Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Altså ikke cappet til 30 fps men heller ikke over engine limit (60 fps). Så for dem som tvinger opp fps må heller lese seg opp på enine og dens limitasjoner før dem leker seg med ini fila

Det var en merkelig måte å tolke utsagnet: Not limited in any way.

På sett og vis er ikke fps låst på noen måte heller da en kan gå i ini fila å overstyre cappen. Men at ting blir problematisk over 60 fps er en annen del. Tolkningen av twitteren får bli opp til en hver.

 

 

 

Da burde de kanskje ha sagt noe slikt som: "FPS is not limited in any way... if you edit config files, turn off V-sync, which changes the speed of the game and breaks it completely."

 

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke sett så mye på det å reparere våpen, eller om man trenger å gjøre det.

 

I Fallout 3 kunne du reparer med andre lignende våpen, det samme gikk for armor.

Ser ingen funksjoner i Fallout 4 som ligner det. Men kanskje det ikke er nødvendig?

 

En annen ting.

Jeg har ikke gjort så mye med å bygge ting til settlements. Men da jeg gjorde det så fikk jeg beskjed om å plassere en person i den posisjonen. Hvordan gjør man det?

Det var en vakt post jeg bygde.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Er den eneste måten og fa scrappet f.eks en desk fan en finner utenfor en workshop zone å løfte den opp å gå med den i hendene hele veien tilbake til workshop?

 

Legg den i inventory å ta den med til workshop når du har behov for å lette litt på vekten?

 

 

Nå har jeg ikke sett så mye på det å reparere våpen, eller om man trenger å gjøre det.

 

I Fallout 3 kunne du reparer med andre lignende våpen, det samme gikk for armor.

Ser ingen funksjoner i Fallout 4 som ligner det. Men kanskje det ikke er nødvendig?

Våpen og armour kan ikke å repareres i FO4. Eneste som trenger reparasjon er Power Armour.

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

Akkurat det er litt kjekt. Ble ganske lei av å løpe rundt med 3-4 versjoner av samme våpen og rustning i Fallout New Vegas pga slitasje. 

 

Flere som synes det går litt fort med beskjeder oppe i venstre hjørne av og til? Hender jeg ser at det står noen tips og triks der, men ikke alltid jeg registerer det fort nok, eller så har jeg en meny åpen så jeg ikke får lest den... 

 

Og perception virker ikke like bra som i tidligere spill. Syns aldri jeg ser noen røde prikker på minikartet før de plutselig skyter på meg (og da ser jeg dem som røde prikker). 

 

Ellers, man må veldig nærme før man ser om det er friend eller foe. Var på "besøk" i en festning med noen personer i, tenkte det kanskje var snille mennesker, så jeg tuslet bort. Plutselig skjøt alle på meg, og jeg var død. Samme med en mann i skogen i et lite skjul. Han hadde en liten turret ved siden av seg. Tenkte han var en selger eller annen koselig person, men neida. Hvorfor kan det ikke komme opp i siktet om de er snille eller ikke? 

Endret av newman221
Lenke til kommentar

 

Ellers, man må veldig nærme før man ser om det er friend eller foe. Var på "besøk" i en festning med noen personer i, tenkte det kanskje var snille mennesker, så jeg tuslet bort. Plutselig skjøt alle på meg, og jeg var død. Samme med en mann i skogen i et lite skjul. Han hadde en liten turret ved siden av seg. Tenkte han var en selger eller annen koselig person, men neida. Hvorfor kan det ikke komme opp i siktet om de er snille eller ikke? 

Hadde ikke det vært litt for lett igjen? Synes det er helt greit at jeg ikke vet om noen er god eller ond før jeg får kontakt med de. De vet tross alt heller ikke om jeg er god eller ond før jeg setter hagla i panna deres og trekker av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle egentlig ønske det var litt færre fiendtlige folk. Det tærer litt på troverdigheten at mesteparten av de du møter er ravgærne Mad Max-skurker, jeg tror rett og slett ikke det hadde vært så mange folk igjen hvis alle oppførte seg sånn. Men sånn er det jo i de fleste åpne spill, sikkert fordi man tenker at vennlige NPCs må ha replikker.

Lenke til kommentar

Er mange raiders og Super Mutants denne gangen, men de har ihvertfall vært flinke til og lage gode byer. Også det man selv kan bygge opp byer og forsvare gir deg en mye bedre følelse av at du tar del i å gjøre ting bedre for The Wasteland. Liker det at man ikke ser på avstand om det er venner eller fiender, du må ta et valg. Jeg snipet en merchant igår, plaff hode rett av. Jeg er vanligvis en snill og tålmodig person, men utenfor veggene til Sanctuary må jeg overleve! 

 

Syns egentlig at spillet er ganske vanskelig, klokket inn rundt 10 timer nå og jeg har måtte bruke mange midler for å overleve noen kamper. Hadde en fight igår med Super Mutants som varte godt over 15 minutter hvor jeg brukte alt av chems, mat og ammunisjon jeg hadde. De var kanskje litt sterkere enn meg, men det gikk. Spiller på Hard akkurat nå. 

Lenke til kommentar

 

 

Er den eneste måten og fa scrappet f.eks en desk fan en finner utenfor en workshop zone å løfte den opp å gå med den i hendene hele veien tilbake til workshop?

Legg den i inventory å ta den med til workshop når du har behov for å lette litt på vekten?

 

 

Ting som er for store til å legge i inventory , men so inneholder de delene man trenger :p

Lenke til kommentar

Husker i Fallout NV at det var veldig varierende kamper, selv om du sloss mot samme type fiende.

Spillte som regel på hardcore og vanskelig, men måtte av og til ned på lett, til og med mot raiders rett og slett fordi de tok umenneskelig lite skade av ett våpen eg gjerne hadde hatt suksess med mot andre av samme type.

Veldig skjevt fordelt med andre ord.

 

Hvordan føles det ut denne gangen?

Lenke til kommentar

Jeg merker at sette er samme spillmotor bare med et penere ytre. I et hus satt hunden min seg fast i døren.

 

Jeg skulle inn i et heis med en BoS fyr og den heisen var så trang at det tok en evighet før han BoS fyren klarte å lirke deg inn.

 

Fiender som glitcher ser inn i andre objekter.

 

Våpen som bare forsvinner og jeg må quickloade for å få den tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er den eneste måten og fa scrappet f.eks en desk fan en finner utenfor en workshop zone å løfte den opp å gå med den i hendene hele veien tilbake til workshop?

Legg den i inventory å ta den med til workshop når du har behov for å lette litt på vekten?

 

 

Ting som er for store til å legge i inventory , men so inneholder de delene man trenger :p

 

Er ting for store til å ha i inventory så er jeg heller litt usikker. Men tror nok disse eventuelt må fraktes til nærmeste workshop for å kunne "scrappes".

Lenke til kommentar

Husker i Fallout NV at det var veldig varierende kamper, selv om du sloss mot samme type fiende.

Spillte som regel på hardcore og vanskelig, men måtte av og til ned på lett, til og med mot raiders rett og slett fordi de tok umenneskelig lite skade av ett våpen eg gjerne hadde hatt suksess med mot andre av samme type.

Veldig skjevt fordelt med andre ord.

 

Hvordan føles det ut denne gangen?

Varierende. Har laget meg et våpen som har lenger navn enn det er plass til :) Rifle-type med ekstra langt og hurtigbyttemagasin, med ekstra tyngde og lang kolbe tror jeg. Veldig bra mot raiders og ghouls, men fikk meg et lite problem mot raider i Power Armor. .. Noen ganger knærter favoritten fiender på en enkel og grei måte, andre ganger går det til hælvete. 

Lenke til kommentar

Litt dårlig start å måtte gjøre PC portinga til Bethesda selv med å måtte inn i .ini fil for å slippe dassrull viewen (60 FOV?) som utrolig nok er standard.. 

 

PC Gamer har oppskriften til ting som må fikses til oss PC spillere her:

http://www.pcgamer.com/how-to-tweak-fallout-4s-hidden-graphics-options/

 

Utover det så sluttet WASD (ikke til forveksling med VATS) å funke etter fem min så måtte omstarte spillet for å kunne fortsette.. bug fest.

 

Men men, siden det er Bethesda og Fallout så skal de få slippe litt lettere unna med slikt, men tror nok en patch eller fem, offisiell eller ikke, må på plass jo før jo bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har vel spilt ca. 10 timer til sammen og spillet har vært dønn stabilt. Har til gode å se en eneste glitch så langt, noe som for min del er eksepsjonelt for the Bethesdaspill rett etter release. I det hele tatt svarer spillet til forventningene og mere til.

Helt enig, det svarer absolutt til forventningene. Har 12 timer ingame delt på 2 økter, null crash. Eneste er en glitch med terminaler når en spiller med over 120 fps (blir låst fast i animasjonen når man logger av terminal). Økte ugridstoload til 7, fov 90/90 uexterior cell buffer = 72 og ellers alt makset. Det bare virker.

Over 120 FPS ja... det kommer ikke til å skje her. 970 i SLI og bryter såvidt 70 i gode øyeblikk ... Dypper ned til 40 og en gang iblant helt ned til 30 når jeg er utendørs, og selv når FPSen er solid så hakker det. Og før alle sier at det er SLI sin skyld, så blææ.

Sli er ikkje støttet enda i driver...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...