brukar2341 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hallo, en venn av meg har en pc som ikke fungerer som den skal, i det hele tatt. Vi har reformatert den, men han har mistet cden til Hovedkortet(Gigabyte GA H77 D3H) så vi lastet ned driverene fra gigabyte sine nettsider. Det eneste som kommer opp på alle driverene er "Din maskin oppfyller ikke minstekravene". Untatt Audio driveren, den klarer å innstaleres av en eller annen rar grunn.. Hadde vært greit om noen kunne hatt hjelpet med dette Takk! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Og det ble valgt korrekt operativsystem før nedlastning av driverne? 32/64 bit, XP/Vista/windows 7/Windows 8 osv.. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Og det ble valgt korrekt operativsystem før nedlastning av driverne? 32/64 bit, XP/Vista/windows 7/Windows 8 osv.. Trippelsjekket det Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 bump Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ser på Gigabyte sine sider at det er to forskjellige, rev 1.0 og rev 1.1.. Mener dette ikke skal gi noe praktisk forskjell på driverne, men jeg har tatt feil før.. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Ser på Gigabyte sine sider at det er to forskjellige, rev 1.0 og rev 1.1.. Mener dette ikke skal gi noe praktisk forskjell på driverne, men jeg har tatt feil før.. Og du mener da at jeg skal ta hvilke av dem? Jeg regner med at det er 1.1, men tror det var den vi prøvde... Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Er jo anbefalt at du tar rev nummeret du har på hovedkortet.. Men hvis ikke dette hjelper, ville jeg ha sendt en mail til Gigabyte forsåvidt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Av og til er det ymse forskjell mellom rev 1 og 2, dette kan være en annen chip som er brukt eller bare flisespikkeri fra produsentens side. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Stort sett helt like de to rev utgavene, eneste forskjell jeg finner er at rev 1.1 har "Support for EasyTune * Available functions in EasyTune may differ by motherboard model". Og at rev 1.0 mumler noe om Sandy Bridge 32 nm og PCI-e 2.0. Ellers ser det ut som at det ikke er noen forskjell på hverken chipset eller funksjoner. Hva som gjør at TS ikke får installert drivere vet ikke jeg. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Takker for svar Ja jeg har nesten insett at det er gjerne i hardwaren feilen ligger, gjerne noe har blitt litt ødelagt. Alt er kjøpt på Dustinhome, og jeg tenkte å ringe kundeservice imorgen. Det står det er 3 års garanti på delene, så det kan vell kanskje gå ann å få ett nyt hovedkort? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Det kan jo være at Gigabyte har rotet det til å at driverene er til ett annet hovedkort? Da vil en slik beskjed komme opp. Lydchippen kan jo være den samme, å derfor fungerer lyddriveren. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Det kan jo være at Gigabyte har rotet det til å at driverene er til ett annet hovedkort? Da vil en slik beskjed komme opp. Lydchippen kan jo være den samme, å derfor fungerer lyddriveren. Tenkte litt på det samme, men da vil jo selfølgelig fordelen være å ha cden, som vi ikke har For første gang vi bootet opp pcen, fikk vi jo lastet ned alle driverene fra cden uten problem. Noen som vet hvor man kan få tak i en ny cd ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Du kan nok fint bruke maskinen om du bare legger inn driveren til skjermkortet, og lyd har du jo. Så kan du sende en mail til gigabyte å spørre om det er noe muffens med driverene. 1 Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Du kan nok fint bruke maskinen om du bare legger inn driveren til skjermkortet, og lyd har du jo. Så kan du sende en mail til gigabyte å spørre om det er noe muffens med driverene. Det er det vi har gjort i rundt et halvt år, men dette gjør at den kan få bluescreen mange ganger til dagen, og det er jo ingen sjekk opplevelse i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Har dere prøvd å installlere Intel chipset device software? Fra Intel sin side? Mulig det kan hjelpe litt, linken er til Windows 7 64-bit. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Har dere prøvd å installlere Intel chipset device software? Fra Intel sin side? Mulig det kan hjelpe litt, linken er til Windows 7 64-bit. Takk for tips! Skal prøve det senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå