Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor Svette når man er kvalm og må spy?

Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv gått igjennom spy syken og det hele foregikk med at jeg begynte å fryse noe fryktelig. Fikk sikkert feber regner jeg med. Deretter så gikk jeg å la meg og når jeg stod opp så var jeg skikkelig svett, og deretter måtte jeg stå opp for å spy. Jeg tenker dermed at det er på grunn av feber. Jeg leste også dette på nettet at det er feber.

Hvorfor man svetter når man har feber er jo en annen sak :p

Lenke til kommentar

Jeg har selv gått igjennom spy syken og det hele foregikk med at jeg begynte å fryse noe fryktelig. Fikk sikkert feber regner jeg med. Deretter så gikk jeg å la meg og når jeg stod opp så var jeg skikkelig svett, og deretter måtte jeg stå opp for å spy. Jeg tenker dermed at det er på grunn av feber. Jeg leste også dette på nettet at det er feber.

Hvorfor man svetter når man har feber er jo en annen sak :p

Ok. Går det Ann å få feber av båtsykhet?

Lenke til kommentar

Blodtrykket ditt stiger en god del i forbindelse med oppkast, som nok vil forårsake en del svetting. Eller gjetter jeg på at det kan ha noe med at kroppen vil unngå oppkast på bar hud, og svetter for å legge et beskyttelseslag ovenpå huden. Det er tross alt syre som kommer opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kroppen justerer normaltemperaturen for å gjøre seg bedre i stand til å ta knekken på det som gjør deg kvalm/syk. Da begynner man gjerne å skjelve og svette/kaldsvette når kroppen jobber for å øke temperaturen.

Så vidt jeg vet.

Det er motsatt. Man fryser når feberen går opp, og svetter for å få ned temperaturen når feberen er på vei ned.

Lenke til kommentar

Så denne saften burde man blande godt i kjeften før man spyr? :dremel:

Anonymous poster hash: 72d02...080

Ikke alltid at man merker det. Det men merker først er vell at det kjennes ut som om det er tsunami i magen og at du kjenner at magesekken vrenger seg opp halsen. Da er det på tide å komme seg på dass, også vil du kanskje etterpå merke at det henger store slimremser ut av munnen som irriterer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...