wil Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 jeg sitter å lurer på en ting, her en dag så formaterte jeg å installerte Windows 2000 PRO på nytt, installasjonen går alltid greit, å alt det der, men i dag så kom jeg tilfeldigvis til å høyreklikke på en av partisjonene mine å velge egenskaper, når jeg trykker på deling så er den allerede delt uten at jeg har gjort noen ting. hvordan kan dette ha seg? er det sånn standard eller? seff det gjør jo ikke så veldig mye når man sitter i nettverk men allikevel, så er det iallefall ikke i XP såvidt jeg vet. noen som kan forklare litt? Håper på mange svar. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 alle partisjoner blir default delt på administrator nivå. dvs c blir delt som c$. da kan kun de med administratortilgang til din maskin komme inn på c:. Dette er praktisk om du på lan og trenger tilgang til noe på din pc. da kan du bare skrive dinmaskinc$ også spør den om brukernavn og passord, som bare du vet hva er. også kommer du inn uten å måtte gå tilbake til maskina de og dele ting.. er faktisk ikke hetl sikker på hvorfor de er delt, men du kan jo bare fjerne dette om det plager deg Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 å det, visste jeg ikke, de har sånn på skolen min også, der kjører de 2000 PRO, å da er det sånn at hvis jeg skal logge meg på skolen så må jeg først koble til, så må jeg skrive brukernavnet og passordet mitt. tror jeg skal ha det på allikevel jeg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 så hvis jeg høyreklikker på f. eks C: og velger deling, så velger jeg å dele den, så skriver jeg f. eks C$ så vil bare de som har admin rettigheter kunne komme inn på stasjonen min? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 nei, men når det står $ etter sharet er det skjult. man må vite hva det heter, at det bare er administrator som kommer inn er fordi det delte området er begrenset til administrators gruppen på maskina di. hvis du går inn på permissisions eller hva det nå heter kan du legge til administrators gruppen på maskina di og fjerne everyone så er det kun du som kommer inn, i tillegg til at det bare er du som vet hva det delte området heter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå