untouch4ble Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Etter det jeg har forstått så kan man utvikle Perks ved å "blidgjøre" companions, men hvordan gjør man det? Er det bare å dra de med seg rundt? Finner ikke noen statistikk over det eller hvor det kan stå... Any help? Bare dra de med rundt omkring i Boston og gjør det du vanligvis gjør. Når du gjør noe de liker så står det oppe i hjørnet, et eksempel "Piper liked that". På visse punkter når du har fått nok liker eller ikke liker så får du unike samtaler med de forskjellige. Hvis de misliker deg kan de angripe deg eller reise fra deg, hvis de liker deg kan dere bli venner eller mer. Hvis du oppnår maks liker så får du en Perk. Denne perken er aktiv hele tiden, trenger ikke reise med personen du fikk den fra. Takk for svar. Da får jeg prøve meg litt fram Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Et slikt system bør ikke nødvendigvis være svart eller hvitt, men disse gråsonene du referer til eksisterer jo dessverre kun i spillerens eget hode. Både FO4 og Skyrim er jo bortimot blottet for konsekvenser av ens handlinger. Som Maanemann nevnte, daggerfalll hadde en løsning på dette som fungerte, gjorde man oppdrag for andre kongehus måtte man gjenvinne tilliten hos de andre. Ble man vampyr fikk man ikke komme inn i byer, derfor fantes det magi som gjorde at du kunne sveve og en egen klatreskill. Var du hardbarke kriminell eller morder så ble du jaga så fort de så deg, det ble en sport å komme seg usett inn i de største byene og få gjort det man skulle. Man fikk følelsen av det man gjorde hadde en konsekvens, dessverre så er konsekvenser i moderne AAA titler så godt som borte. Savner at moderne rollespill idag ikke har ting som dette, Pillars of eternity digger jeg nettopp fordi at der har de slikt, man får noen valg og må stå for dem. Nå er vel kanskje den beste utvikleren til å lage rollespill idag Obsidian, de har bevist at de klarer å lage bra historier, artige karakterer og ett system som belønner/straffer dine valg. Har et godt svar på lager, men det er litt for sent til at jeg får skrevet ned som jeg vil, men det kommer. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Ordnet 20 Bobbleheads, klarte 16 stk uten å Google - måtte ha hjelp med de 4 siste, hadde vært opptil flere ganger disse stedene, men de var jo utspekulert plassert.... Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Fikk noe av det samme selv, måtte bruke Wikien for resten. Mangler kun 1 Achievement nå i følge Steam, og det er 100% happiness i en Settlement. Tviler på at jeg klarer den. Tips? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Fikk noe av det samme selv, måtte bruke Wikien for resten. Mangler kun 1 Achievement nå i følge Steam, og det er 100% happiness i en Settlement. Tviler på at jeg klarer den. Tips? Den klarte jeg tidlig, og helt tilfeldig. Kanskje glitch? Den settlementen med roboter som dyrker mat (husker ikke hva den heter). Der fikk jeg inn kun 1 settler. Jeg vet ikke helt hvorfor, mente jo broadcastmasta var/er oppe å går. Men uansett hvis du prøver dette: Gå til den settlementen. Sørg for at du kun har 1 settler (send evt vekk folk, slå av broadcast). Den skal ha mye mat allerede, men lag godt med vann, soveplasser og forsvar. Dermed vil 1 mennesklig settler ha masse mat/vann/senger/defense. Dette gav meg 100% happiness, nesten automatisk og uten at jeg prøvde egentlig Endret 14. januar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Stemmer, den heter Greygarden. Prøver meg på den strategien! Tusen takk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 En annen ting med sånne karmasystemer er at de færreste spill har klart å lage et troverdig utvalg av sannsynlige handlinger. Du kommer opp i en situasjon hvor du kan a) hjelpe den gamle, sultne, ensomme damen ved å fikse taket, jage naboen og gi henne penger til mat eller b) dytte henne ned trappen og tråkke på kattungene hennes De "onde" valgene man får i slike spill gir sjelden særlig innlevelse, og er heller noe man tar når man rollespiller tegneserieskurk. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 De kunne fyllt ut verden med mer interessante og vennlige lokasjoner. Disse settlements er jo dørge kjedelige og har absolutt ingen npcer å bry seg om. Det kunne f.eks kommet navngitte npcer som hadde noe å tilføye i form av quests. Random loot er dårlig. Nesten ingenting spennende å finne ute i verden. Alt er generisk med variasjon av noen egenskaper. Legendary fiendene er bare tåpelig. Muterende roboter? Pft... Vanskelighetsgraden er bare tåpelig da man levler alt for fort. Enten dør alt på ett skudd eller så blir det bulletsponges. Bobbleheads er i stort grad blitt overflødig pga det nye perk-systemet (og rask levling) Balansen i slike spill er vanskelig. Men i Fo4 har de fått det bedre til enn mange andre Bethesda spill. F.eks i E.S Oblivion så ble karakteren min til slutt 100% usynlig v.b.a flere sorte soul stones og enchanting av armor. Balansen i spillet var da helt ødelagt, fordi jeg kunne bare løpe rundt helt usynlig og gjøre hva jeg ville. Hvis du syntes Fo4 er for lett så kan du jo selv bygge karakteren din ned... Når det gjelder npc så syntes jeg det er en del spennende karakterer som ikke er en del av mainquest, men som du må finne på egenhånd. Små historier og tragiske fortellinger som ligger strødd rundt. Veldig mye kult egentlig, hvis man følger litt med. Pløyer man bare gjennom main quest er det ikke så kult. Og ja, settlements er litt dårlig. Her må det patches eller moddes. Syntes du klager mye egentlig, kanskje du bare skal la være å spille det og la de som liker det nyte det. Er det for lett så spill bloodborne eller no Personlig liker jeg å bli uber. Det er betalingen for å slite seg gjennom starten av spillet på survivor. Da er fa** ikke spillet enkelt hvis du roter deg bort feil plasser. Angrip en super mutant camp på low lvl på survivor, og du bruker fort 30-60 min på noen få fiender. Liker spillet godt, synes bare ikke det er ett bra Fallout-spill. Har vel rundt 90 timer i det så langt, så har vært innom majoriteten av stedene. Det hadde ikke vært så mye som skulle til for gjøre spillet fantastisk. Og ang bobbleheads, den for science f.eks er jo helt ubrukelig. Hva skal man med ett ekstra forsøk på terminaler som aldri låser deg ute? Og når man i tillegg får ett ekstra forsøk fra perken til han synth detektiven... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Spiller litt med en unarmed/melee-karakter nå, og har satt 2 poeng på Ninja. Det skal gi meg 5x skade på sneak attacks, men jeg får bare 4x. Hva er årsaken til dette? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Spiller litt med en unarmed/melee-karakter nå, og har satt 2 poeng på Ninja. Det skal gi meg 5x skade på sneak attacks, men jeg får bare 4x. Hva er årsaken til dette? Tror det er kun melee som gir deg bonus. Da altså kniver osv. Hvis du bruker knuckles, power fist etc så teller ikke det. Vet ikke om det er en bug, eller ment for å være sånn. En smule irriterende uansett. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Sjekket på wikien, og der står det følgende angående Ninja-perken: "In Fallout 4, the Ninja perk works very oddly with melee attacks. One-handed weapons are always treated as melee, and unarmed are always treated as ranged attacks. Rank one doesn't affect two-handed melee weapons at all, rank two treats two-handed weapons as ranged weapons, and rank 3 finally treats two-handed melee weapons as melee weapons. This results in a very bizarre sneak attack damage progression for two-handed melee weapon users, and a very low one for unarmed users."Kilde: http://fallout.wikia.com/wiki/NinjaWtf? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Fallout 4 seasons mod: http://www.pcgamer.com/seasons-mod-brings-life-to-fallout-4/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=pcgfb https://www.youtube.com/watch?v=pIDsHVZICp4 http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5810/? Synd man må skifte mellom sesongene manuelt foreløpig, men tror det er verdt en download alikevel Lastes as we speak 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Noen som vet om en enkel måte å hisse på seg The Institute om man har vært for snill (igjen) og blitt venner ved en feil? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Bare trosse dem i oppdrag. Det løser seg selv: Man får opp optional quest, "sladre til BoS" f.eks. Men du kødder det også til ifm RR, så da kan du ikke fullføre mainquest med dem. Du blir også kastet ut av institute, altså du kan ikke reise dit mer Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Bare trosse dem i oppdrag. Det løser seg selv: Man får opp optional quest, "sladre til BoS" f.eks. Men du kødder det også til ifm RR, så da kan du ikke fullføre mainquest med dem. Du blir også kastet ut av institute, altså du kan ikke reise dit mer Ok, driver og skal runde spillet med Minutemen her så da får jeg vel se etter en liknende quest eller noe som ødelegger humøret til robotene der. Takk takk Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Tror du må gjøre et par oppdrag for institute. Men du trenger ikke gjøre slik de vil. F.eks Battle of Bunker Hill bare skyt på institute sine folk og redd synths'a. Etter dette kommer det et "oppdrag" hvor du må gå i et møte på institute, og så skal du finne noe greier for dem. Da kan du sladre til bos og du blir pælma ut av institute. Du kan jo også bare angripe alt og alle i institute. Kill'em all Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Tror du må gjøre et par oppdrag for institute. Men du trenger ikke gjøre slik de vil. F.eks Battle of Bunker Hill bare skyt på institute sine folk og redd synths'a. Etter dette kommer det et "oppdrag" hvor du må gå i et møte på institute, og så skal du finne noe greier for dem. Da kan du sladre til bos og du blir pælma ut av institute. Du kan jo også bare angripe alt og alle i institute. Kill'em all Haha er vel strengt tatt bare å dra inn i løvens hule og gønne på ja, det bare virket litt i overkant risikabelt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Kan man strengt tatt drite i minutemen fullstendig? Synes ikke basebygginga er noe bra eller artig Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Kan man strengt tatt drite i minutemen fullstendig? Synes ikke basebygginga er noe bra eller artig Ja/nei? Bygginga er det du gjør mest med Minutemen, noe som er grunnen til at jeg ikke har interesse for det selv. De har jo noen egne oppdrag i hovedhistorien da, men langt fra samme dybde som de andre gruppene der ute. Vet ikke om det svarte på spørsmålet ditt. Uansett jeg prøvde en gjennomspilling med Minutemen, men syns det er blæh! Liker bygginga til å lage mitt eget hus, og det er det. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg tror ikke man trenger å gjøre noe som helst for dem. Unntaket er om du ønsker å sette opp recruitment beacon, da må man vist gjøre noen få oppdrag av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå