Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Bruker alle som deltar i tråden skikkelig armor når de spiller Fallout 4? 

 

Jeg har bare brukt vanlige klær som for eksempel Red Dress på min kvinnelige karakter og de gir null beskyttelse, og hun dør lett når jeg spiller på Normal. Ble en gang litt irritert etter å ha dødd gjentatte ganger så jeg fant Power Armor fra Brotherhood of Steel og drepte alle umiddelbart med Shotgun. Tok nesten null skade. 

 

Tenker at de som spiller på Hard eller Survival bruker Power Armor alltid?

jeg spiller på survival. har aldri brukt power armor. er lvl 32 nå.

 

hvorfor ikkje power armor ?

 

er såpass lett uten

edit: tror jeg har 30 fusion cores liggende.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker svært lite power armor selv. Har bare de ulike versjonene i samlinga mi sammen med bobble heads, blader og nuka cola/quantum :p

 

Kan forøvrig bekrefte at det kan virke som det lønner seg å salvage manuelt i "byggemodus". Dette virker jo helt idiotisk egentlig - brukte jo en evighet på å trykke meg gjennom det i går. R-E-R-E-R-E .. Det gikk unna, og selvsagt bommet jeg på tingene på bakken et par ganger og vips så hadde jeg bygget en bombekaster/artelleri. Hehe ... 

 

Ting jeg misliker (eller ikke helt skjønner?)

 

- Jalla scrap funksjon

- Ingen sync mellom workstations i områder man har unlocked. Greit nok men knot å flytte byggematerialer mellom plassene

- Ikke mulig å flytte byggede ting mellom  områdene. Ser ikke helt poenget med "store in inventory" da.

 

De to siste her er jo egentlig logiske/realistiske men hadde vært greit å slippe fasttravel frem og tilbake.

Lenke til kommentar

 

 

 

Bruker alle som deltar i tråden skikkelig armor når de spiller Fallout 4? 

 

Jeg har bare brukt vanlige klær som for eksempel Red Dress på min kvinnelige karakter og de gir null beskyttelse, og hun dør lett når jeg spiller på Normal. Ble en gang litt irritert etter å ha dødd gjentatte ganger så jeg fant Power Armor fra Brotherhood of Steel og drepte alle umiddelbart med Shotgun. Tok nesten null skade. 

 

Tenker at de som spiller på Hard eller Survival bruker Power Armor alltid?

 

jeg spiller på survival. har aldri brukt power armor. er lvl 32 nå.

hvorfor ikkje power armor ?

er såpass lett uten

edit: tror jeg har 30 fusion cores liggende.

Ikkje bra

Lenke til kommentar

Level 26 på survival. Har brukt  power armoren mye, og det stort sett pga av all looten som jeg manisk plukker opp. Har jevnt over 15 fussion cores selv om armoren blir brukt 24/7. Fussion cores er ikke en begrenset ressurs.

 

Synes man får power armor alt for tidlig i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg ble så dritt lei av å alltid gå tom for ting, og hvor mye som krevdes for å faktisk å nok ressurser til å få noe ut av bygge/crafte metaen til at jeg til slutt endte opp med å ta ned console, skrive "tgm", og bygge/crafte hva f. jeg ville for deretter å skru det av når jeg er ferdig og gjør quests. Har tid til å kaste bort på gaming, men det finnes grenser for hvor mye tid jeg kan investere :p Man kan også bruker player.additem, men det var også svært tungvint. Om det var uklart: I god mode har man uendelig med ressurser. Man må dog fortsatt bruke tid på å lvle opp for å nå lvl req til de forskjellige craft/build perksene.

Du kan jo likegodt jukse med ammo ol også da :)

Lenke til kommentar

Hadde forøvrig en rar hendelse i går. Setter den i spoiler denne også

 

 

 

Var på veit til Vault 95 oppdraget med Cait. På veien dit kom jeg over full krig med BoS mot Gunners, for så at BoS angrep en base med Super Mutants. Jeg lot BoS ta den største trøkken og tusla bak og plukka opp loot (fikk forøvrig ny power armor også siden BoS gutta datt som fluer). Dette var i området Robotic Pioneer Park / Scrap Palace. Jeg mener det var i førstnenvte av disse to områdene jeg kom over en Glowing Deathclaw som absolutt var mye sterkere enn meg. .50 cal til hue gjorde knapt noe skade. Da den angrep løp jeg tilbake, inn i en garasje og opp på taket. Der fikk jeg inn noen skudd til før Deathclaw'n stakk såpass langt unna at jeg ikke kunne treffe den lenger. Jeg fulgte da etter og den angrep på nytt, og igjen løp jeg opp på taket. Slik pågikk det noen minutter, helt til Deathclaw'n ikke lenger angrep. For hver gang jeg skadet den trakk den bare lenger og lenger unna. Det virket nesten som om den var redd for meg, så jeg kunne bare løpe etter den og skyte den igjen og igjen. Tok meg 10 minutter å få den ned, men kunne bruke dritt-ammo. Digg :p

 

 

Lenke til kommentar

Mange er det her som bruker pit boy appen til android eller ios på nettbrett sitt da.  :) 

 

Jeg satt opp nettbrettet (liten 7" sak) under PC-skjermen igår for å teste. Den er utrolig responsiv og er synket 1:1 med spillet på millisekunder. MEN, "local map" fungerer ikke i det hele tatt på min, grafikken er bare grøt. Det er jo en av de tingene den appen virkelig kunne blomstret i når man er på en lokasjon man skal utforske. Så for min del ble det bare gimmick. Noe må være feil i appen, ingen grunn til at local map ikke skulle funke.

Savner forøvrig muligheten til å merke ut flere steder, typisk hvis man finner en safe som man skal tilbake til. 

Lenke til kommentar

Jeg har en liten bok, men når man har en enkeltstående PIP-boy(!) liggende på bordet burde jo det holde ;)

Det er uansett ikke alltid like lett å beskrive hvor ting befinner seg...

 

Har bare spilt to kvelder og er på lvl 6-7 eller noe sånt. Vurderer seriøst å starte på nytt før jeg kommer for langt, må tydeligvis banke opp karisma-statsen for å få noen reelle valgmuligheter i samtaler. Har dog investert mer i base-stats enn perks så langt, så hvis jeg har på en fin dress (strengt tatt kjole, jeg spiller for en gangs skyld med dame, hehe), hatt og annen pynt vil kanskje overtalelesesmulighetene bli gode nok.

For øvrig ikke lett å gå opp i nivå, det er rett og slett for mye man har lyst på. Altfor mange valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Ja det er helt enormt med perks. Men det er vel ingen cap her, så det er bare å spille til man har alt.

 

En kompis av meg starta på nytt 4 ganger før han var fornøyd :p

Jeg har også enormt lav karisma, så får heller ikke til noen skikkelige dialoger. Men men ... Man kan ikke få alt. Jeg pleier å gå for mekking (armor, våpen) og dirking/hacking først. Men jeg merker jo at jeg ofte lander på samme spillestil i slike spill. Litt kjedelig egentlig (men er jo min egen feil).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du kan lage deg ei kasse ("build mode" --> furniture --> containers eller noe sånn) i f.eks Sanctuary og legge det.

Eller du kan bare legge det i workbenchen også.

 

I Fallout 3 la jeg alt i en random boks i wasteland ganske lenge før jeg fikk min egen plass. Men er usikker på om dette går i Fallout 4 (om utstyret da forsvinner). 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja det er helt enormt med perks. Men det er vel ingen cap her, så det er bare å spille til man har alt.

 

 

Det stopper vel av seg selv når alle oppdrag er utført...

Jeg skal ikke bli Fallout sitt svar på han WoW-fyren som banka lvl70 ved å sanke blomster eller hva det var ;)

Jeg bruker nok et par poeng til på base-stats nå tidlig i spillet, så får perksa komme etterhvert. Blir nok som deg lockpick/hacking, så gunslinger/rifleman før jeg plukker de andre.

Frister selvfølgelig å kjøre litt PA med Machete, men det er vel neppe noe spillestil som funker over tid. En en redd og feig litt sniker som skyter ting på lengst mulig hold :p

Endret av Svantesvoken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frister selvfølgelig å kjøre litt PA med Machete, men det er vel neppe noe spillestil som funker over tid. En en redd og feig litt sniker som skyter ting på lengst mulig hold :p

Ja, stealth/sniking og ranged er jo en klassiker i slike spill. Det er veldig effektivt.

 

Jeg bruker litt melee nå også, spesielt på mobs som løper rett på deg. Tar på meg Furious Power Fist og måker noen slag i panna på dem i V.A.T.S. Ganske effektivt. Men liker best å snike med .50 cal /m lyddemper.

Lenke til kommentar

Hvordan går jakten etter bubbleheads?

 

Jeg har kun funnet 3 og ser på stativet at det skal være relativt mange.

 

Har funnet:

Energy weapon

Speech

Perception

 

Gjerne sett i en spoiler om dere vet om noen.

Har 19 selv og holder på med nummer 20 nå. Fant 9 av meg selv og de siste ti har jeg målrettet brukt guide for å finne de. Kan anbefale guide, iallfall for noen siden flere av de kun kan plukkes under / etter missions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...