Gå til innhold

Stasjonær pc eller iMac?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal skaffe meg en ny pc ved nyåret tenkte jeg. Den skal i utgangspunktet være en familiepc, til vanlig internett surfing, se filmer, laste ned filmer og serier, litt spilling (sims, online spill). Jeg og samboeren har begge hatt problemer med laptoper som overhetes - og etter hvert skrur seg av. Dette er til å bli helt gal av, og nå er jeg lei! :nei::hrm:

Mitt spørsmål er da, hva burde jeg velge? En stasjonær mac eller en stasjonær pc? Hvordan er det med viften på disse? Jeg har hørt det går an få å satt inn vannavkjøling i stedenfor viftene, siden dette tydeligvis bråker mindre.

Har dere noen erfaringer og tips? :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg stasjonær maskin, ikke Imac! :) Imac er ofte dyrt, mye mik mak hvis noe skulle gå galt med den, ikke alltid det mest stille alternativet og når det gjelder vannkjøling så får du dette best på en helt ordinær stasjonær. Kom med hva den skal brukes til og hvilken oppgave som kommer til å bli den mest krevende for maskinen samt prisgrensen så kan jeg se om jeg finner en maskin til dere :)

Lenke til kommentar

Kjøp deg stasjonær maskin, ikke Imac! :) Imac er ofte dyrt, mye mik mak hvis noe skulle gå galt med den, ikke alltid det mest stille alternativet og når det gjelder vannkjøling så får du dette best på en helt ordinær stasjonær. Kom med hva den skal brukes til og hvilken oppgave som kommer til å bli den mest krevende for maskinen samt prisgrensen så kan jeg se om jeg finner en maskin til dere :)

Tusen takk for svar :) Den skal brukes til spilling og litt mik mak (internett, bilder og andre "vanlige" ting)! Er det noen som har erfaring med å installere vannkjøling på en stasjonær pc? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :) Den skal brukes til spilling og litt mik mak (internett, bilder og andre "vanlige" ting)! Er det noen som har erfaring med å installere vannkjøling på en stasjonær pc? :)

Vannkjøling i en stasjonær familiepc? Helt unødvendig. Apples imac er forresten svært stillegående.

Lenke til kommentar

Vannkjøling er en hel del dyrere, så dermed vil dette også være en ulempe. Dessuten så er det strengt talt ikke nødvendig med vannkjøling i denne maskinen. Fordeler er at den kanskje kan bli mer stillegående, men likevel ikke verdt det! Kjøp deg heller ordentelig vifte! Den gjør jobben ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...