AnonymDiskusjon Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg er nå i 30 årene. Har en kronisk muskelsykdom. Veldig sjelden sykdom som vi har i familien. Den forverrer seg for hver generasjon. Jeg har jobbet hele livet og er utslitt. Blir bare verre av jobben. Det er ikke så mye som kan gjøres på jobben. Som min arbeidsgiver sier er man på jobb så skal man også jobbe for arbeidsplassen, men er ikke for å pleie seg selv. Han viser forståelse for min sykdom og har foreslått at jeg kanskje bør gå ned i stilling og få resten dekt gjennom uføretrygd. Flere i min familie med denne sykdommen går på trygd. I mitt tilfelle føles det som at jeg ikke har noe liv og har forsøkt å ta mitt eget liv for å komme ut av elendigheten. Dette er en svært vanskelig situasjon når leger ikke vet/forstår problemene. Å sette meg på sykemelding noen dager og gi meg et ark hvor det står at det må tilrettelegges på jobb løser ingen ting. Anonymous poster hash: 6de5d...637 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du må nok i kontakt med NAV. For å få uføretrygd må det bifalles fra opptil flere eksperter at du bør ha dette. Ellers før du søknaden avslått. Imidlertid finnes det som heter AAP som du går på først, arbeidsavklaringspenger. Dette er en periode der du får penger av NAV og de hjelper deg med å vurdere arbeidsevnene din og tiltak som kan bedre arbeidsevnen din. Etter dette vil du ende opp "avklart" til enten en viss prosent ufør eller uten noen trygd. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Uføretrygd bestemmes i hvert enkelt tilfelle. Hovedregelen er at du skal ha en sydom, skade eller lyte og at den er varig, samt at behandling ikke har hørt frem. Du må selv sette frem krav om uføretrygd via nav. Hvis du trenger det, så hjelper de deg med fylle ut riktig skjema.Nav vil så innhente opplsyninger fra legen din og andre spesialister før de fatter vedtak. Du skal belage deg på at denne prosessen kan ta mange måneder. Det hender personer får avslag, f eks hvis de ikke har prøvd nok behandling eller det ikke er foretatt tilstrekkelig med tilrettelegging på arbeidsplassen. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ut fra de opplysningene du har gitt her, er det umulig å vurdere om du er innenfor uføretrygd. Det er for så vidt ikke meningen at diskusjon.no er stedet der man blir trøgda' Kan du fortelle hva din lidelse heter? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Sjakk med NAV. De er det eneste som kan gi deg svaret på dette. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Sjakk med NAV. De er det eneste som kan gi deg svaret på dette. Det tenker Magnus Carlsen også Endret 16. november 2013 av TOMpsy 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Ha, ha, ha, ha Den beste skrivefeilen min på lenge! edit: back to topic nå da Endret 16. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Den vurderingen er for kompleks til at noen her kan gjøre den. Dessuten er det sjelden slik at man går direkte fra sykmelding til uførepensjon; så godt som alle er først flere år på arbeidsavklaringspenger, der de går gjennom flere tiltak og undersøkelser. Først når det viser seg at dette ikke fører frem er det aktuelt å snakke om uførepensjon. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Sjakk med NAV. De er det eneste som kan gi deg svaret på dette.Sjakk med NAV er så enkelt at det ikke er morsomt engang. For man vinner alltid på tid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå