RBW Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Fractal Design gir deg et minikabinett som kan brukes til alt fra filserver til kompakt spillrigg.Test: Fractal Design Node 304 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det ser ut som et godt alternativ til server jeg har lyst til å sette opp i skapet på gangen. Men først må jeg finne ut hvordan i alle dager jeg skal få internett på andre siden av leiligheten. :/ Vil dere si at det er gode muligheter for å henge opp noe patentbånd og 12+ harddisker i stedet for skjermkort og slikt? Lenke til kommentar
Populært innlegg Chris93 Skrevet 15. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. november 2013 Når jeg ser en anmeldelse av et kabinett, så vil jeg gjerne se bilder av hvordan det ser ut inni etter alt er montert. 11 Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har akkurat bygget i dette kabinettet (bare i hvit variant) så tenkte å dele mine erfaringer. Jeg brukte Cooler Master Silent Pro Gold 550W Gigabyte GA-Z87N-wifi ASUS GTX 770 DCU2 OC Corsair H90 PSU'en er ikke modulær og ikke spesielt kort (160mm) men det gikk helt greit i forhold til skjermkortet som er i full lengde. Det var ikke masse plass til overs, men det var ikke spesielt vanskelig å få lagt kablene slik at det gikk greit å sette inn skjermkortet. Corsair H90 passet fint inn, men radiatoren (montert utenpå 140mm-viften bak) står med minst mulig margin til skjermkortet (nesten så de toucher). Fordelen med en slik kjøleløsning er at kablene ikke kan vikle seg borti en prosessorvifte. Skulle jeg bygget på nytt hadde jeg kanskje valgt en modulær PSU. Det ble litt kaos, men det er fortsatt såpass mye luft at jeg ikke er spesielt bekymret for luftgjennomstrømming. Er alt i alt veldig fornøyd med kabinettet. Det var overraskende lett å bygge i størrelsen tatt i betraktning. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 hva med noen egenproduserte bilder? Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 "Likevel har vi tro på at Fractal Design skal klare å hale prosjektet igang" ? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Men først må jeg finne ut hvordan i alle dager jeg skal få internett på andre siden av leiligheten. :/ Homeplug, eller hva det nå heter. Nett-over-strømnett. Funker bra her i huset, hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Calibreeze_ Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Her eldre bilder med H80i kjøler (den lille vifta der dugde ikke til å dytte litt lift ned på hovedkortet btw) Gikk over til en eldre Noctua nh-d14 til å kjøle cpu, For å få det lydløst under normal bruk. På lav last \ temp snurrer ei cpu vifte (nh a15) på 300rpm og ene inntaksvifta, men når det krabber over 50c begynner det å blåse bra. med H80i ble det mer støy her på idling\web surfing. Cpu stanger oppi 71c på varmeste kjerna i bf4. (dårlig [email protected]) småtrangt. så Ingen plass å gjøre av kabler. Har og i en 160mm dyp PSU, måtte flytte psu ramma til kabinettet en cm for å få inn skjermkort. pytt pytt. neste gang seasonic 140mm fanless. Endret 16. november 2013 av Calibreeze_ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det ser ut som bra kabinett til en NAS jeg har i tankene. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar
kireo Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Er ikke denne modellen over 1 år gammel? Får heller vente på ny revisjon eller ny modell. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 De skulle laget den 3 cm bredere med plass til lengre strømforsyninger. Det hadde da også blitt plass til å skvise inn noe slikt som en ekstra harddisk, vifte etc. Lenke til kommentar
joacom Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 hva med noen egenproduserte bilder? Du har ikke egenproduserte bilder når man blir betalt for å skrive omtale om et produkt de tyligvis ikke har hatt på innsiden av døren på hw.no en gang. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Gikk over til en eldre Noctua nh-d14 Lite slår den kjøleren, har aldri sett den montrert på itx. kommer den ikke i konflikt med GPU? Når det gjelder PSU har Silverstone en 140mm 650w gold psu. denne kommer med en "short cable kit" da får man ca samme kabel lengde som med SFX psuen de har. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16812162010 http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=350&area=en Lenke til kommentar
RJ45 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Flott kabinett dette her, men er jo veldig lite, og begrenset med kva ein får plass til. Har dette som hovud pc, med eit GTX 780, vannkjøling til cpu (140mm ferdig løysing), og ei styrømforsyning som er 150mm lang, (ikkje modulær, men kraftig modifisert). Ville tenkt meg om to ganger før eg hadde valgt mini-itx som formfaktor for hovedmaskin, er tross alt kun eit spor til utvidelse. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Homeplug, eller hva det nå heter. Nett-over-strømnett. Funker bra her i huset, hvertfall. Det blir nok desverre noe slikt. Jeg har 20 meter flat, hvit TP i posten som jeg skal prøve å bruke til det første rommet, men for gangen må nok noe over strømnettet til. :/ Lenke til kommentar
DGN Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Savner bilder som viser installasjon av komponenter =() Lenke til kommentar
tomgri Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Men først må jeg finne ut hvordan i alle dager jeg skal få internett på andre siden av leiligheten. :/ Homeplug, eller hva det nå heter. Nett-over-strømnett. Funker bra her i huset, hvertfall. Jeg la en nettverkskabel fra gangen og ut gjennom ytterveggen, gravde den deretter ned langs tre yttervegger, før jeg boret meg inn i stuen. Jeg la også med parabolkabel fra stuen og tilbake til gangen. Og deretter inn på soverommet ved siden av gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå