Boralis Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 som nevnt tidligere let i bios det valget jeg har nevnt ovenfor skall vere der let til du finner det og sett det til 400. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Beklager. Trodde du hadde en P4 2.4C prosessor :oops: . For da skal den stå på det. Men da skal din stå på enten 100 eller 133. Se på side 2-19 i manualen. der står det hvordan man restorer CMOS. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 du skulle satt den til 100mhz, ikke 200. Du har nå prøvd å starte din prosessor på 4ghz. Bare fin restes cmos saken så burde det vel funke fett. Så prver du med 100mhz Lenke til kommentar
ESG Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 du skulle satt den til 100mhz, ikke 200. Du har nå prøvd å starte din prosessor på 4ghz. Bare fin restes cmos saken så burde det vel funke fett. Så prver du med 100mhz Meket at maskinen ikke ville det, ja. Den sto opprinnelig på 100, og kan justeres opp til 400 i stepp på 1. Regner med at dette er fininnstilling for overklokking, og venter da med dette til jeg i det minste har den oppe og går på de 2ghz som den er produsert til.... Stikker ut - har litt liv utenfor PC-en også, men vender tilbake i kveld til fornyet innsats. Takk så langt, det er et par forslag her som er verdt å prøve. Skulle det være andre inspill mottas de også med takk! Lenke til kommentar
ESG Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Har nå fått opp maskinen igjen og skal nå i geng med feilsøking i BIOS igjen. Ser under oppstart at jeg har følgende feilmelding: pci irq routing table error [02:04:00] Kan dette ha noen sammenheng med den lave klokkefrekvensen som jeg jobber med? Lenke til kommentar
ESG Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Takk til alle som har bidratt. Jeg kom meg opp til slutt. Jeg har satt CPU external frequency til 120 samtidig som jeg stilte "performance mode" til standard - sto på Auto. (Her var "Turbo" også en obsjon, men dette gav etter hva jeg kunne se enda høyere frekvens på fsb). Dette har medført at fsb nå kjører på 480Mhz - litt overklokket.. CPU-en kjører nå på 2.05Ghz i det minste. For meg blir det litt sprøtt at jeg skulle bli nødt til å overklokke for å få prosessoren til å kjøre riktig hastighet. Dersom det er noen som kan fylle meg inn på om dette virker fornuftig er det fint. Er hastigheten på fsb for høy? Så langt virker systemet stabilt når jeg først kommer opp. Sliter med å få PC-en til å boote, men dette problemet har jeg slitt med fra start, og det har ikke blitt noe verre. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det høres ut som om det er noe seriøst rart med hovedkortet ditt eller CPUen. Har du noen du kjenner som du kan teste delene hos? -KJ Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Nå var det mye rot her, men hvis du har en 2 GHz prosessor, kan jeg vanskelig se hvordan en FSB på 120 MHz resulterer i en prosessorhastighet på 2,05 Ghz. Men, prøv følgende innstillinger: AI Overclock tuner: Manual CPU External Frequency: 133 Mhz DRAM Frequency: 333 Mhz (om du har übertreigt minne (DDR266/PC2100) så sett den til 266, vet du ikke så sett til auto.) AGP/PCI Frequency: Auto CPU VCore Voltage: Auto DDR Reference Voltage: Auto AGP VDDQ Voltage: Auto Performance Mode: Auto (du kan godt sette en til turbo for bedre ytelse, den har ingen innvirkning på FSB eller prosessorhastighet, men la den bli stående på auto til du er sikker på at alt virker). Det du har gjort nå er ikke å overklokke prossesoren, men å manuelt sette innstillingene slik de skal være. (Det burde virket på auto, menmen) Om du ser i CPU-Z nå skal FSB være 133 MHz, "Bus Speed" være 533 Mhz og Core speed 2000 MHz (+ bittelitt). "Multiplier" skal være 15, er den ikke det jeg har skrevet her bare tull... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå