Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Tja

man må gjennom de samme stegene uansett hvem av de tre gruppene man velger. Eneste man unngår ved å velge MM er at man får quester i ettertid som krever at man utsletter de to andre gruppene (tror jeg, har aldri hatt med mm å gjøre når det kommer til den saken)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har lest denne og mange andre spill-tråder lenge, men dette er første gang jeg kommenterer selv..

Jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal få "Courser"-chipen analysert. Dette kan gjøres hos enten minutemen, railroad eller BOS. Vil det påvirke resten av spillet hvem jeg velger nå?

Jeg har og kommet dit, har antatt det samme som deg.

men....jeg har ikke peiling på hvorfor jeg ska velge en av de.

Hva er pro/cons med de 3 factions?

Ta gjerne svar i spoiler!

Det kommer litt an på. De har forskjellig gear du får tilgang til og selvfølgelig forskjellig historie og slutt på spillet. Men det handler jo mest om ideologi. Hva mener du er verdt å kjempe for? Hvordan fremtid ser du for The Commonwealth? Er du en soldat eller potensiell leder? Vet ikke helt hva mer man skal si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men om jeg bygger ting til jeg er fri for mats men fortsatt så er workbenken full av driiit likevell? Skjønner ikke?

Og hvor får jeg tak i copper? Skal ikke mats bli brukt opp? Og hva gjør dere med våpen som er til overs? Selge dem?

Mats??? Våpen jeg har til overs velger jeg å scrappe for matriale, kobber er jeg usikker på, men tag det i benken også lyser ting som innholder kobber opp når man går forbi det. Forskjellige ting innholder forskjellige matrialer, man får ikke planker av stål bøtter f.eks... 

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke huske på (eller skrive ned) hvem som går hvor. Så jeg bare kjører på når jeg er en plass. Sender 3-4 stykk 3-4 plasser. Så er jeg sikra :p Nei, det hjelper nok ingenting, det er bare gjort slik fordi jeg er lat / bryr meg ikke. 

Ok, greit å vite. Jeg har heller assignet de som er "til overs" til Scavenger stations. Men synes det er vrient å vite hvem som gjør hva. Plukker ut en til noe - så går Food ned - så må jeg assigne en ny til dette - så blir en Scavenger staion ubemannet osv. Kanskje utstyre de med forskjellige uniformer/armours? Får se om jeg får til et system som fungerer.

Har egentlig funnet ut at hvis man har nok settlements og følger de opp - så har man ikke tid til noe annet, heh :)

Noen som vet om man får nok Defense verdi på settlements - så slipper man å få beskjed om at de "have a problem with Ghouls" osv? For det ser ut til at man stadig må rense de sammen stedene for fiender etterhvert - noe som blir litt kjedelig - selv om man finner like mye loot hver gang - untatt magazines osv.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Ja det er bare rot med assignments. Helt horribelt opplegg faktisk - ting blir ubemannet hele tiden.

Jeg skjønner heller ikke helt greia med scavanger station. Blant tip's som kommer på loading screen så står det at alle settlers som ikke er assigned vil automatisk lete etter ting man trenger (altså scavange) .. må man ha stasjonen for å oppnå dette? Må stasjonen være bemannet? Og hvorfor må 1 person bemanne den, hvis alle settlers som ikke er assigned gjør denne jobben?

Nei - det må patches hele settlement-greia. Det er bare kaos.

Lenke til kommentar

Det vil alltids være noen die-hard fans som mener at det ikke er skikkelig RPG. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren, selv om jeg kan forstå dette er viktig for enkelte. Jeg bryr meg mer om at jeg har det gøy .. uansett hva slags spill det er snakk om.

Det verste er når millioner av mennesker spiller i over 100 timer og er storfornøyde. Det ser ut til å irritere mange :p

Jeg har ikke hatt det så gøy med og vært fullstendig oppslukt i et spill i så mange timer (120+) på mange herrans år. Jeg hadde aldri trodd jeg ville bruke mer enn 10-20 timer i et singleplayer spill igjen, kanskje maks. 50. (ikke at jeg spiller særlig MP, men singleplayer har sunket i kvalitet).

Nå etter 3 uker bortskjemt moro legger jeg det fra meg noen måneder og titter tilbake når større patcher, DLCer, Gecko og annet morro er på plass. Har også kost meg masse med alle fine mods som allerede har kommet før modkittene.

FO4 er en meget sterk kandidat til GOTY 2015 og derfor er det nok en shitstorm på nettet ift. alle som ønsker at denne skal gå til TW3 eller andre titler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når føler dere at spillet virkelig kommer i gang? Har spilt 10-12 timer men har ikke blitt fenget ennå. Kanskje jeg har spilt for mye av de forrige Bethesda-spillene...? Eller så har Witcher bortskjemt meg med kvaliteten på story telling.

Har nylig drept Kellog i main storyen, og løper rundt med Valentine. Fått piper også.

Jeg sliter med det samme selv. Bevares, det er mye som er forbedret, men jeg klarer bare ikke å motivere meg til å spille lengre enn en halvtime i gangen. Sammenlignet med de forrige spillene i serien, tror jeg det er to hovedgrunner til dette:

1. Dialogsystemet!! Yes, no, sarcasm... Jeg skjønner ikke hva Bethesda tenkte på her. Noe av det mest interessante med de tidligere spillene var å møte nye karakter. Nå føles denne delen av spillet hult og tomt. (Joda, jeg vet det finnes en dialogmod, men likevel.. ) Det hjelper ikke akkurat at personene du møter stort sett er kjedelige!

2. Hvor har det blitt av den småsyke Fallouthumoren? Mulig dette er en kombinasjon av punkt 1, men igjen...

Måten jeg har løst det på, var å starte opp Fallout 2 igjen. Så nå spiller jeg annenhver økt. Fallout 2 og Fallout 4 ;) Når du blir kastet 15+ år tibake i spillmekanikk på den måten blir svakhetene i det gamle spillet litt mer åpenbare. Det blir plutselig moro å gå rundt og skyte og se den fine grafikken når du kommer tilbake til Fallout 4, og dialog/humør/RPG-trangen blir mettet når jeg spiller 2eren. Vinn vinn..

Lenke til kommentar
Exxon Valdez, den 29 Nov 2015 - 13:47, sa:
Sånn kan det gå når en kjører maskinen på 24/7/365 i 6 år.

Nuvel, fult så enkelt/ille er det nå ikke. Det har ikke så mye med 24/7/365 å gjøre men vesentlig mer med hva den har blitt brukt til og hvor hardt den har blitt kjørt.

- I 1 år ble den brukt til mye benching med blodklokking av både, buss, cpu, ram og gpu.
- Maskinen ble også i flere år klokket hardt for å brukes til FAH/F@H 24/7 både med CPU og GPU. Den fikk "hvile" kun når jeg skulle spille.
- Etter noen år med FAH ble den fortsatt klokket på CPU ([email protected], i noen perioder 4GHz) og ble brukt mye til spilling og stod 24/7.
- Den har alltid vært stappet full av hardware, 11-15 HDDer, 6 SSDer, SAS Raidkontroller, Lydkort, opptil 3 skjermkort, 6 minnebrikker osv.
- Ble kjørt med 3xHD6950 i flere år for tyning i spill.
- Når jeg kjøpte 6x2GB DDR i januar 2009 var dette såpass "dyrt" at jeg da kjøpte billige brikker uten ekstra kjøling. At de skulle holde så godt med klokking i så mange år hadde jeg ikke forventet.
- I slutten av 2013 fjernet jeg klokken på 4.2GHz og siden da har den levd pensjonsalderen etter 4 år med blodslit 24/7.
- Den har utført mange serverroller i mange år med virtuelle maskiner
- At et av raid-5 arrayene fusker er fordi det kjører eldgamle 1TB disker hvor 1-2 har begynt å fuske litt. og jeg bruker ikke dette arrayet så mye lenger da jeg har NAS med 4x4TB disker som nå gjør den jobben.
- Skjermen har en kjent komponentfeil men nærmere 5+ år uten feil er jeg godt fornøyd med med tanke på hvor mye jeg bruker utstyret på fritiden.
- Coolermaster Cosmos S kabinettet hadde en svakhet i en komponent i touchpanelet og mange klagde på dette, jeg gjorde heller en QF.

Men klart, hadde jeg kosekjørt riggen i alle år hadde den nok hatt mange år til foran seg uten disse småtteriene. Men slik drev jeg ikke før, jeg brukte det jeg hadde fult ut og litt til :p. Neste PC blir nok mer vesentlig mer "pensjonist" på det området.

Ellers har den blitt kjørt i straks 7 år siden januar 2009 hvor jeg kjøpte et av de første high-end X58 kortene som kom med plass til 3 skjermkort osv.

- Når det gjelder Fallout har jeg hatt disse 2 CTDene når jeg har lekt meg med mods, ini-filer og annet stash. Aldri kræsj i vanilla.
- Når det gjelder de 2 BSODene i 120+ timer så er det rett og slett pga. 2 av de 6 minnebrikker som virkelig har levert mer enn forventet i 7 år.
- Har ellers så og si aldri hatt kræsj i spill og de jeg har spilt i 100+ timer som SWTOR etc.
- Mad Max har vært dønn stabilt på 2.5K og high/ultra i 20+ timer (spilt mellom Fallout øktene).

Med tanke på hvor tynt denne maskinen har vært i 7 år er jeg storfornøyd med hvor lite problemer den faktisk har. Og den viser ingen tegn til å ville gi seg med det første. Når noe endelig skulle takke for seg har jeg skuffer fulle av komponenter om jeg vil tyne den ennå noen år
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er helt rått, årets spill for meg uten konkurranse, har sett frem til dette i flere år. Spillet innfrir hypen. Første Fallout jeg spilte var 3'eren, som jeg har rundet +100 timer 2 ganger. La ned samme tid i New Vegas.

Men jeg må innrømme at jeg ikke helt får samme følelsen av F4 som F3, men tror det har mye med at jeg nå er en veteran i dette miljøet. Det har ikke samme følelsen av nytt og fantastisk. Men for all del - det er bare masse av det kjente jeg liker så godt. Særlig settlements delen er veldig bra og gjør F4 til noe mer enn F3.

Jeg sliter med å få nok tid til å spille - er veldig glad for at Elite kontrolleren fint klarer +25 timer spilletid med mine oppladbare Eneloop batterier :) Må nesten sørge for at jeg ikke har noe viktig å gjøre hvis jeg starter opp spillet - for timene flyr og glemmer jo til og med å spise....

Var en ting jeg ble litt skuffet over - kom over en Cola-fabrikk et eller annet sted, fantastisk, tenkte jeg - inn å hamstre brus - kanskje noen Nuka også! Men så var det bare en "død" bygning uten tilgang :(  For hadde gode minner om brus fra tidligere Fallouts. Har samlet noen Nuka Quantum - som jeg har utstilt i min man-cave, men de har liksom ikke samme collect-mania som i tidligere spill.

Har fra flere år tilbake, en slik stående:

http://www.ebay.com/itm/Nuka-Cola-Quantum-HANDMADE-Fallout-free-bottle-caps-/151899979732?hash=item235df1bfd4:g:HtYAAOSwgQ9VmmJO

på en led-lampe på tv-benken.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Spock: 

Er også veteran og hadde vel 150ish timer i FO3 og FO:NV la jeg fra meg etter 10ish timer fordi jeg var så lei av ghouls og mutants etter FO3. Hadde aldri trodd at FO4 skulle gi meg 120+ timer total oppslukthet.

Det er fantastiske spill - men etter en runding må man ha en stunds pause, gjerne med noen andre gode spill unnagjort - før man er klar igjen. Jeg har en usprettet Goty versjon av New Vegas som jeg skal gå løs på om et år eller noe. Fikk aldri spilt dlcene første gangen. Hadde jo vært fint om New Vegas kunne spilles på Xbone etterhvert, men ikke avgjørende. Var veldig mye kult i New Vegas.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Quantum har noen funksjon i dette spillet? Jeg samler det fordi i F3 var det en quest hvor noen samlet på dem. Men til nå har jeg funnet mange flere Quantums enn vanlige Nuka Cola.  :p

For min del har Fallout 4 levd opp til hypen. Skyrim klarte det ikke.Jeg koste meg med spillet, men det levde ikke opp til mine (skyhøye) forventninger. Jeg tror dette er det første serie-spillet som har klart det for meg, og det sier litt.

Lenke til kommentar

Når føler dere at spillet virkelig kommer i gang? Har spilt 10-12 timer men har ikke blitt fenget ennå. Kanskje jeg har spilt for mye av de forrige Bethesda-spillene...? Eller så har Witcher bortskjemt meg med kvaliteten på story telling.

Har nylig drept Kellog i main storyen, og løper rundt med Valentine. Fått piper også.

Jeg sliter med det samme selv. Bevares, det er mye som er forbedret, men jeg klarer bare ikke å motivere meg til å spille lengre enn en halvtime i gangen. Sammenlignet med de forrige spillene i serien, tror jeg det er to hovedgrunner til dette:

1. Dialogsystemet!! Yes, no, sarcasm... Jeg skjønner ikke hva Bethesda tenkte på her. Noe av det mest interessante med de tidligere spillene var å møte nye karakter. Nå føles denne delen av spillet hult og tomt. (Joda, jeg vet det finnes en dialogmod, men likevel.. ) Det hjelper ikke akkurat at personene du møter stort sett er kjedelige!

2. Hvor har det blitt av den småsyke Fallouthumoren? Mulig dette er en kombinasjon av punkt 1, men igjen...

Måten jeg har løst det på, var å starte opp Fallout 2 igjen. Så nå spiller jeg annenhver økt. Fallout 2 og Fallout 4 ;) Når du blir kastet 15+ år tibake i spillmekanikk på den måten blir svakhetene i det gamle spillet litt mer åpenbare. Det blir plutselig moro å gå rundt og skyte og se den fine grafikken når du kommer tilbake til Fallout 4, og dialog/humør/RPG-trangen blir mettet når jeg spiller 2eren. Vinn vinn..

Jeg føler absolutt det er mye Fallouthumor i dette spillet. Det er ikke alt som er så godt synelig, men det er jaggu mye der også syns jeg. Det kan være alt ifra absurde kommentarer i fra folk, informasjon og tekster du finner rundt i Commonwealth i notater eller terminaler. Har også vært flere plasser hvor de plasserer items på en merkelig måte som gjør at ting rett og slett blir litt artig. 

Er litt tilfeldigheter også, om du følger med og treffer de rette plassene. Kan også være du mener det er for lite. Bare mitt synspunkt på det :) 

Lenke til kommentar

Hvis noen har lyst på en litt kul base, så kan jeg anbefale å sjekke ut University Point, University Credit Union. Kom deg inn i hvelvet og så dirke safene som er der. I en av disse er en knapp til et skjult rom. 

Var litt kult :p 

Satte det ikke i spoiler siden det ikke har noe med story å gjøre.

Lenke til kommentar

Nuvel, fult så enkelt/ille er det nå ikke. Det har ikke så mye med 24/7/365 å gjøre men vesentlig mer med hva den har blitt brukt til og hvor hardt den har blitt kjørt.

- I 1 år ble den brukt til mye benching med blodklokking av både, buss, cpu, ram og gpu.

- Maskinen ble også i flere år klokket hardt for å brukes til FAH/F@H 24/7 både med CPU og GPU. Den fikk "hvile" kun når jeg skulle spille.

- Etter noen år med FAH ble den fortsatt klokket på CPU ([email protected], i noen perioder 4GHz) og ble brukt mye til spilling og stod 24/7.

- Den har alltid vært stappet full av hardware, 11-15 HDDer, 6 SSDer, SAS Raidkontroller, Lydkort, opptil 3 skjermkort, 6 minnebrikker osv.

- Ble kjørt med 3xHD6950 i flere år for tyning i spill.

- Når jeg kjøpte 6x2GB DDR i januar 2009 var dette såpass "dyrt" at jeg da kjøpte billige brikker uten ekstra kjøling. At de skulle holde så godt med klokking i så mange år hadde jeg ikke forventet.

- I slutten av 2013 fjernet jeg klokken på 4.2GHz og siden da har den levd pensjonsalderen etter 4 år med blodslit 24/7.

- Den har utført mange serverroller i mange år med virtuelle maskiner

- At et av raid-5 arrayene fusker er fordi det kjører eldgamle 1TB disker hvor 1-2 har begynt å fuske litt. og jeg bruker ikke dette arrayet så mye lenger da jeg har NAS med 4x4TB disker som nå gjør den jobben.

- Skjermen har en kjent komponentfeil men nærmere 5+ år uten feil er jeg godt fornøyd med med tanke på hvor mye jeg bruker utstyret på fritiden.

- Coolermaster Cosmos S kabinettet hadde en svakhet i en komponent i touchpanelet og mange klagde på dette, jeg gjorde heller en QF.

Men klart, hadde jeg kosekjørt riggen i alle år hadde den nok hatt mange år til foran seg uten disse småtteriene. Men slik drev jeg ikke før, jeg brukte det jeg hadde fult ut og litt til :p. Neste PC blir nok mer vesentlig mer "pensjonist" på det området.

Ellers har den blitt kjørt i straks 7 år siden januar 2009 hvor jeg kjøpte et av de første high-end X58 kortene som kom med plass til 3 skjermkort osv.

- Når det gjelder Fallout har jeg hatt disse 2 CTDene når jeg har lekt meg med mods, ini-filer og annet stash. Aldri kræsj i vanilla.

- Når det gjelder de 2 BSODene i 120+ timer så er det rett og slett pga. 2 av de 6 minnebrikker som virkelig har levert mer enn forventet i 7 år.

- Har ellers så og si aldri hatt kræsj i spill og de jeg har spilt i 100+ timer som SWTOR etc.

- Mad Max har vært dønn stabilt på 2.5K og high/ultra i 20+ timer (spilt mellom Fallout øktene).

Med tanke på hvor tynt denne maskinen har vært i 7 år er jeg storfornøyd med hvor lite problemer den faktisk har. Og den viser ingen tegn til å ville gi seg med det første. Når noe endelig skulle takke for seg har jeg skuffer fulle av komponenter om jeg vil tyne den ennå noen år

Jeg mente selvsagt med belastning, når jeg var inne på at det har mye å si for levetiden hvor mye maskinen står på. Om maskinen står på 24/7/365/x antall år, og går på tomgang så vil den vare lengre enn om den kjører på med høy belastning. Også det å blodklokke maskinen vil korte ned levetiden, noe som jeg også siktet til.

De gamle lagringsenhetene som jeg hadde før (1,5TB WD Green og 128GB SSD Kingston SSDNow), ble skiftet ut fordi de begynte å bli utilstrekkelig for PCI capture card. Kortet tar opp i 1980x1080, 30-60FPS, 20-60 Mbps videobitrate, og da går det 8GB per time. Jeg har tatt opp over 1500 timer med video fra spill, og da er det nødvendig med skikkelig harddisk. Brukte de 500GB SSD'ene til dette før, men de hadde blitt ødelagt dersom jeg fyller de opp med 500GB, så sletter alt, også fylle de opp igjen gjentatte ganger. For det kunne jeg se ved at de begynte å få dårligere ytelse. Derfor la jeg til en ny 3,5" 1TB WD Velociraptor på 10.000RPM, som er raskt nok for capture card og tåler høy skrive belastning over lang tid.

Har også drevet med med server roller slikt som virtualisering, nettverkslagring, datalab, osv. Dette har jeg gjort på egne servere.

Microtower Netgear NAS har 2 x 3TB (3,5" 7200RPM SATA) i RAID 1, for lagring av FHD opptak med PCI capture card fra stasjonær PC. (Det er derfor jeg har en HDD på 10.000RPM).

1U Dell Server har 2 x 1TB (3,5" 7200RPM SAS) i RAID 1. Den kjører VMware Vsphere Hypervisor 5.5, og det er lagt inn 10+ virtuelle maskiner av TYPE 1.

2U Qnap NAS har 12 x 3TB (3,5" 7200RPM SATA) i RAID 6, for lagring av mye data (programvare, videoopptak, piratkopiert innhold, osv).

2U Fujitsu har for øyeblikket 2 x 1TB (2,5" 10.000RPM SATA), som kjører et Windows server operativsystem.

Jeg prøver å lagre minst mulig på stasjonær PC, det er derfor jeg ikke har noen kontroller kort (PCI) for RAID på den. Har kun et WIFI nettverksadaper og et capture card installert på PCI sporene bortsett fra skjermkortet.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...