Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Illegal streetracing er barnslig!!

Anbefalte innlegg

hva skal man si ? hvem bryr seg hva andre mener?

fart er gøy enket å greit.

Folk skal være glade for at jeg ikke styrer her i landett. Folk med slike holdninger som deg, hadde jeg gitt et nakkeskudd, uten å blunke. Det går da ikke an å gi søren i andre menneskers liv? Du bor i et land med mange andre mennesker, det kalles et samfunn. Et samfunn er avhengig av at folk samarbeider og holder seg innenfor de normer og regler som er gitt. Trafikkulykker koster samfunnet store beløp hvert år, og ikke alle gir like mye f*** som du - tydeligvis - gjør.

Grow up!

bfisk

Endret av hrichard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trimmer opp en bil bygd på en sierra (en gammel familiebil) til et villdyr med 600hk. Så setter du en fartsgal tulling bak rattet som KUN har som mål å lage kule filmer slik at fjortiser sitter å gisper av missunelse.

Både understell og bermser blir oppgradert. Du må ikke tro de kjører en standard sierra med annen motor i 200km/t.. Det er fint lite som minner om sierra når det kommer til stykket

Lenke til kommentar
Det burde stanses.

Det går ikke!

Det bor en liten racer i en del folk... Det eneste som kan gjøres er at de bygger flere baner til de bilgalne folka, så de kan få kjørt ifra seg på bane. Gatebil arrangementene er et veldig godt tiltak, men det er altfor få ganger i året :(

Åpen bare et par ganger i måneden ville gjort under trur jeg.

(Eventuelt gi de fartsgale folka en blod trimma moped som ikke eier kjøre egenskaper, og la de kræsje og dø :p )

Lenke til kommentar

Jeg refererer til introen på Need For Speed: Underground:

"If you have a need for speed, play Need For Speed Underground" eller noe sånt :cool:

Men hvorfor er det laget "streetracing" under bilforumet? Er det meningen at man skal gjøre avtaler for race eller at man skal snakke om 2fast2furious-filmer? Ikke vet jeg.... :blush:

Endret av sete
Lenke til kommentar
Det burde stanses.

Det går ikke!

Det bor en liten racer i en del folk... Det eneste som kan gjøres er at de bygger flere baner til de bilgalne folka, så de kan få kjørt ifra seg på bane. Gatebil arrangementene er et veldig godt tiltak, men det er altfor få ganger i året :(

Åpen bare et par ganger i måneden ville gjort under trur jeg.

(Eventuelt gi de fartsgale folka en blod trimma moped som ikke eier kjøre egenskaper, og la de kræsje og dø :p )

Bedre idè

Lenke til kommentar
Mange gode poenger her. Selv er jeg mot illegal streetracing. Ønsker selv en mer ansvarlig politikk fra staten sin side. Baner hvor man kan bedrive streetracing hadde absolutt vært noe.

Btw: Xander^, ta det med ro. Tråden er fullstendig lovlig ;)

Er det lov med banning i tråder da?

Lenke til kommentar
Du trimmer opp en bil bygd på en sierra (en gammel familiebil) til et villdyr med 600hk. Så setter du en fartsgal tulling bak rattet som KUN har som mål å lage kule filmer slik at fjortiser sitter å gisper av missunelse.

Både understell og bermser blir oppgradert. Du må ikke tro de kjører en standard sierra med annen motor i 200km/t.. Det er fint lite som minner om sierra når det kommer til stykket

Dette er gjelder kun noen få Sierra`er.... og uansett om du bytter bremser, og gjør noe med understellet så er det flere ting som gjør at en bil sitter bra på veien. Desutten er det klinkende likegyldig om man har bedre bremser på sierra`en, når du kommer i 200km/t på en vei beregnet på 50km/t....

Proff-kjørere vet dette, amatører gjør det ikke!

Hvilken katogori du/dere vil sette dere selv i, får dere velge selv..... Noen er født med begrenset kapasitet mellom øra, og det må man bare godta....

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig. Streetracing er tegn på total mangel på respekt for andre.

Her i området er det nok av pappagutter som kjører i biler de enten ikke har betalt for, eller driter i fordi de har penger til det.

Resutat: Bryr seg ikke om lappen ryker, eller om bilen vrakes. kjøper da bare ny, plugger inn alt av performance parts og så er det pån igjen.

Her er det helt klart holdningsskapende arbeid fra foreldregenerasjonen som har sviktet fullstendig. At de har penger er helt greit, men en må da kunne oppføre seg for det...?

Har våkna etpar netter av hyling i dekk og dumpventiler som plystrer i protest... Gud så lyst jeg hadde til å rusle ut og filme idiotene (IR kamera er fint å ha).

Fortsetter samme kjøret neste sommer er nok sjansene store for at en viss lensmannsbetjent får en kasett med diverse dumme tryner i cossie, Impreza, diverse S-Audier mm med skiltnummer og det hele plassert på pulten.

Heldigvis er det ikke mange av disse.

De fleste med denne interessen jobber rompa av seg for å få råd til det rette luftfilteret, bedre torsjonsstag, bedre bremser, justerbare senkesett mm...

Skjønner godt dem som driver med dette, selv om det fører til at de bor hjemme til de nærmer seg 30. Det er mer enn en hobby for dem, det er en lidenskap.

De fleste av disse er da også såpass voksne at de ikke driver med villmannskjøring på traffikert vei, men at de vil teste villdyret er jo også forståelig. Det vi da trenger, er som mange andre her sier, baner hvor folk kan teste stasen, se på og lære av andre. Et profesjonelt opplegg med instruktører og opplæring i sikkerhet og holdninger i trafikken og på bane hadde også vært en fin ting.

De som driver seriøst med å bygge gatebiler driver som regel ikke med villmannskjøring, det er heller den gruppa jeg nevnete først, og de som stapper inn store motorer, skrur opp turbotrykket, glemmer at faenskapet også skal stoppes og driter i bremser og understell...

Det dummeste en gjør er iallefall å lage flere forbud og øke mengden påbud en allerede har som bileier. Skal en oppnå noe må en dra sammen, for deretter å bli enig om felles retning og det må da selv den mest sidræva KrF politiker innse.

I mellomtiden vil jeg be om måtehold i jula slik at vi slipper å lese om ungdommer som har smelt bilene i fjellveggen på vei til/fra fest og tatt de fire andre i bilen med seg i døden.

God jul alle samen, og kjør etter forholdene. :)

Lenke til kommentar
Dette er gjelder kun noen få Sierra`er.... og uansett om du bytter bremser, og gjør noe med understellet så er det flere ting som gjør at en bil sitter bra på veien. Desutten er det klinkende likegyldig om man har bedre bremser på sierra`en, når du kommer i 200km/t på en vei beregnet på 50km/t....

Nå skal det også sies at det er et fåtall av folk som vil kjøre fort som velger slike veier. Det er mer attraktivt å kjøre fort på veier som tåler litt fart. Kan bl.a. nevne E6 omkjøringsveien i Trondheim, 2 felt hver vei. Fysisk skille mellom hver retning. I dette området er det faktisk 70 km/t for det meste, 80 et mindre stykke. Natulrigvis er det da fristende å gi på litt ekstra.

Veldig få personer TØR å kjøre i 200 i 50-sonen (som du sier ALLE gjør). Dessuten er det få veier i Norge som bare takler 50 km/t. Samme vei som har 80 i norge, har 120 i Sverige, osv. Veiene tåler mer enn hva skiltene sier! Det er myndighetene som bestemmer her i landet. Tror du virkelig de har folk som er lommekjente i områdene når de bestemmer fartsgrenser?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i så godt som alt det negative som har blitt sagt om street-racing og villmansskjøring. Jeg synes også at det burde være mange baner fordelt i landet der man kan teste bilen sin under kontrollerte forhold MEN råkjøringen på veien slutter ikke av den grunn.

I Tyskland finnes det mange baner som man kan kjøre på. Vi har f.eks Nordschleife på Nürburgring (der de kjørte formel1 i gamlegamle dager). En utrolig fet bane på over 22km som det koster rundt 40 kroner å kjøre på (pr runde) og det er mange som gjør det. Man skulle så tro at man kjørte ut aggressionen og stresset sitt osv men det er i området rundt Nürburgring det er flest førerkortbeslag i tyskland , og det er fordi folk fortsatt er så giret etter å ha kjørt på bane at de vil fortsett med det... Så baner er ikke så positivt som alle vil ha det til.

Har selv opplevd å ha kjørt fortere enn vanlig etter f.eks. ha spillt NFS med venner, men det er bare et spørsmål om å bruke hjernen så stopper man med det så fort man legger merke til det.

er hjemme i oslo i jula og kjørte bil (for første gang på 3 mnd) i oslo sentrum i julerushet i dag.... synes det var ganske adrenalinkick jeg :wow:

menmen

god jul

EDIT: skulle legge til en ting til. over 90% av alle sjåfører tror at de kjører bedre enn gjennomsnittet! jeg hører til disse 90%....tror jeg i hvert fall kjører mer ansvarsfullt enn 19 åringer flest....

