Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Steam regler.

You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hopper vel imellom så mange ipadresser til vanlig at de har vel sikkert bare tenkt "la hun bare få spille det".

Strengt tatt blir det som å si du har gjort innbrudd så mange ganger at politiet gir blaffen. De kan sette deg i fengsel, gi det bot og så videre, men du gjør det jo bare igjen uansett, så hva er vitsen? :) Jeg aner ikke om VPN kan få deg bannet eller ikke, men jeg ville ikke tatt sjansen, og spesielt ikke bare noen timer før jeg får spilt på lovlig vis. Valve kan faktisk banne deg permanent uten grunn ifølge EULA, så hva er sjansen for at de banner deg hvis de faktisk har grunn til det? Personlig var jeg nervøs nok når jeg lastet ned en patch på XBone flere dager før jeg skulle ha fått spillet. :p

Og btw, det har ingenting å si hvor lenge du bruker VPN eller ikke, eller hvor mange adresser du har brukt. Alt er loggført. så de kan faktisk banne deg for å ha brukt VPN for flere år siden. Men det visste du vel?

Du er tullete om du tror at det norske jurdiske systemet følger steam sittt TOS.

Lenke til kommentar

Steam regler.

You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.

Og dette bryr de seg kun om du bruker det for å kjøpe spill med russisk IP for 30-40% av prisen på spillene du betaler med norsk IP.

Fikk nettop 4 years of service badge på kontoen min :wee:

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

For det første: Grafikk og gameplayer ikke det samme. At det ser bedre ut i 60fps en ting, men det har ingenting å si på gameplayet om det er konstant 30fos eller 60fps i et sånt spill.

For det andre visste du vel at kinoer f.eks kjøre filmer i 24fps? Dette fordi dette gir illusjonen om at filmen flyter jevnt, i stedet for å vise stillbilder (se bare på filmer fra sent 1800-tall, for eksempel.) Det ble faktisk et stort oppstyr da The Hobbit doblet antallet til hele 48fps - som fortsatt er langt under 60fps, som dere "krever" for å få et spillbart spill.

http://www.extremetech.com/extreme/128113-why-movies-are-moving-from-24-to-48-fps

Høyere fps jo raskere og mer 1:1 føles reaksjon og handling. Selv i F4. Er det nødvendig eller bidrar voldsomt i et spill som F4? Det er tvilsomt. Men det gjør ihvertfall ikke spill opplevelsen dårligere. Heller tvert imot. Men bort ifra at hele skjermen holder seg klarere idet du beveger karakteren eller kamera i 60+ fps. Så får også animasjoner mulighet til dobbelt så mange bilder pr sek. Noe som igjen bidrar til en mer realistisk flyt over det hele.

Halo 5 er et bra eksempel på hva lav fps kan gjøre med animasjoner. Spillet kjører i 60 fps men når fiender kommer på litt avstand så kuttes deres bilder ned til 30 fps. Ikke en spesielt hyggelig effekt og et fint eksempel på animasjon i 30 og 60 fps.

Kino og filmer kan være filmet i 24 fps ja. En eldgammel standard som heldigvis er på vei bort. Og hvor moderne TV'r har programvare/hardware for å fylle på flere bilder pr sek for å få en jevnere og mer behagelig opplevelse. Hvorfor en ikke kan sammenligne fps i film og spill er litt komplisert. Anbefaler at du leser fks denne artikkelen.  

Og med det så skal jeg ikke dra fokus bort ifra Fallout 4 mer. Ikke lenge til alle endelig kan spille det nå :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel dette med konstant 30fps vs ca 30fps. Vanskelig, det der. :p Hva som ser best ut driter jeg langt i. Poenget mitt er at et spill som Fallout 4 klarer seg helt fint med konstant 30fps. Dere vet vel at selv et TV-bilde kjører på mindre enn det?

HAH

tmpQzHoRV.jpg

At du sier sånne ting, og sammenligner film@24p med spill viser bare at du ikke helt forstår hva du snakker om. Det er heller ikke snakk om konstant fps på konsoller, da det som regel dipper ganske ofte ned mot 20.

Jeg legger ved et siste bilde fra en developer i 343 (halo 5 osv), der han kommenterer at 60fps ikke har noe å si på gameplay. :) 

21060441880l.png

Nå skal jeg slutte.

Mer snakk om Fallout 4

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er tullete om du tror at det norske jurdiske systemet følger steam sittt TOS.

Jeg snakker ikke om norsk lov, men om EULA (End-User Licence Agreement, eller noe sånt). Det er noe helt annet. Ifølge den kan Steam banne kontoen din permanent uten engang gi deg en forklaring hvorfor.

Til dere andre: Jeg har hatt den 30fps vs 60fps diskusjonen alt for mange ganger allerede, og dere tror flertallet har rett - til tross for at ren fakta sier det stikk motstatte av det dere mener. Jeg snakker heller ikke om grafikk eller noe sånt, men om rent gameplay. Om Fallout 4 kjører i 30fps eller 60fps har absolutt ingenting å si på gameplay. Det eneste som skjer hvis fps skrus opp er alt bildet flyter bedre, men det har som sagt ingenting å si på gameplay. Det eneste som kan påvirke gameplay når det gjelder fps er hvor raskt man klarer å sikte, men i Fallout har man stats som tar seg av sånt uansett. Med andre ord kan du sikte på hodet til en fiende og plaffe løs uten å treffe en eneste gang. Derfor: 30fps har ingenting å si på gameplay. Jeg snakker også om konstant 30fps, dvs at den holder seg der uansett hva som skjer.

Det dere tydeligvis ikke har forstått helt er at når det er låst til 30fps betyr det ikke nødvendigvis at spiller kjører i 30fps. Det betyr bare at bildefrekvensen er låst til 30fps. Selve spillet kan fint kjøre i det tredobbelte i bakgrunnen. Dette gjør at man kan ha en hel drøss fiender på skjermen på en gang, skudd flyr over alt, ting spreges i fillebiter, ting settes fyr på og så videre, men dette vil ikke trekk ned synlig framerate. Joda, i bakgrunnen vil dette selvsagt merkes så det holder. Frameraten i bakgrunnen kan fort ramle fra 120fps til 50fps, for å ta et ekstremt eksempel. Men siden synlig framerate er låst til 30fps vil man ikke merke noe til det.

Det er også derfor vi har denne 30fps vs 60fps diskusjonen i første omgang. Har dere noen gang tenkt på hvorfor spill kjører i disse frameratene, og ikke i f.eks 39fps eller 43fps? Vi snakker bildefrekvens, ikke hvor raskt selve spillet kjører.

Stort bedre klarer jeg ikke å forklare dette, og jeg gidder ikke prøve engang. Enten skjønner dere det, ellers skjønner dere det ikke. Uansett er det ikke mitt problem, og jeg er ferdig med denne diskusjonen en gang for alle. Vekk meg når dere begynner å diskutere noe interessant i stedet.

EDIT: Men når det er sagt retter jeg en s tor takk til dere. Det er alltid morsomt å le av folk som prøver å være eksperter, uten å ha den fjerneste anelse om hva de faktisk snakker om. "Alle andre" klager over 30fps, så det må jo være noe i det? Det holder tydeligvis for mange av dere. :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Dr Jones

\documents\my games\fallout 4\Fallout4Prefs.ini and set iPresentInterval to 0

Sätt filen till read only EFTER du har gjort ändringen men INNAN du startar spelet.. ANnars går filen tillbaka till default varje gång du startar spelet.

Har ikke endret noe som helst, gitt. Så jeg orker ikke gjøre noe som helst.

Schreiber: What? Bruker du faktisk VATS?

Jeg kan med håndet på hjertet si at jeg har kun brukt VATS tre ganger. Og det ble for enkelt så jeg orket aldri å bruke det igjen. Dette var rundt "New Vegas".

"Det er også derfor vi har denne 30fps vs 60fps diskusjonen i første omgang. Har dere noen gang tenkt på hvorfor spill kjører i disse frameratene, og ikke i f.eks 39fps eller 43fps? Vi snakker bildefrekvens, ikke hvor raskt selve spillet kjører."

Dette ble vi ferdig med på 90tallet. Hvordan kan du i det hele tatt bringe det opp?

Før så kjørte spillene 2x hvis du kjørte på 60fps. Det er ikke saken nå lengre, og vi vet ALLE det. Shit, 80% av de som henger her vet ikke hva det vil si å unlocke fps og dermed få spillet til å kjøre dobbelt så fort.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

*snip

Det er godt dagens 60fps'ere ikke har spilt goldeneye på N64 :p Synes spillet så og fløyt bra på PS4, og det ser enda bedre ut på pc, og kjører max på et I7-3770k/gtx980/16gb ram oppsett med Windows 8.1

Lenke til kommentar

Jeg har spilt noen timer Fallout 4 og jeg kjører det på ultra quality. 

Det er veldig bra optimalisert. Dataen min som dere ser under er ikke superduper men ganske god, og det lagger ikke under massive action eller i cutscenes. Virker som om utgiver virkelig har gjort en god jobb. 

Jeg gidder ikke og fortelle om spillet i seg selv for det kan dere finne ut av via youtube,steam etc.

Men jeg ville bare si ifra at spillet kjører meget bra, det er absolutt et magisk spill. et kunstverk !

hadde jeg vist på forhånd hvor bra det er kunne jeg betalt opp mot 1000 kroner for det. så bra syntes jeg det er.

Dette er hva jeg kjører fallout 4 på nå

Processor : Intel Core i5 3570K @ 3400   MHz  (max : 6300)

Physical Memory : 8192  MB  (2 x 4096 DDR3-SDRAM )

Video Card : NVIDIA GeForce GTX 970

Hard Disk : Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA Device (250GB)

Monitor Type : Asus ROG PG278Q - 27 inches

Operating System : Windows 7 Ultimate x64

Og ja jeg har brukt VPN for og få tilgang tidlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er det umulig for meg og spille fallout 4 på min asus UX32L ? 

kommer det til ps3 ?

I og med maskinen ikke har et dedikert grafikk kort vil jeg svare ja, det er umulig å spille FO4 på den maskinen. Når det er sagt, det kan fungere, men opplevelsen vil være særdeles lite tilfredsstillende med lav oppløsning og majoriteten om ikke alle effekter avslått. Og nei, spillet kommer som Akrabra sier ikke ut på PS3 

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er samme motor som i FO3/FO:NV/Oblivion/Skyrim/ESO. Den har bare blitt oppgradert på enkelte områder, så du burde ikke ha problemer med spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...