal http://www.vg247.com/2016/02/24/fallout-4-data-mine-suggests-survival-mode-will-be-rather-brutal/ Noen saker fra artikkelen: Ammo will have weight applied to it an it will vary depending on the caliber size. This applies to mini nukes and other weapons. The updated Survival difficulty will also come with a new Wellness feature. Players will to eat, drink and rest or else SPECIAL stats will diminish and Fatigue will increase, affecting the player’s combat prowess across the Board. Info fra Gamspot: http://www.gamespot.com/articles/fallout-4s-new-more-challenging-survival-mode-expl/1100-6435071/ Endret 25. februar 2016 av B-QL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 For ikke å snakke om at fast travel vil være avslått og man må være mye nærmere ting før de dukker opp på kompasset Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Liker dårlig at man ikke kan save i et spill som av og til krasjer. Ingen fast travel med alle de random questene er også litt meh, det blir mye vandring. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Tror nok det med saving blir rettet opp på. Det er fortsatt under utvikling og de skal kjøre en beta-test på PC først, så da kan folk si hva de syns om ting. Og jeg vet at saving biten er noe som plager mange mennesker så langt. Ihvertfall på det offisielle forumet. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 For ikke å snakke om at fast travel vil være avslått og man må være mye nærmere ting før de dukker opp på kompasset I det siste har jeg hatt et ønske om å kunne skru av kompasset og sneak-displayet. Det henger jo egentlig ikke på greip at jeg skal magisk kunne vite hvor fiendene er, og hvorvidt de har oppdaget meg. Det ville vært en perfekt vri for å gjøre spillet litt mer interessant igjen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) For ikke å snakke om at fast travel vil være avslått og man må være mye nærmere ting før de dukker opp på kompasset I det siste har jeg hatt et ønske om å kunne skru av kompasset og sneak-displayet. Det henger jo egentlig ikke på greip at jeg skal magisk kunne vite hvor fiendene er, og hvorvidt de har oppdaget meg. Det ville vært en perfekt vri for å gjøre spillet litt mer interessant igjen. Jeg kommer nok til å gjøre noe lignende på min eventuelt andre gjennomspilling. Ellers virker Survival mode veldig lik slik det var i New Vegas. Men hvis man ikke kan lagre underveis, kommer jeg neppe til å prøve det... I går brukte jeg nemlig over en time på å bygge et tårn i Graygarden, med trapper, strøm til alle etasjene, og en liten gangbro over til motorveien hvor sengene til innbyggerne var plassert i en tom buss. Mens jeg gjorde fasaden ferdig, og fiklet med å plassere siste del av taket på plass, datt jeg ned og døde... Da spillet autoloadet siste save, hadde jeg bare laget fundamentet til tårnet. Etter mye banning og steiking fikk jeg bygd tårnet på nytt, men jeg har blitt mye mer påpasselig med på lagre underveis! Hvis det ikke blir mulig i Survival mode, kan det føre til mye frustrasjon. Det går selvsagt an å gjøre feil selv om man lagrer underveis... Det var visst et oppdrag som krevde at man åpnet den døren, ja... Endret 25. februar 2016 av Orwandel 3 Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Fallout 4 New Survival Mode Overview Saving Manual and quicksaving are disabled. To save your game, you'll need to find a bed and sleep for at least an hour. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 På en side kan det være utrolig spennende å spille på det viset, men på andre så er det utrolig kjedelig å miste en, eller kanskje til og med to timer fremgang. Må nesten spille det som om det var permadeath. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Står ingenting om Autosave vel? Den vil jo autosave hvert 15 minutt i Pipboy, og hver gang du går inn og ut av en bygning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå