Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Har sett litt på det, men ser at det er flere typer (borland c++, turbo osv..) vet ikke hva jeg skal laste ned, kan dere gi meg en link til det jeg burde laste ned? jeg skal kjøpe med denne boken, så skal jeg prøve å lære meg. Og om jeg vil prøve meg på java, er det bare å laste ned java development kit? er det rett?? Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Prøvde tidlegare med noko som heitte Code:Blocks, den fungerte meget så greitt. Ellers trur eg du har rett innanfor Java men det må eg sjekke meir opp i for å bekrefte. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Du "laster ikke ned C++", du laster ned en C++-kompilator, f. eks GCC. Standard lib følger med. Endret 15. november 2013 av Occi 2 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hei, Riktig som occi sier, men for å komme fort igang kan det være kjekt med en IDE som f.eks. code::blocks. Støtter code::blocks for en bra IDE. Den er en liten og lett multi-platform IDE som er lett å starte opp og har alt du trenger til å komme igang. code::blocks mangler funksjoner som mer avanserte IDEer har, men det kan gjøre det mindre forvirrende for de som er i startfasen. ......Og om jeg vil prøve meg på java, er det bare å laste ned java development kit? er det rett?? Ja, men det følger ikke med en IDE (så vidt jeg vet), men liker du å skrive kommandoer så holder det. edit: fiksa typo Endret 15. november 2013 av Giddion Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Lastet ned Visual studio express 2013 for windows desktop. Er det bra? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Lastet ned Visual studio express 2013 for windows desktop. Er det bra? Jepp. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Og om jeg vil prøve meg på java, er det bare å laste ned java development kit? er det rett?? Forsåvidt, men du vil også der ønske deg et IDE a'la Visual Studio for C++. De tre mest aktuelle er IntelliJ, NetBeans og Eclipse som du finner fram til ved å google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå