Niklasp Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Endelig ser vi de to konsollene side om side.Så mye større er Xbox One i forhold til PS4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jakoozie Skrevet 15. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små? Pleier du drasse konsollen din rundt omkring? Jeg skal selv ha PS4, men at Xbox One er en større klosse ser jeg i utgangspunktet som en positiv ting.Hvorfor? Kjøling. Hva er grunnen til at millioner av Xbox 360 fikk red ring of death? Hardware-feil som førte til overoppheting av konsollen. En konsoll med større kabinett kan potensielt få større luftgjennomstrømning, og dermed lavere temperaturer, samtidig som den også kan klare dette med mindre viftestøy, ettersom den bedre kan utnytte den passive og naturlige luftgjennomgangen når det er plass inni konsollen. Ser at artikkelen også er inne på dette.Jeg sier ikke at PS4 kommer til å bli varmere enn Xbox One. Det vet vi ingenting om enda, og Sony har jo strengt tatt et bedre rykte på seg når det gjelder hardware. (Selv om det bekymrer meg at PS4 både er mindre, kraftigere OG har intern strømforsyning. Intern strømforsyning stiller strengere krav til kjølingen) Poenget mitt er at jeg synes folk bør slutte å bruke størrelsen på Xbox One som et argument for å kjøpe PS4. Jeg vil heller ha en spillkonsoll som varer. Endret 15. november 2013 av Jakoozie 15 Lenke til kommentar
galskab Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Større og svakere 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg bellduck Skrevet 15. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. november 2013 Imponerende ingeniørkunst av Sony. De har i tillegg klart å pakke inn kraftigere maskinvare og ikke minst strømforsyning; XONE har ekstern kloss.. 18 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det viktigaste er at vi har godt med luft rundt konsollen. Det med liten konsoll gjer den meir plasseringsvennleg. Min PS3 blir glovarm og vifta går for fullt om eg har den inni TV benken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Overraskende stor forskjell, skal bli interessant å se om det har noen relevans i form for mindre støy og bedre stabilitet, hvis ikke virker det ganske merkelig Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Vi får nå se hva som skjer. PS3 (den første utgaven som jeg har) kan du steike bacon på. 1 Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Engadget har testet PS4, og skriver i sin test at den stort sett ikke blir varm. For the most part, the PS4 runs quietly and only gets somewhat warm while in operation, though not so hot you need to be alarmed. http://www.engadget.com/2013/11/14/sony-playstation-4-review/ Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Bra den bare blir varm...ved bruk... 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Uansett om du er sony eller MS, eller vel så flink ingeniør, så vil du fortsatt begrenses av at kjøling = areal * luftflyt. Og lite kjøleareal gir enten dårlig kjøling eller høy luftflyt (som igjen gir mer bråk). På kjølesiden så er det begrenset for hva som er forsvarlig (ja, vi husker vel alle Xbox 360?). Så da sitter vi igjen med en mer bråkete maskin. Alternativet baserer seg egentlig på at MS har utnyttet plassen dårlig, og er alt for åpen innvendig (og ikke har brukt plassen til mer kjøleareal). For en liten og enkel maskin som skal selge i mange-millionantall så er vel dette ikke så alt for sannsynlig at de ikke har giddet å bruke ltit tid på å gjøre en god jobb på plasseringen. Siste alternativ vil være at MS har MER utstyr/komponenter, men jeg kjenner ikke til XboxOne nok til å kunne fåstslå hva det kunne vært for noe. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små? Fordi den da får plass i tv-benken min uten at jeg må fjerne noen av konsollene fra forrige generasjon. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Selv tror jeg at jeg likte Xbox One-konsollen best av disse to.. Bortsett fra den hvite firkanten midt på.. hva er det for noe? 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Selv tror jeg at jeg likte Xbox One-konsollen best av disse to.. Bortsett fra den hvite firkanten midt på.. hva er det for noe? Må være en sticker elns. Den er i alle fall ikke der IRL Lenke til kommentar
link2013 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er faktisk bare Wii U som ser moderne ut jo.... Dette ser nå ut som 80årene, helt forferdelig spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ja.. håpet at det var noe slik, for hadde ikke lagt merke til den før! Og, jeg synes Xbox-konsollen så best ut, fordi den ser ut som et flott møblement å ha i stua.. Klassisk og tidløst! PS4 sin er flott den også, men, må nok innrømme at jeg falt mest for 360-sin.. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jøss, forskjellen var litt mer markant enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg skulle ønske de hadde plassert en av dagens konsoller ved siden av slik at man fikk et mer nøyaktig bilde av faktisk størrelse fremfor bare å vise forskjellen på de to. 1 Lenke til kommentar
TAZHEL Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death. Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software. Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her. De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Begge ser bra ut på hver sin måte . Men, at Sony har pakket strømforsyningen inn i en såpass mye mindre konsoll viker nesten litt skummelt med tanke på varmeutviklingen. MS har sikkert større vifter på lavere turtall =mindre støy, Sony mindre vifter på høyere turall=mer støy, men dette vil vi jo snart finne ut av. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death. Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software. Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her. De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART Nå er dette den 3 konsollen deres, og xbox 360 gikk gjennom en rekke revisjoner for å forbedre kjøling og støynivået. Å påstå at de ikke har mye erfaring med maskinvare er vel ikke helt korrekt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death. Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software. Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her. De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART Mangler link hvis du hadde det? Microsoft har drevet en del med å utvikle en del sensorikk og elektronikk og annen maskinvareløsninger opp gjennom årene (langt fra bare xbox), så å si at de ikke har mye erfaring med maskinvare blir vel litt feil. Men om Sony kanskje har mer samlet erfaring kan jo hende. Endret 15. november 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg