Gå til innhold

Operatørlåst telefon kjøpt uten binding


Anbefalte innlegg

Hei.

Kom deisende en Galaxy Note 2 i postkassen i dag, og på esken står det noe sånt som:

Kampanjetilbud, telefonen er låst til telenor, er solgt med valgfritt fakturert abonnement med binding og prepaid.

 

I annonsen til elkjøp stod det ikke et ord om at den skulle være låst eller være en del av noen kampanje. Var kjøpt uten abonnement.

 

Er det noe minus med å bruke telefonen, og vil det evt koste noe å låse den opp?

 

Takk.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvorfor ikke spørre Elkjøp?

Når man kjøper en mobil uten abonnement så er jeg rimelig sikker på at den skal være ulåst. For all del ikke åpne den.

Ikke alltid. Elkjøp selger f.eks. Lumia 520 til 749,- med Telenorbinding og til 799,- ulåst.
Lenke til kommentar

Takker for respons.

 

Var akkurat det med telenor-apper og treigere oppdateringer jeg var redd for, trodde de hadde slutta med sånt tull for lengst. Har spurt elkjøp på facebook, og de sa i første omgang at det så ut som at denne ikke skulle være låst, og de skulle sjekke opp. Kudos til elkjøp for å svare på en lørdagskveld.

Ville neppe være noen krise om jeg velger å åpne den, men tipper elkjøp får denne i retur.

Lenke til kommentar

Du kan flashe med NEE-firmware som du finner på samfirmware.com, da får du bort all bloatwaren fra Telenor.
Ulempen er at garantien muligens ryker siden du har flashet en annen firmware på den enn hva den kom med.

Dette kan du løse ved å flashe TEN (Telenor) firmware før du sender den inn (om den ikke er helt død da).

Er det GT-N7100 du har? Eller GT-N7105 med 4G?
Den første ser ikke ut til å ha Telenor-spesifikk firmware nemlig, finner ikke Telenors firmware på samfirmware.com iallefall.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Min Sony Xperia Z kjøpt med binding til Djuice funket fint med Talkmore.

Jeg tok den i bruk umiddelbart med mitt gamle abb, selv om mitt nye Djuice-SIM-kort ikke var aktivt enda.

 

Du kan sannsynligvis bruke hvilket abb du vil. Men telefonen har sannsynligvis Telenor-bloatware.

Ikke et stort problem for min del.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...