Gå til innhold

[Løst] GTX770 og lav fps i BF4?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp;

Fikk mitt nye Asus GTX770 kort i går, og fikk endelig bytta ut mitt gamle GTX570. På mitt gamle kort så spilte jeg BF4 på low, og hadde 80-120fps. Forventet egentlig at jeg skulle klare å nå rundt 80 på high, og 60 på ultra med GTX770 kortet.

På ultra ligger jeg rundt 40 med kraftige dips ned mot 30

På high får jeg rundt 40-60

Skal jeg over 100 så må jeg sette alt på low, men da kan jeg vel like greit sende 770 i retur og bare benytte mitt gamle 570 kort.

Kan disse tallene stemme, eller er det noe tull her? Rakk bare å teste en liten halvtime i går kveld, det eneste jeg gjorde var å fjerne drivere helt og installere de på nytt igjen. Skal hjem og teste mer senere.

Resten av oppsettet - http://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i7-3820/757240 + 120hz skjerm +Win7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win 8 vil nok hjelpe en del slik jeg har forstått det. Nå er vel Ultra litt tungt for et kort som baserer seg på en aldrende kjerne Gk104 (gtx680). Rundt 40-50 FPS er å forvente om du kjører med 4xMSAA.

Pass også på at du har resolution scaling på 100%.

Ellers vil det å skru ned fra 4xmsaa til null en grei forbedring.

Lenke til kommentar

Som sagt, så hjelper windows 8 en god del i Bf4. Ellers så må du det som er i mappa:

C:\Users\"Bruker"\Documents\Battlefield 4\settings når man har fått nytt skjermkort.

Ultrasettings bruker ofte litt over 2GB minne på grafikkortet, så det er ikkje rart at det kommer litt fps "dips" da med 2 GB minne på skjermkortet. Ellers anbefales det å overklokke både skjermkortet OG cpu. Bf4 krever veldig mye cpukraft og spiser ofte det den kan få av grafikkort også.

Lenke til kommentar

Zitruz, alle CPU-er sleit med Battlefield 4 (sånn var det iallefall i beta'en), selv min i7 2700 @4.4GHz med GTX680. Hadde ikke noe å si hva slags innstillinger jeg spilte på. Nå har jeg ikke kjøpt Battlefield 4 enda (venter til mesteparten av problemene er blitt fiksa) men det skulle ikke forundre meg om det problemet er der enda. Folk som spilte med GTX690 hadde også sjukt lav FPS, stuttering og høy CPU bruk.

Anyways, BareGjest, jeg vil fraråde deg å bytte til Windows 8 kun på grunn av Battlefield 4, med mindre du har touch skjerm og liker fingeravtrykk på skjermen din. Skru av MSAA og se om det hjelper på FPS'en. Hvis du absolutt ha en slags form for AA kan du jo prøve 8x CSAA via Nvidia Control Panel. Skru av HBAO og prøv SSAO eller spill uten noen som helst ambient occlusion for å få en stor FPS boost.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

Ser ut som om jeg blir nødt til å legge meg på litt blandet drops hva settings angår, og heller prioritere høy fps. Ser ut som om tallene mine stemmer i forhold til erfaringer, ble bare redd for at det plutselig var noe tull med oppsettet mitt. Har bare 620 strømforsyning, men har bare 2 disker hvorav en er SSD - ymse kalkulatorer forteller meg at jeg klokker inn på ca 450W med 770 kortet. Men tusen takk for svar så langt - jeg beholder 770 kortet og sender det gamle 570 kortet til kompis idag :)

Nizzen, regner med at du glemte ordet "slette" i innlegget ditt? Slette det som ligger i C:\Users\"Bruker"\Documents\Battlefield 4\settings. ' Det har jeg faktisk ikke forsøkt.

Har Win8 liggende på en ultraportabel med touchskjerm, og har helst lyst til å holde meg til Win7 hva gaming maskina angår. Har sett tester som tilsier at man kan få 10-20 fps ekstra, men likevel er ikke det nok til at det frister :)

edit: fikk ikke med meg de 2 siste svarene. Jeg vet at Win8 på alle mulige måter er et stabilt og godt OS, men jeg er fremdeles ikke over sjokket Metro grensesnittet gav meg - så må ta tiden litt til hjelp her. Det eneste jeg kanskje kommer til å vurdere før jul er oppgradering av ram.

Endret av BareGjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke gjøre dette til en Win8 tråd, men metro forsvant fort fra ultraportable maskina mi - sjokket har dog ikke gjort det helt enda :)

Tråden ble egentlig startet for å sjekke om tallene jeg fikk med 770 kortet virket fornuftige, basert på svar så ser det ut som om det ikke er noe feil med verken oppsett eller kort. Blir muligens klokking av cpu og oppgradering av både ram og OS etterhvert, men enn så lenge så får jeg nøye meg med de fps jeg får.

Tror jeg har fått svar, lar tråden stå åpen ut dagen i tilfelle noen har mer å si - lukker den på kvelden.

Takk for svar alle sammen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...