Velosiraptor7 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Er denne linsa bra? Den har nemlig pappa kjøpt til meg til julaften til canon EOS 650d kameraet mitt. http://www.fotovideo.no/foto/Objektiver/Canon/Sigma-18-250mm-DC-Macro-OS-HSM-Canon-Telezoom-med-makrofunksjon-130085-p0000154089 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er et ålright startobjektiv det der, hvis du er ute etter mye zoom for en grei pris. Sånn det er med alle objektiver med såpass stor brennvidde, går det selvfølgelig ut over bildekvaliteten. Dvs hadde du valgt f.eks 17-70 for samme pris, hadde du fått skarpere bilder. Så her må man spørre hva som er viktigst for deg, mye zoom og ok bilder eller liten zoom og enda skarpere bilder. Skal man ha begge deler brenner det som regel i lommeboka.- Men som sagt, for mannen i gata er det objektivet der absolutt en god start Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Ok. Takk. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 ....men det var da ikke pent å pakke den opp allerede nå. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 ....men det var da ikke pent å pakke den opp allerede nå. Jeg har ikke pakket den opp, jeg bare vet at jeg kommer til å få linsen fordi jeg pleier å få hva jeg ønsker meg til jul, bare det ikke er altfor dyrt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Du kan også vurdere en Tamron 18-270 VC, går for å være en av de bedre av disse såkalte superzoomene, den er noe dyrere men er ekstra snill frem til jul så ordener det seg sikkert Endret 15. november 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ville holdt meg til Sigmaen fremfor Tamronen. Tamron 18-270 har noe bedre skarphet hvis du treffer på fokus, men med dårlig autofokus er denne fordelen spist opp og Sigma 18-250 er helt OK med litt nedblending. Sigmaen er også bedre på kromatisk aberrasjon. Husk at vi her snakker om Sigma 18-250mm DC Macro, ikke den tidligere 18-250mm (ikke-makro) -versjonen. Den største feilen med begge objektiv er uansett at juleaften ikke er idag. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå