Vertical^ Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hei! Mor og far ønsker en ny maskin til ganske enkel bruk. Vi snakker surfing enkelt og greit. Nettaviser, Youtube, nettbank, osv. Rett og slett svært enkel bruk. De ønsker en maskin som kan holde noen år. Den de har er 6 år(!), og ønsker en som kan være ålreit i hvert fall 3-4 år. Jeg har satt sammen en liste av hva jeg føler kan være greit og trenger innspill. De ønsker en stille og rask maskin, så derfor er en SSD og et stille kabinett et must. Kabinettet bør også ikke være så stort i størrelsen. Jeg har valgt 3570k rett og slett for å få HD Graphics 4000. Dette funker vel greit til enkel bruk. Jeg valgte også NZXT Hale grunnet god kvalitet, gode tester, og at den er stille. Er det noen innvendinger til listen så bare sleng ut forslag. Takk Lite spørsmål her: Burde jeg får for Socket 1155 eller 1150, og da H77 eller Z87 HK? Endret 15. november 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ikke vits med K-cpu på et hovedkort som ikke har Z-brikkesett Du burde vurdere dette kabinettet: http://cdon.no/elektronikk/nanoxia-deep-silence-1-miditarn-atx-p22112261?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Nanoxia+Deep+Silence+1+Tower+No+PSU+White+ATX&utm_content=22112261&utm_campaign=prisjakt_no_Hjemmelektronikk Hovedkort: ASRock H87M Pro4 Cpu Haswell 4570 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Heisann Gjort noen få endringer. Syns det ser bra ut selv nå. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Flere innvendinger? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Oppsettet er fint, men det er fullstendig "overkill" i forhold til bruksmønsteret. Du kan spare inn mange penger på HK, CPU, PSU, mus og tastatur. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 (endret) At det er overkill er jeg klar over, men de ønsker som nevnt en maskin som kan være god i kanskje 4 år fremover uten oppgraderinger. Har du evt. noen forslag til en maskin som ligger mellom 5500-6000 kroner da? Endret 18. november 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Eneste "innvendingen" jeg måtte ha er at jeg synes nesten 7k for en PC som skal brukes til nettbank og mail er litt i overkant. Nå har du jo på en del "ekstrautstyr" som trekker opp prisen en del (har de ikke tastatur og mus fra før?), men CPUen er den samme jeg satte i PCen min da jeg oppgraderte den mtp gaming. Hadde en Pentium G860 (3GHz Dual Core) som koster under en 1/3. Med den spilte PCen av 1080p mkv uten å begynne å puste tungt engang. Jeg antar at foreldrene dine ikke er på 14-åring-som-strekker-konfirmasjons-pengene-sine-budsjett, men det er jo ikke noe poeng å overkille ;-) Hvis ikke du har funnet ut at den PSUen er spesielt stillegående eller av andre grunnet godt egnet til bruket kan du trygt spare noen kroner der også. Jeg har en 500W PSU på som sagt samme CPU og et GeForce GTX 760 i tillegg og har aldri støtt på problemer med for lite strøm. 900,- for en strømforsyning på "bare" 550W får meg til å tenke at dette er en premium PSU (altså av høy kvalitet som leverer veldig stabil strøm til krevende komponenter) og det trenger man ikke i en kontor-PC. Legg inn komponentene her: PSU-kalkulator så får du et godt anslag på hvor stor PSU du egentlig trenger. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 (endret) De har mus og tastur fra før, men det trengs oppgradering der også. Eneste jeg har som krav er: - SSD må være i listen - Stillegående kabinett. (Vil helst ha Fractal forsåvidt, eller noe lignende når det kommer til utseende og simpelhet) - Stillegående PSU - Mus og tastatur. Så tar gjerne i mot andre forslag også Endret 18. november 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Her er et forslag: Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Enda rimeligere forslag: Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Takker Tydelig at man får mer for pengene sine nå en man gjorde for 5-6 år siden Forslaget ditt til 5323,- er veldig aktuelt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Takker Tydelig at man får mer for pengene sine nå en man gjorde for 5-6 år siden Forslaget ditt til 5323,- er veldig aktuelt. Selv det rimeligste oppsettet er mer enn godt nok, og hvis kravene skulle øke i fremtiden er det bare å bytte ut CPU med Core i5 / i7 uten å ha kastet bort for mange kroner. Du kan fint klare deg med 4GB RAM, men siden minnebrikker er så rimelig om dagen er det like greit å gå for 8GB med det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå