Binders' Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Er egentlig disse to det står mellom for min del. Hadde iPhone 5 nylig, men den ble stjålet. Liker iPhone veldig godt, med tanke på størrelse og i bruk osv. Men har også hatt Samsung Galaxy S2 før og var fornøyd med den også! Vet ikke helt om Note 3 er telefonen for meg, men sammen med Gear frister den veldig. Samtidig som jeg var veldig fornøyd med enkelheten bak iPhonen. Noen som kan komme med noen pros og cons på begge to som kan hjelpe meg å velge? Evt. åpne øynene mine for andre telefoner. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Men kjære deg da, Elkjøp hadde pakketilbud på Note 3 og Gear (gratis) for bare to dager siden :o Du kunne spart 2400,- der. Foretrekker du en "enkel" telefon? Omformulering: Blir en Android telefon virkelig for komplisert for deg (Legg merke til nedlatende tone)? OBS: Det bes om at det tas hensyn til at jeg selv er en eier av HTC Desire (Yup, 3,5 år gammel telefon), og noe som helst fanboy eksisterer ikke i mitt hjerte eller kjønnsorgan. Jeg hadde gledelig tatt imot den ene telefonen eller den andre, uten å prøve å bytte til meg/selge for å kjøpe den andre. iPhone:+ Kjempeenkelt + Tilleggsutstyr (Alt Apple lager er jo kun for deres mobiler) - Mindre for pengene (sett at specsene er nærmest identiske) Note 3: + Bedre kamera, både front og bak + Android (Preferanse smak her, men det koker ned til "kjempeenkelt (tørt i lengden?) vs variasjon") + Mer for pengene (32gb iphone vs 32gb Note? Note vinner, klart) + S-Pen (Artig om du setter pris på å leke med snapchat, lage post-its) + Tilleggutstyr som Gear +/- Size matters? Specs messig syntes jeg de er nærmest identisk, og det er utrolig vanskelig å peke på hva som er best. iPhone vinner på single-core benchmark, mens Note vinner på multi-core. Men disse telefonene er begge top-of-the-line fra deres respektive produsenter, så her er det virkelig ingenting å hakke på. Endret 15. november 2013 av Toppris Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Men kjære deg da, Elkjøp hadde pakketilbud på Note 3 og Gear (gratis) for bare to dager siden :o Du kunne spart 2400,- der. Foretrekker du en "enkel" telefon? Omformulering: Blir en Android telefon virkelig for komplisert for deg (Legg merke til nedlatende tone)? OBS: Det bes om at det tas hensyn til at jeg selv er en eier av HTC Desire (Yup, 3,5 år gammel telefon), og noe som helst fanboy eksisterer ikke i mitt hjerte eller kjønnsorgan. Jeg hadde gledelig tatt imot den ene telefonen eller den andre, uten å prøve å bytte til meg/selge for å kjøpe den andre. iPhone: + Kjempeenkelt + Tilleggsutstyr (Alt Apple lager er jo kun for deres mobiler) - Mindre for pengene (sett at specsene er nærmest identiske) Note 3: + Bedre kamera, både front og bak + Android (Preferanse smak her, men det koker ned til "kjempeenkelt (tørt i lengden?) vs variasjon") + Mer for pengene (32gb iphone vs 32gb Note? Note vinner, klart) + S-Pen (Artig om du setter pris på å leke med snapchat, lage post-its) + Tilleggutstyr som Gear +/- Size matters? Specs messig syntes jeg de er nærmest identisk, og det er utrolig vanskelig å peke på hva som er best. iPhone vinner på single-core benchmark, mens Note vinner på multi-core. Men disse telefonene er begge top-of-the-line fra deres respektive produsenter, så her er det virkelig ingenting å hakke på. Aha, viste ikke at Elkjøp hadde kampanje, synd at jeg missa den. Men uansett synes jeg at du kan legge vekk den nedlatende tonen! Som nevnt har jeg hatt både Android og iOS, og er komfortabel med begge. Men synes likevel iOS er simplere i bruk. Noe jeg likte godt, men samtidig likte jeg mulighetene man fikk med android. Unødvendig kommentar, etter min mening. Det jeg dog er mest skeptisk til er størrelsen. Synes størrelsen på iPhone 5'en min var perfekt. Satt også veldig pris på facetime osv, da jeg har mange venner med iPhone/mac. Når det kommer til tilleggsutstyret er det enkelt likt. Med unntak av Gear, som er hovedårsaken til at jeg lufter Note 3 som en mulighet. Da det viker veldig stilig, og tildels praktisk. Spørsmålet er egentlig om jeg kommer til å bruke det, eller om jeg går lei etterhvert. Vanskelig valg dette, mye penger å bruke på telefon egentlig. Men jeg bytter ikke så ofte at det gjør noe. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Godt mulig tilbudet kommer tilbake på Elkjøps ukentlige helgekampanjer... vent å se fra klokka 1800 i morgen. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Men uansett synes jeg at du kan legge vekk den nedlatende tonen! Som nevnt har jeg hatt både Android og iOS, og er komfortabel med begge. Men synes likevel iOS er simplere i bruk. Noe jeg likte godt, men samtidig likte jeg mulighetene man fikk med android. Unødvendig kommentar, etter min mening. Jeg forventet ikke at du skulle reagere så negativt på min kommentar. Den var ment som uskyldig mobbing. Jeg regner dog med at du tilgir meg med tanke på bidraget mitt i resten av innlegget. Igjen må jeg påpeke at en iPhone 5S med 32gb lagringsplass (og da heller ikke med tilgang til å legge mer) koster 6660,-, mens en Note 3 med 32gb lagringsplass (og da også med mulighet til å legge opp til 62 EKSTRA gb) koster 5368,-. Du kan selvsagt kjøpe 5S med 16gb til 5750,-, og si at da er ikke prisforskjellen så mye, men du får jo da langt mindre for pengene. Lagringsplass på disse nyeste telefonene som kan kjøre de nyeste spillene som finnes og som kommer, skal du ikke ta for gitt. Verdien i å skille seg ut med en Note 3 er jo også tilstede. Dine venner vil heller leke med en Note 3 enn en iPhone, rett og slett fordi alle som har brukt en iPhone 3 er umiddelbart godt kjent med en iPhone 5S. Angående Gear vil jeg tro dette ikke noe du går "lei" av. Klokken er på armen din hele tiden, og det å slippe å ta fram telefonen for å sjekke klokken, se om du har fått noe nytt (melding, snap, face osv.), vil ha sin verdi hele tiden. I tillegg har du superrask tilgang til kamera på klokken, da du slipper å ta opp telefonen. Fancy. Har hørt man kan snakke inn i klokken også? Mikrofon på den? Agent Double-O-Seven, need I say more? Angående Facetime vil jeg anta at alle som bruker appen og har en Mac, også har Skype, så her fjernes umiddelbart denne verdien da det finnes alternativer. Personlig vet jeg ikke om noen som bruker Facetime fremfor Skype. Da jeg nevnte tilleggsprodukter til Apple, tenkt jeg hovedsaklig på den gris-høyttaleren eller Angry Birds, og eventuelle Dockstasjoner. Hvis du fra før allerede har kompatible iPhone 5 produkter, kan det jo være verdt å lene seg litt mot den telefonen, så du får maksimalt utbytte av dine andre produkter. Når det kommer til skjermstørrelse, er dette noe du vil bli vant til. Fra de første telefonene kom, har vi ALLE kontinuerlig ønsket oss større skjermer. Vi begynte med små Nokia skjermer, og gikk over til 3,7" smartphones. Apple sa de aldri skulle ha noe annet. Så gikk de over til 4", og så til 4,3". De har skjønt det de også. Om du er vant til 4,3", og er fornøyd med den, men prøver så en Note 3 i noen uker før du går tilbake til 4,3", vil du føle at den er for liten. Du vil alltid føle et behov for noe større (til et visst punkt). Godnatt Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Blir litt feil å måle hva man får for pengene kun ved å se på lagringskapasiteten, har en 16 GB iPhone som jeg har hatt i snart 2 år.... er ikke i nærheten av å fylle den. Man må selvsagt se på bruken, trenger man mye lagring er det selvsagt noe man må ta hensyn til. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Bruken er selvsagt viktig, og hvis du kun har apps som tar 1 til 30mb per, så trenger du jo ingenting. Men hvis du har filmer på enheten din, så kan 16gb fort bli lite, da én film tar 4,5 % av lagringsplassen. Det jeg mente var at lagringsplass utgjør tydeligvis en stor del av prisen på telefonen, og dermed er det jo faktisk ganske relevant og måle de opp mot hverandre. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Lefdal har helgetilbud med note 3 + Galaxy gear inkl, samme som Elkjøp hadde tidligere i uka. Sjekk Lefdal.com og Rød dag tilbud. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 En ting til jeg er litt usikker på er Airplay. Var/er stor bruker av det med iPhonen jeg hadde og Macen min. Dette er vel en funksjon jeg vil miste om jeg kjøper Note 3? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Du har jo AirStream eller AirAudio som vistnok kan streame fra Android til Airplay.produkter Lenke til kommentar
kimare Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Jeg var i samme situasjon som deg. Valget stod mellom en bra Android og iPhone 5s. Synes de gode android telefonene var litt store og hadde heller ikke helt å klare å vende meg til størrelsen (har hatt Samsund S3) Har hatt ymse erfaringer med Android synes de lagger, noen mye (LG 2x) andre mye mindre (S3), slik at jeg var litt skeptisk, men likevel klarte jeg ikke å forsvare en prisforskjell på over 3000,- kr mellom HTC One og iPhone 5s. Jeg måtte hatt 32Gb som du skriver du ikke trenger. Status sålangt, jeg er svært fornøyd med HTC. iPhone byggekvalitet, ørlite smalere enn (S3) og litt skarpere kanter som gir meg bra grep. Med andre ord er ikke lenger størrelsen noe som plager nevneverdig, selvom deg gjerne kunne vært litt mindre i lomma. I bruk har den fungert utmerket. En del liker ikke Sense, jeg synes det er helt topp og ut av eska gir HTC meg like god brukeropplevelse som jeg hadde med iPhone. Det hadde jeg ikke trodd at Android skulle klart. Jeg har ingen problemer med å peke og anbefale på HTC One. Nå kjenner jeg ikke Note, men jeg likte ikke plastikken i S3. Endret 17. november 2013 av kimare Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nå kjenner jeg ikke Note, men jeg likte ikke plastikken i S3. Note har plast-skinn bakpå. Med mindre du forventer at dette skulle være ekte dyreskinn, så er det ganske stilig og behagelig. Foreslår TV-kontroller også kommer med samme design, hehe. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Note har plast-skinn bakpå. Med mindre du forventer at dette skulle være ekte dyreskinn, så er det ganske stilig og behagelig. Foreslår TV-kontroller også kommer med samme design, hehe. HTC One erstatter TV-kontrollen ? Sense TV http://www.htc.com/no/why-htc/sense-tv/ Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Screw it, jeg kjøpte Telefonen fra LEFDAL. Jeg overbeviste meg selv igjennom denne tråden. Tjo-hei! Endret 18. november 2013 av Toppris 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Gratulerer! Fikk meg selv Note 3 ved et uhell (drepte min Note 2, og måtte ha ny). Er første gang på mange år jeg har blitt imponert. Joda, den er DIGER, men håndterbar. Den passer i lomma, og i hendene mine, så det er ikke noe problem. Skjermen - vel - si hva du vil om retina gudvethvaskjermer, men størrelse teller på en skjerm. Batterilevetid - vel, det er ikke bare skjermen som er stor - det er batteriet også. Kamera - 4k video er morsomt, selv om det ikke er så mye det kan brukes til. Resten - den har alt. Kos deg! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ikke glem multitasking :o Shieeeet. Scrolle igjennom aviser mens jeg har en facebook samtale med min crush, alt i samme skjerm. Win-friggin-win. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ikke glem multitasking :o Shieeeet. Scrolle igjennom aviser mens jeg har en facebook samtale med min crush, alt i samme skjerm. Win-friggin-win. Da benytter jeg muligheten til å spørre deg TS. Hvor store hender har du? Jeg vurderer også å bytte mobiltelefon. For min del står det mellom iPhone 5S, Note 3 eller S4. Har en iPhone 4S nå og den passer meg veldig bra. Har ikke spesielt store hender så det har mye å si for min del før jeg går til kjøp av ny mobiltelefon. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Da benytter jeg muligheten til å spørre deg TS. Hvor store hender har du? Jeg vurderer også å bytte mobiltelefon. For min del står det mellom iPhone 5S, Note 3 eller S4. Har en iPhone 4S nå og den passer meg veldig bra. Har ikke spesielt store hender så det har mye å si for min del før jeg går til kjøp av ny mobiltelefon. Har ikke prøvd Note 3, eller noen av de andre Note telefonene for den saks skyld. Men har prøvd S3 og synes den var litt i største laget. Er ikke helt komfortabel med å bruke den med en hånd. iPhone 5 var sånn sett perfekt, da jeg kunne bruke den med en hånd uten problemer. Når har jeg dog ikke veldig store hender. Tenker som så at om jeg skulle velge Note 3 så har jeg jo pennen + Gear, så tror at selv om den er stor, kan den være like håndterbar som en iPhone. Det som stopper meg fra å kjøpe Note er ikke bare størrelsen. Men jeg har flere Apple produkt, Mac, Apple TV osv. iPhone vil jo derfor være naturlig da den lett snakker med resten av enhetene mine. Jeg har tenkt litt på hva jeg egentlig bruker telefonen til og kommet fra til at det går i Facebook, Snapchat osv. Noen enkle spill. Spotify, info apps og selvfølgelig sms osv. Og litt kamera, men kun for å fange et artig øyeblikk på fest eller lignende. Note 3 kan jo by på så mye mer, men kommer jeg til å bruke det? Vet at den er billigere, men iPhone er mye simplere. Og det jeg bruker telefonen til er ganske simpelt. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Har både Note 3 og 5s og begge er gode telefoner men favoritten min av disse er Note 3. Alt blir liksom bedre på en stor skjerm, teksting, surfing, se bilder/redigere bilder, Snapchat, Youtube osv. Note 3 har og støtte for minnekort og fraværet av det er ett stort minus hos 5s. Som bruker av flere Apple-produkter er du nok best tjent med en 5s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå