Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud så teit.

Jeg begynte installasjonen litt før midnatt og ser nå at det er kun ca 5gb på DVD og jeg må laste ned resten.

Det er jo meningsløst å kjøpe en fysisk disk når man å laste ned resten av spillet.

Prøvde å installere det i 16 tiden men da fikk jeg bare opp at det var for tidlig, noe jeg fikk nå også men siden jeg gikk til den backup/restore funksjonen så fikk jeg startet installasjonen.

Når kunne man egentlig starte å laste ned spillet?

Lenke til kommentar

Herregud så teit.

Jeg begynte installasjonen litt før midnatt og ser nå at det er kun ca 5gb på DVD og jeg må laste ned resten.

Det er jo meningsløst å kjøpe en fysisk disk når man å laste ned resten av spillet.

Prøvde å installere det i 16 tiden men da fikk jeg bare opp at det var for tidlig, noe jeg fikk nå også men siden jeg gikk til den backup/restore funksjonen så fikk jeg startet installasjonen.

Vet ikke, men jeg lastet det ned på Lørdag fra Steam.. Og nå er siste oppdatering ferdig installert :)

Lenke til kommentar

jeg får ikke starta spillet :(
starter spillet -> får en svart skjerm -> fallout 4 is not responding.

edit: jeg får kun starta fallout 4 i window mode

edit 2: om jeg tar alt tab øyeblikkelig etter jeg trykker launch så ser jeg at spillet kjører helt fint i bakgrunnen.(fullscreen) . Men, når jeg da igjen tar alt tab tilbake til hovedmenyen i spillet flimrer skjermen noe heeeelt vanvittig.
musa fungerer ikke og den registrer dårlig når jeg trykker på tastaturet.

sigh, er lite keen på å spille i windowmode.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Andre som også opplever at spillet går i en unormal hastighet? 

red: På pc

red: har 200-300 i fps?

Prøv med vsync på som default i ati/nvidia kontrollpanel

Samt unlock fps å annet nødvendig som er nevnt i guiden postet lenger opp

Det ordnet seg etter at jeg lasta ned nyeste driver og satta vsync i nv kontrollpanel på ''bruk innstillinger for 3D...''

Har nå stabilt 72 fps uten at jeg har gjort noe med .ini filen.

Lenke til kommentar

Et lite hint til dem som opplever at fysikken er tullete og kanskje har lipsync issues i f4. Ikke at jeg kjenner til den nå oppdaterte creation engine så veldig godt men tidligere utgaver liker ikke fps over 60, cap den på 55 eller 59 fps. For nivida eiere ta i bruk nvidia inspector -> framerate limiter. Mulig bi-effekt av dette er en mer stabil og hyggeligere opplevelse av f4. Hvorfor ikke bare kjøre custom ini.file? Vel, for noen kan "iPresentInterval=1(0)" være reddningen for mer fps, om ønskelig, på en bekostning av rett og slett en fysikk som (kan) går "haywire" for deg og i værste fall crashe game ditt. Gamebryo er ikke glad i fps, slik er det bare. Men bare å leke seg frem til hva som funker for en hver. Lykke til.

Lenke til kommentar

Har dere noen gang tenkt på hvorfor spill kjører i disse frameratene, og ikke i f.eks 39fps eller 43fps? Vi snakker bildefrekvens, ikke hvor raskt selve spillet kjører.

Locking at 30fps is the solution often favoured by console developers - but why cut your potential frame-rate in half on a platform that offers so much flexibility? Why not settle on something like 40 or 45fps? The problem here is that 60 screen refreshes per second cannot be equally divided by 40 or 45 frames. Some frames stay on-screen for longer than others, resulting in off-putting judder. Locking to 30fps ensures that each rendered frame persists for two screen refreshes and presents with no screen-tear whatsoever. (kilde eurogamer, digital foundry)

Hvis du ikke forstod det så henger det sammen med refresh rate (hz) på skjerm/tv. Vi tror vi alle er kjent med begret fps her ja, vi vet at vi ikke løper fortere av høyere fps  :tease:

Til dere andre: Jeg har hatt den 30fps vs 60fps diskusjonen alt for mange ganger allerede, og dere tror flertallet har rett - til tross for at ren fakta sier det stikk motstatte av det dere mener. Jeg snakker heller ikke om grafikk eller noe sånt, men om rent gameplay. Om Fallout 4 kjører i 30fps eller 60fps har absolutt ingenting å si på gameplay. Det eneste som skjer hvis fps skrus opp er alt bildet flyter bedre, men det har som sagt ingenting å si på gameplay. Det eneste som kan påvirke gameplay når det gjelder fps er hvor raskt man klarer å sikte, men i Fallout har man stats som tar seg av sånt uansett. Med andre ord kan du sikte på hodet til en fiende og plaffe løs uten å treffe en eneste gang. Derfor: 30fps har ingenting å si på gameplay. Jeg snakker også om konstant 30fps, dvs at den holder seg der uansett hva som skjer.

Hvordan kan du si at 60fps har ingen innvirkning på gameplay når du samtidig at ting flyter bedre. Dette makes ikke sense. Beklager. Det er lettere å sikte og det flyter bedre i et spill som mange spiller som et FPS, men det har ingenting å si på gameplay? Ok. Hvor er forresten denne faktaen du alltid viser til hele tida uten å poste.

Det dere tydeligvis ikke har forstått helt er at når det er låst til 30fps betyr det ikke nødvendigvis at spiller kjører i 30fps. Det betyr bare at bildefrekvensen er låst til 30fps. Selve spillet kan fint kjøre i det tredobbelte i bakgrunnen. Dette gjør at man kan ha en hel drøss fiender på skjermen på en gang, skudd flyr over alt, ting spreges i fillebiter, ting settes fyr på og så videre, men dette vil ikke trekk ned synlig framerate. Joda, i bakgrunnen vil dette selvsagt merkes så det holder. Frameraten i bakgrunnen kan fort ramle fra 120fps til 50fps, for å ta et ekstremt eksempel. Men siden synlig framerate er låst til 30fps vil man ikke merke noe til det.

Jeg tror du må lese deg opp på forskjellen mellom hz på en monitor/TV er, kontra hva fps er. Du blander de veldig.

Her kan du lære deg litt mer:

Most PC games only have one frame-rate limiter available: turning v-sync on. This attempts to synchronise gameplay with the refresh rate of the display, in most cases limiting your system to 60fps. Out of the box, the only alternative is to disengage v-sync, allowing the game to run completely unlocked. There's no synchronisation with the display, meaning that frames are delivered as soon as the GPU finishes rendering them. This usually takes place as the screen is still refreshing, producing screen-tear, and a wholly inconsistent performance profile - input lag and visual feedback vary from moment to moment, often producing a sub-par experience.

TIL SLUTT

Som en liten finale, sjekk ut denne linken.

http://30vs60.com

Eller så kan du jo sjekke ut bilde der developer fra 343 studios ler av en forumbruker som ikke sier at 60 fps har noe å si på gameplay (http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/10/sal1ent_1.png)

PS: Sorry, jeg klarer bare ikke å ha så ignorante folk på et forum, som sprer rundt "fakta" fra egen hjerne.

Endret av henrikrox
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud så teit.

Vet ikke, men jeg lastet det ned på Lørdag fra Steam.. Og nå er siste oppdatering ferdig installert :)

Merkelig. Jaja jeg fikk meg noen timer søvn mens spillet lastet ned resten :p

Lenge leve 10/1 hastighet..

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Fikk spilt 4-5 timer i går og har allerede møtt en god del bugs. Våpenet forsvant en gang etter bruk av VATS, kunne skyte, reloade og bytte våpen, men det så ut som jeg var unarmed, måtte loade spillet på nytt for å fikse det. Klarte og å sette meg fast et sted da jeg skulle hoppe opp av vannet en gang. Noen ganger virker det som dialogen til NPCer slutter helt plutselig et par ord før samtalen egentlig skal ende. Mye clipping issues, busker som vokser gjennom solide vegger, NPCer som ender opp med å gjemme seg inni gjerder/murblokker når de skal ta cover, modeller som beveger seg opp og ned som om de var malingsspann i en malingsrister. Vanskelig å dirigere Dog Meat synes jeg og, endte opp med å skyte han i foten med ekstra dmg for sneak attack bonus da jeg skulle prate med han en gang.

Blir litt frustrert av at disse tipsene som skal lære deg ting forsvinner ganske fort og er umulig å finne igjen. Måtte bla meg gjennom hjelpmenyen for å finne ut hvordan jeg skulle komme meg ut av power armoren.

Bortsett fra det har jeg storkost meg de timene jeg har fått spilt. Ble veldig hekta på settlement bygginga og det er veldig lett å ende opp med å gjøre noe helt annet enn jeg hadde tenkt når jeg beveger meg fra et sted til neste i en questline. Størrelsen på kartet lurer jeg litt på. Har som sagt bare spilt 4-5 timer men har allerede rukket å utforske  ca 25% av kartet allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...