Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermen mistet fargene

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle koble den bærbare maskinen til tv'n via HDMI som jeg har gjort hundre og ørten ganger før, men denne gangen forsvant alle fargene? Både på pc og tv bildet.

Jeg har prøvd å koble fra HDMI, skru av og på maskinen, se etter endringer i skjerminnstillinger, men jeg kan ikke finne noe. Noen som vet hva dette kan skyldes?
Ekke så tøft med svart/hvitt skjerm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha. :p

Beklager at jeg ler, men det er sjelden man ser såpass originale problemstillinger. ^^

Hva slags skjermkort har du på PCen?

Mange har egen meny for fargeinnstillinger (saturering) i driveren som man ofte kan komme til ved å høyrelikke på skrivebordet og gå inn på "intel", "nvidia", "AMD" driverpanel.

Lenke til kommentar

Hahaha. :p

Beklager at jeg ler, men det er sjelden man ser såpass originale problemstillinger. ^^

Hva slags skjermkort har du på PCen?

Mange har egen meny for fargeinnstillinger (saturering) i driveren som man ofte kan komme til ved å høyrelikke på skrivebordet og gå inn på "intel", "nvidia", "AMD" driverpanel.

GT 540M som sitter i en Sony Vaio.

Jeg har også prøvd dette, samt skru over til Nvidias eget fargeoppsett, og tilbake, men ingen suksess :/

Lenke til kommentar

GT 540M som sitter i en Sony Vaio.

Jeg har også prøvd dette, samt skru over til Nvidias eget fargeoppsett, og tilbake, men ingen suksess :/

Nvidia har flere fargeoppsett. Prøvde du den som det står for "skrivebordsoppsett" eller noe i den duren?

Sjekket du om du kunne skru til Nvidia sitt oppsett, og deretter om det var mulig å stille på saturering?

Du kunne ikke tatt et screenshot? :)

Lenke til kommentar

Nvidia har flere fargeoppsett. Prøvde du den som det står for "skrivebordsoppsett" eller noe i den duren?

Sjekket du om du kunne skru til Nvidia sitt oppsett, og deretter om det var mulig å stille på saturering?

Du kunne ikke tatt et screenshot? :)

Prøvde "Juster fargeinnstillinger for skrivebordet", til ingen nytte.

Tok screenshot, men når jeg flytter bildet over til den stasjonære har den selvfølgelig farger :hrm:30vjcif.png

Skal få tatt et med mobilen og :)

Lenke til kommentar

Hehe, ja det var nok litt av den skjulte agendaen min, når jeg spørte deg om skjermdumpen. ;) (altså å se om den hadde farger eller ikke) For det kan faktisk si noe om hvor problemet har oppstått.

Så at det faktisk er svart/hvitt betviler jeg ikke, men typisk så er det skjermen eller kablene til skjermen som er problemet om det ikke vises på skjermdumpen. Hmmm. Men når det viser det samme på flere forskjellige skjermer, ja da blir jeg veldig usikker på hva i alle dager det er som forårsaker dette.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, ja det var nok litt av den skjulte agendaen min, når jeg spørte deg om skjermdumpen. ;) (altså å se om den hadde farger eller ikke) For det kan faktisk si noe om hvor problemet har oppstått.

Så at det faktisk er svart/hvitt betviler jeg ikke, men typisk så er det skjermen eller kablene til skjermen som er problemet om det ikke vises på skjermdumpen. Hmmm. Men når det viser det samme på flere forskjellige skjermer, ja da blir jeg veldig usikker på hva i alle dager det er som forårsaker dette.

Og jeg som får utdelt visuell design eksamen på mandag! Uflaks :hrm:

Lenke til kommentar

Og jeg som får utdelt visuell design eksamen på mandag! Uflaks :hrm:

:wallbash: ja den er sur.

Men for sikkerhets skyld så anbefaler jeg å installere skjermkrotdriver på nytt. Er jo ganske sjelden man oppgraderer den på bærbare maskiner så kan være greit uansett. Sjekk Nvidia.com, eller produsenten til laptopen din.

Eller bare google. :thumbup:

Lenke til kommentar

:wallbash: ja den er sur.

Men for sikkerhets skyld så anbefaler jeg å installere skjermkrotdriver på nytt. Er jo ganske sjelden man oppgraderer den på bærbare maskiner så kan være greit uansett. Sjekk Nvidia.com, eller produsenten til laptopen din.

Eller bare google. :thumbup:

Pheew! R331 driveren fikset biffen! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...