Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor stort er Fallout sammenlignet med, si GTA V? Jeg tenker ikke på størrelse (men hvordan er det sammenlignet med GTAV?), men mer på hvor mye det er å gjøre? Jeg skjønner at det nok er en ganske stor historiedel (med en god del side quest), men er det noe mer å gjøre etter at du er ferdig med det? Ting som basebygging er en drøm for meg, og såfremt det ikke er veldige sperrer på hvor stort/mye du kan bygge, så vil nok jeg få mange timer der. 

Anbefaler settlement size mods :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Føler veldig mange av faksjonoppdragene er repeterende "fetch quests". Har ikke kommet over så mange "skikkelige" oppdrag enda, til tross for at jeg har passert level 35.

 

En annen ting jeg ikke liker er at det visstnok ikke er mulig å gjøre alle oppdrag med en enkelt karakter. Liker ikke å bli tvungen til å starte på nytt bare for å få oppleve hele spillet.

Det er fordi du må ta valg som låser noen ting ute. Er da ganske naturlig i et rollespill der du har mange forskjellige grupper som kjemper om makten. Du må flytte hovedhistorien for å låse opp flere ordentlige oppdrag med hver gruppe. 

 

Ja, jeg skal bruke en annen karakter for å spille litt annerledes i main quests, mens jeg har den karakteren jeg har nå for å ta alt av sideqwuests.

Lenke til kommentar

 

Føler veldig mange av faksjonoppdragene er repeterende "fetch quests". Har ikke kommet over så mange "skikkelige" oppdrag enda, til tross for at jeg har passert level 35.

 

En annen ting jeg ikke liker er at det visstnok ikke er mulig å gjøre alle oppdrag med en enkelt karakter. Liker ikke å bli tvungen til å starte på nytt bare for å få oppleve hele spillet.

Det er fordi du må ta valg som låser noen ting ute. Er da ganske naturlig i et rollespill der du har mange forskjellige grupper som kjemper om makten. Du må flytte hovedhistorien for å låse opp flere ordentlige oppdrag med hver gruppe. 

 

 

Det er absolutt logisk, men likeså en kjedelig -- og stort sett unødvendig-- begrensing. Alle de andre Fallout og Elder Scrolls-spillene Bethesda har utviklet klarte seg uten dette, så jeg håpte jo de ville fortsette med trenden.

 

Jeg kommer nok til å spille med flere karakterer etterhvert uansett, til tross for at de vil høres helt forbanna identiske ut hver gang. Men ideelt sett ville jeg hatt muligheten til å gjøre alt med hovedkarakteren min.

 

Har det ikke alltid vært slik i Fallout? Jeg har dog ikke spillt de to første. Er likevel enig i at det er litt kjipt å måtte spille gjennom 2(3?) ganger for å få med seg alt.

Jeg har knapt vært borti de gamle spillene, så jeg vet ikke hvordan det var der. Fallout 3 var ikke slik, men det var New Vegas. Det var riktignok utviklet av Obsidian, og ikke Bethesda. Heller Ingen av de tre siste Elders Scrolls spille var slik.

 

 

Angående fetch quests:

 

JnQuSJz.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var jo sånn i Fallout 2, der kunne du ikke joine alle fraksjonene.. New Reno er et godt eksempel på det ;)

Har forsøkt å spille Fallout og Fallout 2, men jeg klarte aldri å sette meg skikkelig inn i dem. Mener å huske at jeg hadde problemer med å holde styr på oppdragene blant annet. Men det finnes kanskje mods som kan hjelpe. Jeg vil definitivt gi dem en ny sjanse en gang.

Lenke til kommentar

Når det først er snakk om factions - noen som vet hvilken av de det lønner seg å joine med tanke på å få de beste kvestsa osv?

-og, er det slik at man får masse fancy våpen og utstyr ved å joine brotherhood? Husker noe slikt bli nevnt i en dialo første gang jeg møtte de.

 

Sett gjerne opp spoiler om noen har mulighet til å svare :)

Lenke til kommentar

Følgesvennen jeg hadde da, husker ikke hvem, sa et eller annet " are you seriously concidering joining them? I mean, they have a lot of high tec equipment at your disposal and all but...seriously?"

 

Tenkte derfor mitt, moralsk, masse bra gratis utstyr tolkedes som en dårlig-moralsk gruppe å joine. Men det var bare slik jeg tolket det der og da. Ønsker ikke å tenke moralsk heller, vil bare ha det beste ut av spillet siden jeg sansynligvis kun spiller det 1 gang.

 

Det er vel sikkert ikke rare forskjellene ang. factions(?)

Lenke til kommentar

Hvis du bygger for en Power Armor build så ville jeg alltid ha valgt Brotherhood of Steel. Hvis det handler om moralske valg så ville jeg styrt unna Brotherhood of Steel. Kommer jo heller an på hva du som spiller vil oppnå og hvor mye du bryr deg om hva som skjer med Boston og dine valg med de forskjellige gruppene. 

Lenke til kommentar

Hvis du bygger for en Power Armor build så ville jeg alltid ha valgt Brotherhood of Steel. Hvis det handler om moralske valg så ville jeg styrt unna Brotherhood of Steel. Kommer jo heller an på hva du som spiller vil oppnå og hvor mye du bryr deg om hva som skjer med Boston og dine valg med de forskjellige gruppene. 

Ja, takk :)

Det er nettopp dette jeg ikke har peiling på da, så hver gang jeg får et faction-valg får jeg lyst til å joine, men lar det være av usikkerhet.

 

Tenkte mer på hvilke forskjeller det er på de, fysisk i form av utsytr og ev. kvests :)

Lenke til kommentar

Uhm hva skal jeg gjøre no da? Har bare "go fetch" quest å gjøre. Ingen story greier.

Er du ferdig med hovedhistorien? Er ikke så mye å gjøre etter det egentlig. Utforske, gjøre sideoppdrag du ikke har gjort, ja er noen der ute garantert. Og da fetch quests som du kaller dem. Fallout serien er ikke helt lik Elder Scrolls på dette punktet, etter historien er ferdig er på en måte spillet ferdig. Fallout 3 sluttet jo helt av, og det gjorde Fallout New Vegas også. 

Lenke til kommentar

Jeg har muligens kommet over en bug når det gjelder rekkefølgen på BoS-questene, og lurer på om andre har vært borti det samme eller har en løsning:

 

 

Det var først etter jeg fikk tilgang til det svære "luftskipet" og pratet med Elder Something og ble Knight i BoS at jeg gjorde Lost Retcon-questen. Den som til slutt fører deg til en bunker langt opp nord hvor du kan overtale den eneste overlevende til å rejoine BoS. Jeg gjorde det, og questen oppdaterte til at jeg skulle rapportere tilbake til Danse. Men nå har jeg kommet så langt i spillet at han kan bli min companion, så de eneste dialogmulighetene jeg har med ham har med companion å gjøre. 

 

Noen som har opplevd det samme?

 

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Jeg har muligens kommet over en bug når det gjelder rekkefølgen på BoS-questene, og lurer på om andre har vært borti det samme eller har en løsning:

 

 

Det var først etter jeg fikk tilgang til det svære "luftskipet" og pratet med Elder Something og ble Knight i BoS at jeg gjorde Lost Retcon-questen. Den som til slutt fører deg til en bunker langt opp nord hvor du kan overtale den eneste overlevende til å rejoine BoS. Jeg gjorde det, og questen oppdaterte til at jeg skulle rapportere tilbake til Danse. Men nå har jeg kommet så langt i spillet at han kan bli min companion, så de eneste dialogmulighetene jeg har med ham har med companion å gjøre. 

 

Noen som har opplevd det samme?

 

 

Jeg hadde han med meg som companion da jeg fullførte det questet og det var ikke no problem. Jeg rapportere til elder whatshisname og fikk completa questet.

 

Lenke til kommentar

Jeg har muligens kommet over en bug når det gjelder rekkefølgen på BoS-questene, og lurer på om andre har vært borti det samme eller har en løsning:

 

 

Det var først etter jeg fikk tilgang til det svære "luftskipet" og pratet med Elder Something og ble Knight i BoS at jeg gjorde Lost Retcon-questen. Den som til slutt fører deg til en bunker langt opp nord hvor du kan overtale den eneste overlevende til å rejoine BoS. Jeg gjorde det, og questen oppdaterte til at jeg skulle rapportere tilbake til Danse. Men nå har jeg kommet så langt i spillet at han kan bli min companion, så de eneste dialogmulighetene jeg har med ham har med companion å gjøre. 

 

Noen som har opplevd det samme?

 

Snakk med Captain Kells, det burde løse problemet ditt. Han er ned trappen rett ved Maxson. Er meningen at du skal kunne gjøre det questet både før og etter The Prydwen dukker opp

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor finner jeg radaway? Blir aldri konme mg til diamond city md så lite green life

Hva med slette den gammle savene dine, og begynne på nytt i Fallout 4 da. Jeg har gjort 2 til 3 ganger da. Radway får du kjøpt og noen raiders har en Radway da på seg, men Radway tar bort 30% av den røde linjen som betyr du er radioaktiv. 

 

Du vet du kan ha flere figurer?

 

Ja :)

 

 

Bare tull å restarte bare fordi du har veldig lite helse og er nesten død pga stråling. Rad-Away er sjelden i "early game". 

 

Utnytt det å save veldig ofte, spesielt etter hver gang du dreper en fiende, på den måten så klarer du å drepe alle fiendene uten å ta skade mens du går til Diamond City. Sørg for å du teleporterer deg til det nærmeste utforsket stedet til byen, og at du spiller på Easy. 

 

Ikke alle fiendene er farlige:)

 

attachicon.gif20151119224234.jpg

 

attachicon.gif20151119224347.jpg

 

Meg du mener ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...