Gå til innhold

Låg fbs ??


Nikro

Anbefalte innlegg

Eg har nettop invistert i eit Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

"Fireblade Edition", men når eg skal testa det i 3dmark 03 og aquamark 3 så får eg ein fbs som ligge stabilt på 10 - 20.... Så eg lurte på om det var noe gale, og eventuelt ka eg ska gjera for å fiksa det???

 

 

 

 

-Nikr0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lagt inn chipset drivere g skjermkortdrivere og skrudd av AA og AF?

 

ja eg har lagt inn driverar til chipset og skjermkort men de me å skru av AA og AF skjønte eg lite av... tvila på at eg har gjort de :o kossen gjere du de ?? :shrug:

 

 

 

-Nikr0

Lenke til kommentar
Har du lagt inn chipset drivere g skjermkortdrivere og skrudd av AA og AF?

 

ja eg har lagt inn driverar til chipset og skjermkort men de me å skru av AA og AF skjønte eg lite av... tvila på at eg har gjort de :o kossen gjere du de ?? :shrug:

 

 

 

-Nikr0

 

Da har vi svaret på hvorfor du har så lite fps.

 

AA = Anti Aliasing som på godt norsk betyr "kantutgjevning" den praktisk talt retter ut hakketel injer i spillet osv.

 

AF = Antistrophic Filtering og har den egenskapen at den gjør gjennstander og andre ting mye klarere på lang avstand f.eks tekst blir lettere og lese osv. Nesten som en kontrast knapp som forbedrer bildet.

 

AA er den som tar mest videominne, så jeg ville ikke hatt den på mere enn 4X når du kjører vamlige spill, mne AF kan du ha på max mener jeg.

 

 

For at du skal få en skikkelig avlsning fra kortet så gjør du følgende:

 

1: Gå inn på egenskaper for skjerm

2: gå på avansert og videre inn på de 2 barene der det står "OpenGL og Direct3D"

 

Der ser du de to mulighetene jeg snakket om AA og AF.

 

AA er den som ligger øverst, den setter du på "programinnstilling, eller application prefer (eller hva det nå heter på engelsk).

 

Det samme hjør du med AF instillingen.

 

Da skal den værep å 0 slik at du kan ta en ny test av kortet

 

Lykke til 8)

Lenke til kommentar

Etter å ha jobba litt me de så fant eg ut at eg faktisk allerede hadde gjort de :p Men eg prøvde nå meg alikavell litt fram og det einaste resultate eg fekk va mindre score og mindre fbs...

 

Men kass score e normalt me detta korte?? eg får 25000 med aquamark og 2800 eller 3800 (huske ikkje heilt :p) me 3d mark 03....

 

 

 

-Nikr0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...