Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lettere deprimert kjæreste

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i et langdistanse-forhold med ei jente jeg er veldig glad i. Flere kvelder i uka blir hun svært lei seg og trist over at jeg er så langt borte, og dette fører til at hun begynner å tenke på andre ting som også plager henne, som erting, færre venner og at hun ikke får seg nye venner.

Jeg aner ikke mine arme råd, jeg prøver å hjelpe henne, hun vil ikke ha hjelp. Foreslår på en subtil måte å oppsøke rådgivning (psykolog), det vil hun ikke og hun sier det er så trist og dårlig gjort av meg å snakke med henne om sånne ting hun ikke vil når hun er trist, da blir hun bare tristere. Har tatt det opp når hun ikke er trist, og da sier hun at hun ikke vil snakke om det eller gjøre noe med det for da blir hun bare trist.

Så når det skjer er jeg jo der for å snakke med henne, det setter hun pris på, men jeg synes ikke det er noe hyggelig å sitte å høre på at hun er lei seg hele tiden uten å kunne gjøre noe med. Har fortalt henne dette, det skjønner hun, men hun vil altså likevel jeg gjør det uten at hun prøver å gjøre noe med sine problemer. Er redd for å vokse inn i et forhold hvor jeg er den eneste i verden hun er glad i.

Noen (gode) råd å få for en som søker?

Anonymous poster hash: 9cce2...50e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at hun enten skal ta imot profesjonell hjelp eller at du er nødt til å ta en pause fra henne, rett og slett fordi du er ingen psykolog og som du sier: du vil ikke være den eneste i verden for henne. Tro meg, holdningene hennes vil påvirke ditt eget humør/selvtillit/selvbilde etterhvert, enten du vil det eller ei. Man skal ikke la alle problemene sine gå ut over kjæresten, det synes jeg bare er dårlig gjort.
Greit nok hvis man faktisk prøver å gjøre noe med dem, men virker for meg som om hun er fast bestemt på å legge dem på kun deg. Og det er en for stor belastning for et vanlig menneske å bære, spesielt om man har følelser for personen det gjelder. Forstår at du blir frustrert og lei deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...