chaag Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hei Min bror har en 13" Macbook 2007, hvit plastikk. Maskinen får ikke kontakt med harddisken. Harddisken lager også en rar lyd, som kan tyde på at det er den som er problemet. Vi tenkte å kjøpe og sette inn denne harddisken: http://www.komplett.no/seagate-momentus-thin-320gb/763532 Tror dere det vil være en god ide? Vil den passe? Åpne for andre forslag. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ja, den vil nok helt sikkert passe. Lenke til kommentar
chaag Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Hva med denne? http://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-120gb-oem/791617 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Alle 2.5" SATA-disker som ikke er unormalt tykke vil passe. Noen av de tynneste kan det hende vil ligge litt løst i maskinen hvis det ikke settes på en adapter. Maskinen vil bli MYE raskere med en SSD, så anbefaler absolutt det. Evt velg en hybriddisk. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg mener at alle 2.5" som er 9 mm eller mindre skal passe. Jeg satt en samsung SSD i min 2008 MB og har et par millimeter å gå på. Du kan vurdere å fylle tomrommet med noe greier for å hindre slingring, men jeg tror ikke det behøves. Tror du må feste disken i ei ramme (bruk den som allerede er montert på den gamle disken). Lenke til kommentar
slabure Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 SSD definitivt, siden macen er fra 2007 og du ikke har gjort noe med den før nå så er det ikke så rart hvis det har gått trengt eller at harddisken ikke funker.... en harddisks ytelse synker betraktlig etter ca 3 års bruk... dette avhenger selvfølgelig av harddisken og hvordan den er laget (de masseproduseres og alle kan ikke bli like bra). Denne harddisken er da snart 7 år, jeg er meget overrasket over at du ikke har hatt problemer før nå? anyway, jeg ville vel heller kjøpt en ny mac, det er skjedd mye på 7 år:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå