Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noe vits med Fusion core? Har litt over 50stk elns. Vurderer å selge dem for litt caps, men har mer enn nok for øyeblikket.

 

Annet spm. er lvl 31. og angrer stort på noen av valgene, var litt noob og bare tok noe på anbefaling av noe jeg leste på nettet. mulig å nullstille de med en console command elns?

 

Det er jo fuel til Powerarmors. Kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe vits med Fusion core? Har litt over 50stk elns. Vurderer å selge dem for litt caps, men har mer enn nok for øyeblikket.

 

Annet spm. er lvl 31. og angrer stort på noen av valgene, var litt noob og bare tok noe på anbefaling av noe jeg leste på nettet. mulig å nullstille de med en console command elns?

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_console_commands

 

 

  • player.addperk <perk ID> – Adds a specific perk and its rank. For a list of perks see Fallout 4 perks.
    • Note: This command does not add preceding or succeeding ranks within a perk - it only adds one perk rank. For example, if you want to be a Master Locksmith (rank 4/4), you must also add (or have already learned) Locksmith perk ranks 1/4, 2/4, and 3/4.

 

Endret av -Léon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Script Extender allerede ja. De er raske. Er jo over 100 sider på Nexus mods alt og det finnes ikke noe Creation Kit, er helt sykt. 1/5 av Fallout 3 sine mods allerede.

Det er vel ca. 3000 modder allerede, par hundre interessante.

OBS OBS OBS : modder som er implementert med TESVsnip og FO4Edit kan gjøre save's korrupt, også om man fjerner ESP'er fra spillet kan ha uheldig effekt på saver som har vært moddet. Jeg sier kan da det ikke er noen garanti for dette. Moddere flest er klar over risken. Men går ut i fra at det er mange nye her som vil prøve/øve seg på modding. Lag backup av save filene, lag backup av fallout 4.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er to forskjellige achivements/trophies som går på det å dirke 50 dører og å hacke 50 terminaler.

Har fått den med dirking, men ikke den med hacking, selv om det føles som om jeg har hacket hundrevis allerede... :-)

Nå er jeg ferdig med en mulig slutt på hovedhistorien, og har lyst til å gå tilbake til en tidligere save for å fullføre på en annen måte for å få alle achivements/trophies, og oppleve alt spillet har å by på.

Vet dere om denne "counteren" for antall terminaler hacket vil fortsette å gå selv om jeg går tilbake, eller må jeg gjøre alle på samme save?

Endret av Lobo001
Lenke til kommentar

Hei.

Det er to forskjellige achivements/trophies som går på det å dirke 50 dører og å hacke 50 terminaler.

Har fått den med dirking, men ikke den med hacking, selv om det føles som om jeg har hacket hundrevis allerede... :-)

Nå er jeg ferdig med en mulig slutt på hovedhistorien, og har lyst til å gå tilbake til en tidligere save for å fullføre på en annen måte for å få alle achivements/trophies, og oppleve alt spillet har å by på.

Vet dere om denne "counteren" for antall terminaler hacket vil fortsette å gå selv om jeg går tilbake, eller må jeg gjøre alle på samme save?

Aner ikke hvordan det er her. I de forrige to spillene så måtte man gjøre det med en karakter. Men hvis du vil sjekke hvor mange du har tatt, så kan du finne ut av det ved å åpne Pip-Boy, også gå til data -> crime.

Lenke til kommentar

Siden flere her rapporterer bugs som ikke er like hyggelige er det på tide med litt informasjon.

 

Veldig mange som opplever "game breaking bugs" har lastet ned og testet .esp baserte mods som kan ødelegge savegames før CK og GECKO er ute. Å ødelegge et savegame betyr ikke nødvendigvis at du ikke får lastet det men at spillet begynner å oppføre seg merkelig. Årsaken til dette er at moddere som lager .esp baserte mods før CK og GECKO er sluppet bruker verktøy som ikke håndterer dette godt nok.

 

Eneste måten å fikse dette på er å gå tilbake til et savegame du hadde før du testet en .esp basert MOD.  For mange kan dette bety titalls timer med tapt tid.

NB! texture, reshading, lydmods ol. benytter ikke .esp filer og vil ikke ødelegge et savegame.

 

Ergo hold deg unna alle mods som inneholder en .esp fil som må legges inn i data/plugin listen inntil CK og GECKO er releaset. Samt vær ekstremt kritisk til disse også i ettertid og sjekk nøye hvilket verktøy modderen har brukt.

Hvis det ikke er så viktig for deg om savegamet muligens går dukken er det bare å leke seg.

 

http://forums.bethsoft.com/topic/1548366-fyi-to-potential-mod-users-tesvsnip-mods-on-the-nexus/page-1

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er den beste companionen? Er level 17 og har bare hatt Preston, Dogmeat og Codsworth. Preston var helt ubrukelig med den laser-muskatten eller hva det er. Bikkja gjør ikke så mye skade i forhold til Codsworth. Codsworth har vært bra og føler faktisk at han er til hjelp.

 

Er det noen som er bedre og er det mulig å f.eks. utstyre Preston med et annet våpen? Er noob så aner ikke om det går ann.. :p

 

Ja man kan gi annet utstyr til companion: Legg utstyret over i dems inventar. Marker/highlight så utstyret når det er i dems inventar og trykk T. Du må gi dem ammo i tillegg til våpenet da. Og det som er litt sløvt er at du må gi dem ammo selv om de gir dem et våpen av samme type som de allerede har.

 

Eks: Jeg har gitt Danse en topp rigga legendary laser rifle, dette er samme type våpen som han drar frem selv. Men jeg må uansett gi han ammo (cells) og han bruker dem opp :\ Litt snålt.

 

Når det gjelder hvem companion som er best .. Hmm. Det er vel ingen av dem som er spesielt bra, og det kommer ann på hva du forventer. Jeg har lekt meg med flere av disse nå og har begynt å se fordelen av store klumsete companions alla Strong og Danse. Fordi de drar på seg agro (og det er gjerne dem fienden ser og hører) så da kan jeg løpe rundt uhindret og ta dem ut. Faktisk ganske effektivt når det fungerer skikkelig. Utover dette så kan de jo bære mye. Ellers likte jeg MacCready. Han gav jeg en .45 combat rifle som var topp utstyrt, og det fungerte rimelig bra. Han er ex-gunner og gjorde litt jobb for seg, og var relativt ok i sneak modus også.

 

Men ellers er det beste å gå alene - men man vil jo ha perks'a til followers :)

 

Edit

Kan legge til at det ikke er så mye vits å utstyre followers med rustning. De kan jo ikke dø uansett. Rustning gjør at de ikke faller så fort i kamp, men samtidig kan de bære mindre også da.

Kan også legge til at enkelte av companions må du bli venner med før du kommer for langt i main story, ellers får du aldri perk'n dems. Uten å røpe for mye ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Siden flere her rapporterer bugs som ikke er like hyggelige er det på tide med litt informasjon.

 

Veldig mange som opplever "game breaking bugs" har lastet ned og testet .esp baserte mods som kan ødelegge savegames før CK og GECKO er ute. Å ødelegge et savegame betyr ikke nødvendigvis at du ikke får lastet det men at spillet begynner å oppføre seg merkelig. Årsaken til dette er at moddere som lager .esp baserte mods før CK og GECKO er sluppet bruker verktøy som ikke håndterer dette godt nok.

 

Eneste måten å fikse dette på er å gå tilbake til et savegame du hadde før du testet en .esp basert MOD. For mange kan dette bety titalls timer med tapt tid.

NB! texture, reshading, lydmods ol. benytter ikke .esp filer og vil ikke ødelegge et savegame.

 

Ergo hold deg unna alle mods som inneholder en .esp fil som må legges inn i data/plugin listen inntil CK og GECKO er releaset. Samt vær ekstremt kritisk til disse også i ettertid og sjekk nøye hvilket verktøy modderen har brukt.

Hvis det ikke er så viktig for deg om savegamet muligens går dukken er det bare å leke seg.

 

http://forums.bethsoft.com/topic/1548366-fyi-to-potential-mod-users-tesvsnip-mods-on-the-nexus/page-1

Vil legge til at alt håp er ikke ute om man har erfaring (ev. viljen til å lære seg) med en hex-editor. Kan brukes for å finne alterasjoner av selve hoved ESM'en via "korrupte" ESP'er i save data.

Må noteres at dette er tidkrevende!

Personlig ville jeg aldri vurdert hex på en 30 timer's save da jeg ikke kjenner til noen rask måte å differensiere en "clean" save fra en "korrupt" save raskt.

Det vil muligens være verd den tid det tar om man har på hundrevis av timer gameplay på save filen.

Endret av SHITBENDER
Lenke til kommentar

Bra input shitbender :) De nevner også dette med hexeditor i tråden jeg linket til men som du sier, da skal det virkelig knipe. Får jeg et korrupt savegame etter 20 timer starter jeg på nytt, får jeg det etter 130 timer legger jeg fra meg spillet en stund hehe.

 

Viktig å nevne at en del moddere har begynt arbeidet med å kvalitetssikre de med FO4Edit som skal gjøre det mindre risikabelt ift. savegame men selv denne er ikke sikker. Det eneste trygge er å være sikker på at den er laget med riktig verktøy etter release av CK / Gecko.

Men for min del er det ingen krise, men siden flere har begynt å klage over bugs og det er veldig vanlig å teste mods til slike spill. De fleste tenker at "Nexusmods" må jo være trygt men slik er det ikke.

 

Men greit å være ærlig med seg selv på dette:

 

"Having serious bugs you say? Did you install any mods at any time?

"no.. no... well ok maybe a few for a short while only"

"there you go..."

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har enda ikke instalert en eneste mod, ser ikke vitsen.

 

Dog kommer det en som gjør UI bedre, skal jeg ha den.

Virker som du ser vitsen likevel da ;)

 

Greia er vel at folk har forskjellige preferanser på hva de ønsker å modde. Men uansett en sunn holdning å kanskje holde seg unna mods inntil det er tryggere i det minste ja.

Selv har jeg testet ut noen modder fordi jeg ønsket å ytterligere forbedre enkelte ting. Ikke fordi de var ræva men fordi jeg liker utnytte maskinvaren maksimalt osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt legge med et par skjermbilder fra Fallout 4, de mumlet jo noe om at beta patchen (spiller med beta patch) skulle fikse diverse "bugs", grafikk feil etc, men kan ikke se at dette har forbedret i større grad.

 

 

post-179662-0-91306700-1449054599_thumb.jpg

post-179662-0-42331800-1449054633_thumb.jpg

 

 

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Nå vil jeg jo tro at de fleste her har Fallout 4 i en eller annen form, men satt og browset litt på cdon, og så plutselig at Pip-Boy-edition er på lager igjen. Mulig at noen her gikk glipp av denne og ønsker seg til jul? :)

 

Har denne selv, men telefonen min er ræva, så få ikke lastet ned appen pga for lite minne... Men, Pip-Boyen gjør seg fint på pulten min da..

 

Uansett, et velmenende tips:

 

http://cdon.no/spill/fallout_4_pip-boy_edition-33915401

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt legge med et par skjermbilder fra Fallout 4, de mumlet jo noe om at beta patchen (spiller med beta patch) skulle fikse diverse "bugs", grafikk feil etc, men kan ikke se at dette har forbedret i større grad.

 

 

 

Som theo343 nevner er beta patchen veldig minimal, per øyeblikk, ikke forvent noen større fiks før ut på nyåret. Pathingen til npc'er, sånn som i ditt tilfelle en brahmin fast i en bygning er "minor" bugs og lite kritisk. Faller dermed et stykke bak i hva som må fikses nå, som feks stabilitet, ctd's ol. som folk opplever. Det er dog irriterende absolutt. Tror nok en modder kommer med pathing fiks før bethesda :D.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...