Endret av schloemi
Lenke til kommentar

Nå skal det også sies at det er et fåtall av folk som vil kjøre fort som velger slike veier. Det er mer attraktivt å kjøre fort på veier som tåler litt fart. Kan bl.a. nevne E6 omkjøringsveien i Trondheim, 2 felt hver vei. Fysisk skille mellom hver retning. I dette området er det faktisk 70 km/t for det meste, 80 et mindre stykke. Natulrigvis er det da fristende å gi på litt ekstra.

Veldig få personer TØR å kjøre i 200 i 50-sonen (som du sier ALLE gjør). Dessuten er det få veier i Norge som bare takler 50 km/t. Samme vei som har 80 i norge, har 120 i Sverige, osv. Veiene tåler mer enn hva skiltene sier! Det er myndighetene som bestemmer her i landet. Tror du virkelig de har folk som er lommekjente i områdene når de bestemmer fartsgrenser?

1. Et fåtall av folk holder for å kjøre i hjel noen. Hvis du får unge, og den ungen blir påkjørt av en tulling, tror jeg neppe du bruker " bare et fåtall" noe mer....

2. Har vært flere stygge ulykker på veier som E6 pga villmanskjøring, så selv om veien er mer beregnet på høyere hastigheter, betyr det ikke at føreren og bilen er det.....

3. Jeg har ikke sagt ALLE kjører i 200 i 50-sonene, jeg svarte på et innlegg lengre oppe, og det ble brukt som et eksempel. Hold deg til fakta....

4. Forestill deg alle de svingete veiene vi har i norge, og så dårlig vei-nettet vårt er, så kan du revurdere påstanden din om at det er "få veier som bare takler 50km/t".... Er det 50-sone, går det greit å ligge i 60-70++, men husk at vi har noe værre forhold i Norge enn i f.eks. varmere deler av USA, med til dels såpeglatte 50-sone strekninger. Og ut i grøfta havner de uerfarne som tror at 50 betyr 50 uansett... Desutten handlet denne posten om streetracing, og da er 60 i 50-sonen neppe et tema å diskutere....

5. Selvfølgelig lar de ikke folk som er lommekjente sette grenser. Nok av såkalte "lommekjente" som har blitt drept pga overaskelser i veibildet, nettopp fordi de overvurderer sine kunnskaper og erfaring. Fartsgrensene er ikke satt for å holde bilen på veien, noe som det virker du tror... Holder du fartsgrensen så er det tatt forbehold om at du klarer å bremse HVIS noe uforbredt skulle skje... Også er det tatt forbehold om att ikke alle er like gode til å kjøre bil, selv om 95% av alle sjåfører tror de er bedre enn gjennomsnittet.... (!) At man har en rask og bra bil, er slettes ikke noe godt argument for at de er greit å gjøre som en idiot på veien...

Skjønner du ikke bedre, og er en av de som kjører fortere enn de har vett til, så håper jeg virkelig du kan tar livet av deg selv hvis det skjer noe...

Lenke til kommentar

Her hjemme har vi et stort område (nedlagt fabrikkområde) som kan brukes til såkalt streetracing. Jeg har vanskelig for å se Hansen familien komme kjørende inn på dette området og bli meiet ned. De det går utover, hvis det går utover noen, er førerne selv. Og 200km\h er uaktuelt med 2-300hk på dette området.

Er streetracing da like ille, selv her?

Uansett, 200km\h er MYE, og ytterst få (idioter) kjører så fort på riksveier ol.

Jeg har selv kjørt i litt over 200km\h på svenske E6, noe som ikke virket spesielt farlig. Norge burde lære litt av svenskene når det gjelder å bygge veier: 6 felt delt på midten og 130km\h med mye mindre ulykker enn på norske E6.

Bygg oss bedre veier og fler baner så blir det mindre ulykker.

Endret av t3p0s3
Lenke til kommentar
1. Et fåtall av folk holder for å kjøre i hjel noen. Hvis du får unge, og den ungen blir påkjørt av en tulling, tror jeg neppe du bruker " bare et fåtall" noe mer....

2. Har vært flere stygge ulykker på veier som E6 pga villmanskjøring, så selv om veien er mer beregnet på høyere hastigheter, betyr det ikke at føreren og bilen er det.....

3. Jeg har ikke sagt ALLE kjører i 200 i 50-sonene, jeg svarte på et innlegg lengre oppe, og det ble brukt som et eksempel. Hold deg til fakta....

4. Forestill deg alle de svingete veiene vi har i norge, og så dårlig vei-nettet vårt er, så kan du revurdere påstanden din om at det er "få veier som bare takler 50km/t".... Er det 50-sone, går det greit å ligge i 60-70++, men husk at vi har noe værre forhold i Norge enn i f.eks. varmere deler av USA, med til dels såpeglatte 50-sone strekninger. Og ut i grøfta havner de uerfarne som tror at 50 betyr 50 uansett... Desutten handlet denne posten om streetracing, og da er 60 i 50-sonen neppe et tema å diskutere....

5. Selvfølgelig lar de ikke folk som er lommekjente sette grenser. Nok av såkalte "lommekjente" som har blitt drept pga overaskelser i veibildet, nettopp fordi de overvurderer sine kunnskaper og erfaring. Fartsgrensene er ikke satt for å holde bilen på veien, noe som det virker du tror... Holder du fartsgrensen så er det tatt forbehold om at du klarer å bremse HVIS noe uforbredt skulle skje... Også er det tatt forbehold om att ikke alle er like gode til å kjøre bil, selv om 95% av alle sjåfører tror de er bedre enn gjennomsnittet.... (!) At man har en rask og bra bil, er slettes ikke noe godt argument for at de er greit å gjøre som en idiot på veien...

Skjønner du ikke bedre, og er en av de som kjører fortere enn de har vett til, så håper jeg virkelig du kan tar livet av deg selv hvis det skjer noe...

1. Jeg vil iallfall ha vett nok til å holde ungen borte fra lek ved veien. Det tar jeg som en selvfølge. Hvis det nå skulle komme for en dag at min unge blir påkjørt og dør, vil jeg uten tvil bli lei meg, men det betyr ikke at jeg tror mange mennesker kjører tulling i trafikken.

2. Naturligvis. Poenget var at mange kjører for fort fordi det er frustrerende å ligge bak en fyr som kjører i under 70 km/t i 70-sonen. Derfor er det fristende å kjøre forbi. Ikke kom å si at du ikke har ergret deg over folk som trøkker i 30 km/t i 50-sonen en sommerdag med tørt og fint føre. Vet ikke om du har lappen heller, men du skjønner sikkert likevel. En umodifisert bil skal ha understell, bremser og aerodynamikk som skal takle uansett hastighet bilen kommer opp i. Dette gjelder da ikke føreren.

3. Greit nok, en liten glipp der.

4. Man kan faktisk tilpasse hastigheten etter hvert, man må ikke kjøre etter fartsgrensen hele tiden. Vanligvis tar man det med ro i svingene og gasser på litt ekstra på rettstrekningene.

5. Ikke akkurat poenget mitt. Tilpass farten etter føre og forhold, naturligvis. Poenget mitt var at fartsgrensene ofte er satt lavere enn hva som er hensiktsmessig. Setter man 80, betyr det ikke at man må kjøre i 80. Greit nok at mange tror de er flinke til å kjøre bil.

Greit mr. perfekt. Går ut ifra at du aldri har kjørt for fort eller noe i den duren. Men tenk på at du skaper en trafikkfare selv når du luffer rundt i 60 i 90-sonen og biler bak ønsker å kjøre forbi, da er DU trafikkfaren. Du setter andre bilister i fare fordi de vil holde en høyere hastighet enn deg. Jeg er enig i at villmannskjøring som 200km/t er utrolig teit, men på den andre side mener jeg det er helt greit å ligge litt over fartsgrensen. Det er ikke farten som dreper, det er fartsreduksjonen.

Og helt på slutten; i ekte julestemning som du selv er flink til å spre: Håper du også får en langsom og smertefull død.

Lenke til kommentar
Greit mr. perfekt. Går ut ifra at du aldri har kjørt for fort eller noe i den duren. Men tenk på at du skaper en trafikkfare selv når du luffer rundt i 60 i 90-sonen og biler bak ønsker å kjøre forbi, da er DU trafikkfaren. Du setter andre bilister i fare fordi de vil holde en høyere hastighet enn deg. Jeg er enig i at villmannskjøring som 200km/t er utrolig teit, men på den andre side mener jeg det er helt greit å ligge litt over fartsgrensen. Det er ikke farten som dreper, det er fartsreduksjonen.

Fordi man ikke ønsker å fise avgårde i 120km/t over fartsgrensen, betyr det da at man heller ligger 30km/t under? Er det så umulig å forstå at vi ikke nødvendigvis syns stor fart er skummelt, men kanskje skjønner at fartsgrensene er der for en grunn.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det hadde vært bedre om disse streetracerne hadde brukt spenna sine på å lage en simulator. Det ville ikke ha vært flere utgifter enn strømmen og alt annen slitasje.

Om noen få år har vel teknologien kommet såpass langt til at realismen hadde vært realistisk nok.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det hadde vært bedre om disse streetracerne hadde brukt spenna sine på å lage en simulator. Det ville ikke ha vært flere utgifter enn strømmen og alt annen slitasje.

Om noen få år har vel teknologien kommet såpass langt til at realismen hadde vært realistisk nok.

Kanskje du kan programmere deg ei dame også da.. Det funker nemlig ikke slik, min gode mann ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...