anon12234 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ekstreme brudd på trafikkreglene blandt unge mennesker er et trist resultat av dårlig oppdragelse og mangel på ansvar. De fleste lærer ikke før de dreper noen. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er ok HVIS det fåregår på veier det ikke er så mye trafikk på.. Og litt over fartsgrensa er ok men seff ikke sånn i 200 du skjønner... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Darknes, om du prater om streetracing, er det ok om det bare er litt mindre sjanse for å drepe noen? Så lenge du faktisk løper en risiko for å ta livet av noen er det da absolutt ikke ok. Racing skal og bør holdes på lukkede baner, under oppsyn av funksjonærer. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Noen liker hestesport andre liker motorsport og noen må jo kjøre bajas Dere som ikke liker det må inrømme at det er skøy å kjøre *en smule* over fartsgrensa fra tid til annen? Se hva bilen/motorsykkelen klarer? Jeg skal inrømme at jeg har vært hårstrå fra ulykka med å ta innersvinger dobbelt så fort som jeg burde med å håpe at det ikke kommer en bil imot.. Og det har kommet det et par ganger Men å kjøre i 200 midt i byen er ren galskap. Jeg holder meg til landeveier med lite trafikk. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kjapp moped? Vob vob, men fort nok på smale veier Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har personlig dannet et stort hat til illegal street racing!Der ungdommer har trimmet sin sierra cossie til altformangehester og har hatt lappen i ca 1 uke. Der de VET de har kontroll over bilen og alle andre situasjoner som skulle oppstå under et typisk "street race" Når ungdommer ligger i 240-250 km/t i sine trimmede eldre biler med lite erfaring på norske veier. Jeg reagerte etter å ha sett ett klipp fra TV2 Nyhetene 07.10.02 om en person som kaller seg "BE_4_U" Han påstår at de har full kontroll over bilen. omgivelsene og alle hestekreftene (i denne saken opp til 600 HK) Han sier også at han og "sine" vil komme til å fortstette med denne "sporten" til det offentlige lager egen bane for street racing. Personlig så har jeg ikke noe i mot street racing, har ikke noe i mot The Fast & The Furious filmene. Men da går jeg heller ikke å utøver aimen min som jeg har i Counter-Strike midt på gata! Jeg driter fult og helt i om de kjører seg ihjel i bilene sine, men se for dere familien Larsen er på tur hjem fra fotballkampen til minstekaren i familien. De kjører etter fartsgrensen på den veien. Så skjer det uønskelige..en 20 åring med en rask bil gjorde en liten feil å kom i motgående kjørebane å dreper familien. For dere som synes illegal street racing er tøft, eller dere som driver med det til vanlig så har jeg en ting å si til dere..PUL DERE jævla egoister! Våkne!!! (Hvis moderatorene på forumet vil stenge tråden så gir jeg meg en god F... i det!) HAHA Bra att du står for det du tror på ! Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Darknes, om du prater om streetracing, er det ok om det bare er litt mindre sjanse for å drepe noen? Så lenge du faktisk løper en risiko for å ta livet av noen er det da absolutt ikke ok. Racing skal og bør holdes på lukkede baner, under oppsyn av funksjonærer. Du risikerer å drepe noen så fort du setter deg i en bil og kjører avgårde... alt er en vurdering av risiko, ikke en svart/hvit farlig/ikke-farlig situasjon... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det at det foregår langt inni "****", som en del her sier, hjelper jo absolutt ingenting. Før eller siden kommer det en bil i den svingen du regnet med ville være ledig, og fire barn + en voksen kan være døde. Om du overlever, hvordan i heitene skal du klare å leve et normalt liv etter det? Kjøring i ødemarken reduserer sjansene for at en ulykke skjer, men det er en grunn til at veien er der - den er i bruk. Er helt enig i at det er gøy å kjøre fort i bil, men det er så absolutt ikke verd det om du skulle skade andre, deg selv eller bilen (selv om det siste er helt uviktig i denne sammenhengen). Derfor kjører jeg ikke nevneverdig over fartsgrensen. Det hender jeg tar noen litt kjappe akslerasjoner, men da på rette strekninger gjerne tomme for andre biler og når jeg er alene i bilen. Om det skulle skje noe galt, går det bare ut over meg selv. Dessuten er sjansene for det ganske minimale. I tillegg går jeg kun minimalt over fartsgrensen i et kort tidsrom, av frykt for politiet og egen sikkerhet. Det er en grunn til at fartsgrensene er som de er. Endret: Hva må en gjøre for å kunne kjøre på bane? Hvor mye koster det? Leie av bil, forsikring, osv? Goscinny Endret 25. februar 2008 av Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå