Krakov Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei, jeg trenger litt hjelp!Jeg jobber foreløpig som lærling (2. året) og jeg har tenkt å søke meg på VG3 påbygging til sommeren.Jeg har akkurat funnet drømmehybelen i byen hvor jeg bor som koster 6000 / mnd, inkludert alt.Jeg bare lurer på om jeg får noe støtte i det hele tatt når jeg begynner på skolen igjen (blir da som 20 åring)? Jeg må jo ha råd til å betale de 6000kr per mnd. Får jeg noe borteboer / vanlig stipend eller noe slikt, eller blir jeg nødt til å satse på å få en deltidsjobb som dekker kostnadene?Hva tenker dere forresten om 6000 mnd? Er det en pris jeg kan klare å betale tror dere hvis jeg får meg en vanlig deltidsjobb ved siden av studiene?Takk! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Du kan få både stipend og lån frå Lånekassen. Om du klarar deg med leilegheit til 6000,- avheng av kva du får inn (stipent, lån, inntekt) og alle utgifter. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Du burde se på hvor mye du har i utgifter utenom leien også, blir nok en del mer enn 6000/mnd Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Du burde se på hvor mye du har i utgifter utenom leien også, blir nok en del mer enn 6000/mnd Shit. Tenkte bare på hybel og litt på mat jeg nå. Glemte bilforsikring, bensin, mobil, og andre uventede ting. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Husleie: 6000 Mat: 2000 Mobil: 300 Bensin: 500 Forsikring: 100(?) Forbruk: 1000 Sum: 9900. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Du kan jo bruke støttekalkulatoren til lanekassen.no for å finne ut hvor mye du får. Du må nok sannsynligvis ta en deltidsjobb for å få råd til det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå