*F* Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hei. Har kjøpt meg et slikt ryggekamera som kombineres med skilt feste og har tengt å feste dette på min Honda Civic. Da det ikke er noen hull å stikke ledningen inn på baksiden av hondaen må jeg vel båre et hull selv. Dette blir nok under den plastkanten her: Men da lurer jeg på, hvordan blir det med rust, er det noe spessielt jeg kanskje bør smøre på eller gjøre med hullet? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Skal være ekstremt forsiktig med slikt ja, kan ødelegge enormt mye for verdien om noen år. Har du muligheten til å føre ledningen "imellom" bakluken og ut? altså inni bakluken. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Vær forsiktig her som han over her sier. Dette lille inngrepet som kan virke harmløst kan skade over år! Dette er i hvert fall min erfaring Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 fest det på innsiden av bakruta, eller bare bruk speilene og snu litt på hode når du rygger Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Kan du ikke bare trekke det sammen med ledningen til skiltlysene da? 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Er du forsiktig når du borer, så lakken ikke sprekker langt utifra hullet, bør dette bra. Bor hullet, dekk det bare metallet med en god grunning med galvanisering, gjerne 2 lag, før du dytter inn gummigjennomføringen. Kan anbefale å dytte hele sporet for metallet i gummien full av seigt fett. Fettet holder fukt og salt ute. Evt kan du bruke karosserikitt, om hullet/proppen ikke blir særlig synlig. Fett/olje er forresten sterkt undervurdert som antirustbehandling. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Kan du ikke bare trekke det sammen med ledningen til skiltlysene da?jo, men må likevel inn på innsiden av døren for å komme til ledningeneEr du forsiktig når du borer, så lakken ikke sprekker langt utifra hullet, bør dette bra. Bor hullet, dekk det bare metallet med en god grunning med galvanisering, gjerne 2 lag, før du dytter inn gummigjennomføringen. Kan anbefale å dytte hele sporet for metallet i gummien full av seigt fett. Fettet holder fukt og salt ute. Evt kan du bruke karosserikitt, om hullet/proppen ikke blir særlig synlig. Fett/olje er forresten sterkt undervurdert som antirustbehandling.Ble til at jeg bårte hull og brukte noe antirustsprat greier (husker ikke navnet) ved hullet samt gummipakning. Så nå har jeg sikt bakover, dog ikke så veldig vid vinkel som jeg håpte på. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hvilket kamera er det snakk om? Har selv nettopp handlet kamera sammen med nytt anlegg, men ikke fått montert det ennå... Jeg fikk med et Clarion kamera, men ikke fått tid til å montere det... Litt usikker om hvor jeg bør plassere det for å få best bilde. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Har dette: http://www.clasohlson.com/no/Trådløst-ryggekamera/Pr364501000?utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=SearchVoice&utm_source=RatingsAndReviews&utm_content=Default Bare at hele skiltrammen følger med på mitt. Dog kjøpte jeg mitt for 350kr på en av de lokale bruktbutikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå