Kikkin Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei Jeg ønsker å kunne kjøre en eller annen form for windows fra en USB minnepenn uten å måtte boote på den. Er det mulig å få til? Det spiller ingen rolle hvilken versjon av windows. Jeg ønsker blant annet å kunne kjøre min windows fra en USB penn koblet til en HP terminal (HP T610). Tanken er da at jeg skal kunne ha "min" windows i et vindu samtidig som jeg har tilgang til alt det andre som normalt kjører på terminalen. USB windowsen må selfølgelig ha tilgang til inn enheter som tastatur og mus samt nettverk. USB windowsen må kunne kjøre uten at hele klienten må bootes på den og uten at det må installeres noe på vertsmaskinen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Tror vel det du spør om er umulig, uten at du har noe programvare installert på vertsmaskinen først. Det hadde ikke vært noe problem å gjøre det du ønsker om du kunne bootet vertsmaskinen og startet opp Windows installasjonen på den måten. Men når det ikke er en mulighet, så er vel eneste løsning det å kjøre en virtuell pc versjon på USBen. Men for å få startet opp denne virtuelle pcen, må du jo ha programvare (som Vmware, Virtualbox osv). Så vil derfor påstå at det du ønsker ikke lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_To_Go Hiren's Boot CD inneholder LiveXP Ellers så er det mye lesestoff her på ting man kan prøve. Og her... Endret 15. november 2013 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Tror vel det du spør om er umulig, uten at du har noe programvare installert på vertsmaskinen først. Var vel egentlig det jeg regnet med men.... Hadde vært morsomt om dette lot seg gjøre. Det er vel like umulig med en eller annen Linux distro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er ikke umulig. Les det jeg la inn. Har kjørt windows på LiveCd tidligere og det går sikkert an å få det over på USB.Ikke noe særlig morsomt å bidra, hvis det overhodet ikke leses. Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Ikke noe særlig morsomt å bidra, hvis det overhodet ikke leses. Beklager så meget! Skal herved love å lese alle linkene du la inn når jeg kommer hjem. Hadde du skrevet at "Det er ikke umulig" over alle linkene du la inn i den første posten din så hadde det vært litt mer interessant. Innlegget ditt med kun linker uten kommentar til hva det er du prøver å få fram er jo ikke særlig interessant i seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Vil ikke ord som 'LiveXP' trigge nysgjerrigheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå