Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Installere W7 på pc som hadde W8. Ny disk men ikke kontakt med skjerm ved påstart

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en ett år gammel Win 8 Pc stående. Han som hadde den dro sin vei uten å legge igjen passord på den, så jeg kommer ikke inn på den.

Ikke noe problem tenkte jeg, i min naivitet, vil ikke ha win8 uansett, så jeg kjøper win 7 og setter inn en ny harddisk, booter fra dvdrom og installerer alt på nytt. Man kommer jo som kjent ikke inn i setup på win 8.

Men, så viser det seg at jeg ikke får noe bilde på monitor ved oppstart. Har prøvd alle porter bak, DVI + VGA på hovedkort, samt hdmi + dvi på skjermkort. Intet signal.

Så lurer jeg på om win 8 har gjort noe krøll med hovedkortet slik at det ikke funker uten win8 i bakgrunnen?

Ser jo at det hovedkortet det gjelder, MSI B75MA-P45 kun koster 450, så ikke noen katastrofe å kjøpe nytt slik sett, men om det er mulig å unngå hadde det jo vært greit. :-s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autosolve med litt mer Research.

Det var riktig at hovedkortet var messed up fra win 8, men en bios Clear ved å kortslutte den respektive jumperen gjorde pc-en langt mer samarbeidsvillig. Win 7 installing as I Write.

Fant ingen jumper, men en brødkniv mellom pinnene gjorde samme nytte ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...