Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt noen timer Fallout 4 og jeg kjører det på ultra quality. 

Jeg har prøvd på 2x titan x og 1x 980ti.

Er ikke noe forskjell.

edit: titans på ca 1000mhz og litt overvolting, 1x 980 på 1300mhz. (kan kjøre på 1400 kun med luft, og har gjort det før i 24 timer, men jeg er ikke så komfortabel med det).

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spillet så mye spill før, men har spillet assasins creed 3 ( pirat versjonen) har ikke spillet så mye på pc, har ps3 men har ikke tenkt og kjøpe ps4, eller jeg har tenkt at så lenge ps3 fungerer så klarer jeg meg, men de spillene som ser kjempe gøy ut kommer jo bare ut på ps4 for tiden , så kanskje jeg skal ta meg råd og kjøpe ps4 etter jul en gang :):p 

Lenke til kommentar

Har ikke spillet så mye spill før, men har spillet assasins creed 3 ( pirat versjonen) har ikke spillet så mye på pc, har ps3 men har ikke tenkt og kjøpe ps4, eller jeg har tenkt at så lenge ps3 fungerer så klarer jeg meg, men de spillene som ser kjempe gøy ut kommer jo bare ut på ps4 for tiden , så kanskje jeg skal ta meg råd og kjøpe ps4 etter jul en gang :):p

Hvis du har et liv, så er det akseptabelt å ha konsoll.

Lenke til kommentar

@Dr Jones

\documents\my games\fallout 4\Fallout4Prefs.ini and set iPresentInterval to 0

Sätt filen till read only EFTER du har gjort ändringen men INNAN du startar spelet.. ANnars går filen tillbaka till default varje gång du startar spelet.

Har ikke endret noe som helst, gitt. Så jeg orker ikke gjøre noe som helst.

Det jag menade var att du kan göra på det sättet för att unlocka låst fps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som spiller det nå.

Jeg blir av og til veldig kvalm i visse spill. Er det noen andre som sliter med det samme og som merker noe i Fallout 4? Jeg ble ikke det i Fallout 3 men der brukte de en annen 'spillmotor'...

Samma här och utan undantag blir jag det när fps är rett under 30fps under lång tid. Blir ännu värre när jag har "täta" headphones i tillägg.

Lenke til kommentar

ønske deg ps4 til jjul da

gratis fallout 4 å en lader hvis du kjøper ps4 da

http://www.destructoid.com/buy-a-playstation-4-get-free-fallout-4-at-best-buy-319692.phtml

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt det digitalt til PS4 og får opp at man kan spille det om 11+ timer? Trodde det var rundt midnatt man kunne begynne.

EDIT: Kjøpte det fra US store så da må jeg vel vente til det blir midnatt der :(

Hmm. Jeg kjøpte det på PS store og kan spille det ved midnatt norsk tid.
Lenke til kommentar

ønske deg ps4 til jjul da

gratis fallout 4 å en lader hvis du kjøper ps4 da

http://www.destructoid.com/buy-a-playstation-4-get-free-fallout-4-at-best-buy-319692.phtml

nei det er for dyrt å ønske seg ps4 til jul, da hadde jeg fått dårlig samvittighet. får heller spare til ps4. blir sikkert biligere over jul.:) januarsalg eller noe :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet fungerer meg bra her, null problemer så langt. Atmosfæren i spillet er veldig flott, ikke de beste teksturene eller animasjoner, men utsikten man fikk servert i det man kom ut fra Vault 111 var meget pen. Eneste som plager meg litt for øyeblikket er muse-kontrollen, vet ikke om det er akselerasjon eller noe annet funky, men er noe som ikke stemmer helt for min del.

Lenke til kommentar

Stortrives med spillet sålangt! Får samme oppdagelsestrang som i tidligere spill :) Fargepaletten er kanskje litt for lys, men lyset, atmosfæren og musikken er helt fantastisk! "slo-mo" v.a.t.s tar noe tid å bli vant til, men gjør spillet litt mer spennende. skulle dog ønske man kunne skru dette av eller på.

Skillpoints og perks systemet er også helt annerledes, men mer oversiktelig og gir en følelse av mer valgfrihet enn tidligere :)

Har noen småklager, men det er nok mest fordi jeg jeg må bli vant til spillestilen igjen :p

ps: har forøvrig en pip-boy edition til ps4 tilgjengelig om noen skulle ønske dette :)

Høres lovende ut :)

Bestilte spillet i dag, får det vel i morgen eller onsdag. Koser meg med AC:Black Flag om dagen så stresser ikke (selv om jeg egentlig er helt på tuppa etter å spille Fallout igjen) :)

Lenke til kommentar

Spillt noen timer nå. Meget fornøyd hittil. Kastet dog bort noen timer på å loote rundtomkring inntil jeg fant ut av "scrap" funksjonen... Ikke opplevd noen glitches/bugs enda, men bikkja kommer litt vel ofte i veien når man er på trange steder.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den 30fps vs 60fps diskusjonen alt for mange ganger allerede, og dere tror flertallet har rett - til tross for at ren fakta sier det stikk motstatte av det dere mener. Jeg snakker heller ikke om grafikk eller noe sånt, men om rent gameplay. Om Fallout 4 kjører i 30fps eller 60fps har absolutt ingenting å si på gameplay. Det eneste som skjer hvis fps skrus opp er alt bildet flyter bedre, men det har som sagt ingenting å si på gameplay. Det eneste som kan påvirke gameplay når det gjelder fps er hvor raskt man klarer å sikte, men i Fallout har man stats som tar seg av sånt uansett. Med andre ord kan du sikte på hodet til en fiende og plaffe løs uten å treffe en eneste gang. Derfor: 30fps har ingenting å si på gameplay. Jeg snakker også om konstant 30fps, dvs at den holder seg der uansett hva som skjer.

Det dere tydeligvis ikke har forstått helt er at når det er låst til 30fps betyr det ikke nødvendigvis at spiller kjører i 30fps. Det betyr bare at bildefrekvensen er låst til 30fps. Selve spillet kan fint kjøre i det tredobbelte i bakgrunnen. Dette gjør at man kan ha en hel drøss fiender på skjermen på en gang, skudd flyr over alt, ting spreges i fillebiter, ting settes fyr på og så videre, men dette vil ikke trekk ned synlig framerate. Joda, i bakgrunnen vil dette selvsagt merkes så det holder. Frameraten i bakgrunnen kan fort ramle fra 120fps til 50fps, for å ta et ekstremt eksempel. Men siden synlig framerate er låst til 30fps vil man ikke merke noe til det.

Det er også derfor vi har denne 30fps vs 60fps diskusjonen i første omgang. Har dere noen gang tenkt på hvorfor spill kjører i disse frameratene, og ikke i f.eks 39fps eller 43fps? Vi snakker bildefrekvens, ikke hvor raskt selve spillet kjører.

Stort bedre klarer jeg ikke å forklare dette, og jeg gidder ikke prøve engang. Enten skjønner dere det, ellers skjønner dere det ikke. Uansett er det ikke mitt problem, og jeg er ferdig med denne diskusjonen en gang for alle. Vekk meg når dere begynner å diskutere noe interessant i stedet.

EDIT: Men når det er sagt retter jeg en s tor takk til dere. Det er alltid morsomt å le av folk som prøver å være eksperter, uten å ha den fjerneste anelse om hva de faktisk snakker om. "Alle andre" klager over 30fps, så det må jo være noe i det? Det holder tydeligvis for mange av dere. :p

Ikke for å dra FPS diskusjonen for langt, men jeg må bare påpeke for folk som kanskje ikke er så oppdatert at dette er totalt svada. Jeg lurer på hvordan noen kan få seg til å skrive dette i en verden med internett, hvor man lett kan sjekke hvordan ting faktisk fungerer. Det er en grunn til at folk som spiller f.eks. CS på høyt nivå vil ha en så stabil, og så høy FPS som mulig siden det påvirker presisjonen ganske mye. Det LarZen sa stemmer. Det er ikke nødvendig med mer enn 30 FPS for alle, men 60 (eller mer) FPS er alltid bedre.

Endret av Orwandel
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...