Dinger Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei Vurderer å kjøpe ny telefon, og vil sette pris på litt input som kanskje hjelper litt på avgjørelsen. Sku dette bli en litt rotete post beklager jeg det. Det viktigste for meg er kamera (flaut å si det, men mesteparten av bildene av min lille sønn er tatt med mobcam), men kameraet skal være sykt bedre enn konkurrentene for at jeg driter i OS. Mitt inntrykk av tester og sammenligninger er at selv om Lumia 1020> Sony Z1>iPhone 5S så er det ikke ekstreme forskjeller.. Hva angår musikk bruker jeg iPod, og apper bruker jeg særs lite. Ikke så glad i store skjermer, men som sagt, et knallbra kamera gjør at jeg kan leve med stor skjerm. Brukte HTC Desire en liten stund. Alt i alt en god telefon, men dette var de irritasjonsmomentene som irriterte meg mest: Litt lag/ustabilitet i ny og ne. Google fjernet autobackup uten å varsle, så jeg mistet ganske mye etter å ha gjort en factory reset. Likte ikke HTC Sense Gradvis treigere tlf. Såvidt jeg forstår gjør den åpne mappestrukturen (har ikke peil) at det gradvis vil bli litt rot og rester i maskineriet. Tar jeg en titt på minnekortet jeg brukte blir jeg bare forvirret. Mappen Music sier seg selv, men er haugevis med andre, mer forvirrende mapper som bare virker forvirrende å administrere.. Det er for mye frihet. Hørtes kanskje rart ut, men for mange valg er ikke nødvendigvis best. Følte alltid at jeg brukte 10% av tlf, og at jeg måtte få meg mye mer kunnskap for å effektivt kunne bruke mer... Hatt iPhone 4S en stund nå. God telefon dette og, men: Holdt på å bli gærn i begynnelsen. Sammenlignet det med en bil som kun kan kjøre fram og revers. Ja, veldig brukervennlig, men det er bare fordi den kun kan en brøkdel av konkurrentene.. iTunes... Ingen timestamp på sms Ingen mulighet for valg av default-app Og sikkert mye mer. Det jeg derimot liker med iOS er at plukker jeg opp en 5S nå vil det ta meg maks 5 minutt før den er lik min gamle og klar til bruk. Kanskje Android er like enkelt, men.. Kunne gjerne tenkt meg å skreddersy en Android-tlf nett sånn jeg vil ha den, men.. 4S bare virker stabil, går raskt ennå, jeg vet den vil få oppdateringer i kanskje et par år til.. Igjen, litt rotete post, beklager dette. Valgene er ihvertfall nå å kjøpe en 5S, gi Android en ny sjans (Sony Z1 eller Nexus 5 hvis den har nie særlig bra cam) eller gå for WP (som jeg vet får flere og flere tilhengere) og kjøpe en 1020. Takker samtlige for svar. Og alle fanboys der ute som ikke evner å tenke at både Android, iOS og WP har noe bra å by på trenger ikke kommentere Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei Vurderer å kjøpe ny telefon, og vil sette pris på litt input som kanskje hjelper litt på avgjørelsen. Sku dette bli en litt rotete post beklager jeg det. Det viktigste for meg er kamera (flaut å si det, men mesteparten av bildene av min lille sønn er tatt med mobcam), men kameraet skal være sykt bedre enn konkurrentene for at jeg driter i OS. Mitt inntrykk av tester og sammenligninger er at selv om Lumia 1020> Sony Z1>iPhone 5S så er det ikke ekstreme forskjeller.. Hva angår musikk bruker jeg iPod, og apper bruker jeg særs lite. Ikke så glad i store skjermer, men som sagt, et knallbra kamera gjør at jeg kan leve med stor skjerm. Som du seier, så er det ikkje mykje forskjell mellom kamera på telefonane, nei. Det som kanskje er greiast å velge telefon på grunnlag av no om dagen, er operativsystemet. Du seier at du ikkje bruker apps så mykje? Då ville eg vurdert Lumiaen sterkt. Den har klart eit av dei beste kamera pr dags dato. Mangel på apps er vel egentlig det største punktet der Windows Phone sliter, men om det ikkje er noko som bryr deg, er nok Lumiaen eit godt val. Brukte HTC Desire en liten stund. Alt i alt en god telefon, men dette var de irritasjonsmomentene som irriterte meg mest: Litt lag/ustabilitet i ny og ne. Google fjernet autobackup uten å varsle, så jeg mistet ganske mye etter å ha gjort en factory reset. Likte ikke HTC Sense Gradvis treigere tlf. Såvidt jeg forstår gjør den åpne mappestrukturen (har ikke peil) at det gradvis vil bli litt rot og rester i maskineriet. Tar jeg en titt på minnekortet jeg brukte blir jeg bare forvirret. Mappen Music sier seg selv, men er haugevis med andre, mer forvirrende mapper som bare virker forvirrende å administrere.. Det er for mye frihet. Hørtes kanskje rart ut, men for mange valg er ikke nødvendigvis best. Følte alltid at jeg brukte 10% av tlf, og at jeg måtte få meg mye mer kunnskap for å effektivt kunne bruke mer... Lag og ustabilitet er stort sett fiksa no. Android er ikkje iOS/Windows Phone-smooth, men det er ikkje så mykje at det er irriterande. Det som og var eit problem før, med mangel på internminne, er og ikkje så mykje eit problem lenger. Ofte er filene på minnekortet ofte berre cache-filer for apps (mellomlagring slik at dei kan starte fortare), så det er ikkje noko som nødvendigvis sinker telefonen. Skjønner uansett at det kan virke rotete. Backupløysingar fins det greit av på dei fleste android-telefonar no om dagen, enten om det er apps, eller innebygd fra produsenten. Hatt iPhone 4S en stund nå. God telefon dette og, men: Holdt på å bli gærn i begynnelsen. Sammenlignet det med en bil som kun kan kjøre fram og revers. Ja, veldig brukervennlig, men det er bare fordi den kun kan en brøkdel av konkurrentene.. iTunes... Ingen timestamp på sms Ingen mulighet for valg av default-app Og sikkert mye mer. Det jeg derimot liker med iOS er at plukker jeg opp en 5S nå vil det ta meg maks 5 minutt før den er lik min gamle og klar til bruk. Kanskje Android er like enkelt, men.. Kunne gjerne tenkt meg å skreddersy en Android-tlf nett sånn jeg vil ha den, men.. 4S bare virker stabil, går raskt ennå, jeg vet den vil få oppdateringer i kanskje et par år til.. iTunes er noko herk, ja. Spesielt på Windows. Det positive er jo at du har automatisk backupløysing, sync til musikkspilleren med album art, osv. Timestamps på SMS har kome med iOS 7. Default-app kan skiftast om du jailbreaker, men det er vel kanskje ikkje aktuelt? Er enig i at dette er noko som kunne vore med. Når det gjelder skreddersying på telefonen av android f eks, er dette kjekt å ha, men så spørs det om det er noko du har bruk for eller ikkje. Har sjølv Android-telefon, men bruker ikkje customise-moglegheitene eg har spesielt mykje. Ellers får dei fleste high-end androids oppdateringar eit par år etter lansering, der Nexus-telefonane klart er fremst. Så er det vel egentlig opp til deg kva du velger. Men viss apps ikkje er viktig, og det er hovedsaklig kameraet som er viktigst, ville eg valgt Lumiaen Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Utfra det du sier om at du bruker kamera til å fotografere ditt barn så er iPhone kameraet det raskeste. Å utfra det jeg vet så er det viktig når man vil ta bilder av barn :-). iPhone 5s bruker sin nye A7 tokjerneprosessor på 64 bits, nok guff til å gi et lynraskt og responsivt kamera. Det betyr at du får tatt bildene når øyeblikket skjer, og du slipper å vente noe mellom hver eksponering. Dette i motsetning til de fleste konkurrentene i markedet, og i særdeleshet kameramobilen Nokia Lumia 1020. Mens Nokiaen bruker flere sekunder mellom hver eksponering, tar iPhone 5s opptil 10 bilder i sekundet. Mye av dette skyldes forskjellen i datamengde - iPhone-bildene med 8 megapiksler er selvsagt mye raskere å prosessere enn Nokias 41. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) S4 og LG G2 bør vurderes her. Les tester og gjør opp din egen mening, men de skal ha fine kameraer. HTC One Mini på 4,3" har heller ikke dårlig kamera. Damen har den og jeg er positivt overrasket, og telefonen oppleves som lynkjapp til daglig til tross for relativt "middels" speks, det må ha noe med HTC Sense å gjøre. Nyeste versjonen går omtrent like glatt som pure android. Kamera er det samme som på HTC One uten optisk stabilisator, flott i lavt belyste settinger. Endret 15. november 2013 av fflex Lenke til kommentar
Dinger Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Takker samtlige for svar. Jeg bestemte meg for å holde meg til iOS for øyeblikket, og kjøpte en 5S. Har heller gått over til tanken om å kjøpe meg et high end-kompaktkamera som jeg kan bruke når poden sitt liv skal dokumenteres videre, da det vil slå samtlige mobkameraer ned i støvlene... Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Takker samtlige for svar. Jeg bestemte meg for å holde meg til iOS for øyeblikket, og kjøpte en 5S. Har heller gått over til tanken om å kjøpe meg et high end-kompaktkamera som jeg kan bruke når poden sitt liv skal dokumenteres videre, da det vil slå samtlige mobkameraer ned i støvlene... Mtp hastigheten i kamera er det, det beste Forøvrig har jeg hatt mange av de samme innvendingene som deg, men er nå svært fornøyd med HTC One. Du kunne gått for en topp Android og fortsatt hatt penger til et speilløst systemkamera, som hadde vært en mye bedre løsning mtp bilder dersom den blir brukt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå