InvaderZim Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei, Har en ett år gammel Win 8 Pc stående. Han som hadde den dro sin vei uten å legge igjen passord på den, så jeg kommer ikke inn på den. Ikke noe problem tenkte jeg, i min naivitet, vil ikke ha win8 uansett, så jeg kjøper win 7 og setter inn en ny harddisk, booter fra dvdrom og installerer alt på nytt. Man kommer jo som kjent ikke inn i setup på win 8. Men, så viser det seg at jeg ikke får noe bilde på monitor ved oppstart. Har prøvd alle porter bak, DVI + VGA på hovedkort, samt hdmi + dvi på skjermkort. Intet signal. Så lurer jeg på om win 8 har gjort noe krøll med hovedkortet slik at det ikke funker uten win8 i bakgrunnen? Ser jo at det hovedkortet det gjelder, MSI B75MA-P45 kun koster 450, så ikke noen katastrofe å kjøpe nytt slik sett, men om det er mulig å unngå hadde det jo vært greit. :-s Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Nei, man skal alltid få bilde i BIOS uansett. Så hvis det forsvant mens du installerte Win7 (slik jeg forstår det), så er det vel bare en tilfeldighet som gjorde at kortet gikk i stykker akkurat da. Lenke til kommentar
InvaderZim Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Autosolve med litt mer Research. Det var riktig at hovedkortet var messed up fra win 8, men en bios Clear ved å kortslutte den respektive jumperen gjorde pc-en langt mer samarbeidsvillig. Win 7 installing as I Write. Fant ingen jumper, men en brødkniv mellom pinnene gjorde samme nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå