Xander^ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har personlig dannet et stort hat til illegal street racing! Der ungdommer har trimmet sin sierra cossie til altformangehester og har hatt lappen i ca 1 uke. Der de VET de har kontroll over bilen og alle andre situasjoner som skulle oppstå under et typisk "street race" Når ungdommer ligger i 240-250 km/t i sine trimmede eldre biler med lite erfaring på norske veier. Jeg reagerte etter å ha sett ett klipp fra TV2 Nyhetene 07.10.02 om en person som kaller seg "BE_4_U" Han påstår at de har full kontroll over bilen. omgivelsene og alle hestekreftene (i denne saken opp til 600 HK) Han sier også at han og "sine" vil komme til å fortstette med denne "sporten" til det offentlige lager egen bane for street racing. Personlig så har jeg ikke noe i mot street racing, har ikke noe i mot The Fast & The Furious filmene. Men da går jeg heller ikke å utøver aimen min som jeg har i Counter-Strike midt på gata! Jeg driter fult og helt i om de kjører seg ihjel i bilene sine, men se for dere familien Larsen er på tur hjem fra fotballkampen til minstekaren i familien. De kjører etter fartsgrensen på den veien. Så skjer det uønskelige..en 20 åring med en rask bil gjorde en liten feil å kom i motgående kjørebane å dreper familien. For dere som synes illegal street racing er tøft, eller dere som driver med det til vanlig så har jeg en ting å si til dere..PUL DERE jævla egoister! Våkne!!! (Hvis moderatorene på forumet vil stenge tråden så gir jeg meg en god F... i det!) Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Er så få plasser det går ann å gjøre noe sånnt "trygt" noe kjipt om den "blodtrimma Volvo'en til mamma" havner front mot front i en Cola trailer eller i en massiv skog. De som vil kjøre fort kan jo bare bygge seg en rallycross bil og kjøre lovlig på bane, det er faktisk bare 18'års grense på det. De fleste byer har Gocart å tilby også. Streetraceing er teit, farlig og ulovlig uansett hvor mange ganger du har sett 2 fast & 2 furious eller Gone in 60 seconds der alt er laget til actionspekket på en trygg måte med proffe folk. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg syntes street racing er ok, så lenge de som kjører holder seg på øde veier hvor det ikke er andre biler, og ikke inne i byene! da er det idioti! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Street Racing er farlig uansett hvor det utøves. De som absolutt må kjøre fort kan gjere det på ein bane. Når eg ser ungdomer som kjører seg halvt i hjel av dette føler eg ikkje for de, men blir bare forbanna. De setter sine eigne og andres liv på spill ved slik kjøring. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Mange gode poenger her. Selv er jeg mot illegal streetracing. Ønsker selv en mer ansvarlig politikk fra staten sin side. Baner hvor man kan bedrive streetracing hadde absolutt vært noe. Btw: Xander^, ta det med ro. Tråden er fullstendig lovlig Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 illegal streetracing er enkelt og greit utløp for adrenalin... et "kick". Jeg selv er temmelig sikker på at jeg har hatt større utløp for adrenalinkick langt inne i skogen på Trek`en min, eller på fjellet med snowboard, enn jeg ville fått i 200km/t på en riksvei i norge. Problemet man står ovenfor er å få disse drittungene til å forstå at det går ann å oppleve adrenalinkick uten å sette andre mennesker i fare. Adrenalinkick i seg selv er man mer eller mindre avhengig av i dag når nesten alle sitter på kontorer, eller jobber med kjedelige ting. Man må få utløp en eller annen plass. Selve utløseren for adrenalin*kicket* er en smule redsel. Er du ikke redd får du heller sjelden adrenalinet til å bruse. Selvfølgelig er du rett når du kjører i 180-200 og tar svingen i motgående kjørefelt... Redsel skapes når du ikke har full kontroll, mao, uansett hva disse folkene måtte inbille seg om deres kontroll/ikke kontroll så er hele poenge med at de kjører slik at de nettopp IKKE har kontroll og dermed får adrenalinkick. Desverre forstår de ikke dette før de enten kjører ned en 8åring på sykkel, kjører ut og blir lam fra halsen og ned, eller bestekammeraten kjører seg ihjel. Jeg vil kanskje si at det er i seneste laget... ? Nei, skal man kjøre på grensa av hva man klarer å kontrollere så får man fint gjøre dette på bane! Med sikkerhetstiltak. Selv om du har hjelm, veltebøyle og dekkstabler som tar opp støt ved utforkjøring så er det så intensivt akkurat når man kjører at man føler redsel/adrenalin/mestring. Forskjellen blir at når du mister kontrollen så dør hverken du eller andre... Det positive er at her kan du miste kontrollen flere ganger hver kveld og allikevel være både i live og føle bena til neste kjørerkveld... Dessuten blir du en mye bedre sjåfør enn de som driver illegal streetracing. Disse er bare wannabees som sikkert suger fullstendig når det kommer til å kontrollere hestekreftene. DrErling Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Blir bare så irritert på de! Det er så alt for mange tilfeller der ting har gått galt. Alt for galt. Jeg bare ser for meg i en bil der jeg sitter etter å ha vært bevistløs i 10 min. Ambulansefolka skjærer ut familien i den andre bilen. Livløst.. Hva skal man gjøre? Hva skal man si? Jeg har waffal ikke klart å levd med det sorry, men har bare sett hva sånt gjør med folk..etter ulykken.. Men men..synes bare det er så meningsløst.. *natta* Lenke til kommentar
notarget Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Street racing is fun! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Street racing is fun! Og alle venter spent på begrunnelsen....og ikkje dra inn The Fast and the furious her Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Men husk nå for all del at det er en forskjell på StreetRacing og villmannskjøring. Lokale klubber har fått tillatelse til å leie asfaltplasser hvor de har hatt løp og satt opp en egen kjeglebane. Hastighetene der kommer aldri opp i 200km/t. Selv en bil som min med 300hk bruker litt tid på å nå 200, og da må du ha mye plass. Ser for meg at det dere snakker om er ren villmannskjøring på veiene. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er dessverre mange som ikke skjønner at streetracing handler om korte, raske 1on1 løp under kontrollerte forhold, og ikke å ha en snittfart på 250 km/t mellom den og den byen. Streetracing er gøy, men tullinger på veien er ikke det Lenke til kommentar
Stolten Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kjøre på bane her og kjøre på bane der Så se da for F..... og lag de J...... banene. Er ikke alle som kan hoppe i bilen/bussen/gopeden/sparkesykkelen og ta 10 min så er du på en bane!!! Bilen i Norge er det som er størst hatet av politikere, men alikevel den største melkekua.... Jeg forøvrig driter vel i hva politiet og politikere sier om ungdom og bilkjøring, for alt er enten snakket langt oppi skyene eller pisspreik..... Isteden for og rakke ned på ungdommer som har bil, og til tider kjører fort. Så se heller å få fingen ut av den altfor store ræva deres og hjelp dem til å forebygge dette som dere maser om hele tiden. Er ikke mye vi forlanger....rettåslett bare et lite kikk i våres retning, og hjelp til å få etablert et tilbud i distriktene. (en bane kanskje?) Takk for meg *grin* Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Isteden for og rakke ned på ungdommer som har bil, og til tider kjører fort. Så se heller å få fingen ut av den altfor store ræva deres og hjelp dem til å forebygge dette som dere maser om hele tiden. Å? Kommer alle drittunger med lappen automagisk til å slutte å kjøre fort, så snart det kommer et par baner i det ganske land? Jaja.. bedre at de dør alene på en bane, enn at de risikerer andres liv og helse. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 "Er ikke mye vi forlanger....rettåslett bare et lite kikk i våres retning, og hjelp til å få etablert et tilbud i distriktene." Helt enig. "Kommer alle drittunger med lappen automagisk til å slutte å kjøre fort, så snart det kommer et par baner i det ganske land?" Råkjøring må vi nok bare lære oss å leve med. Alle vil teste seg og bilen, teste grensene. Ved å få kjørt på bane vil vi luke bort de som bruker veien til testing, Ola som kjører 90-100 i 80-sona derimot, er jeg sikker på vil gjøre det til lenge etter at jeg har havnet i jorda. "Jaja.. bedre at de dør alene på en bane, enn at de risikerer andres liv og helse. " Og så var det dette med å vite hva en snakker om. Vi har hatt mange banetreff isommer, på Lånke, Rudskogen, Våler, lokale glattkjørings-baner i regi av mange forskjellige klubber og foreninger. Du kan kanskje fortelle oss nøyaktig hvor mange som har drept seg på en bane beregnet på bilkjøring her til lands? Nettopp, ingen så langt tilbake jeg kan huske. Noen skrotede biler ja, men ingen dødsfall. Jeg er for testing av seg selv og ens kjøretøy sålenge det foregår på en lukket bane, da er det sjelden NOEN er i faresonen. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Banekjøring er skamrått og mye meir spennende enn å kjøre på norske riksveier, men å kjøre på bane en sjelden gang er for lite. Har selv brukt 5 gearet til å bremse på vei til banekjøring. Her i Rogaland har me heldigsvis www.Trim-4-eldre.com som arrangerer banekjøring om det ikkje er en så stor bane som det er fleire av på østlandet. Men det viser seg at den gruppa som elsker fart alltid vil ta an ut på vei i større eller mindre grad uansett. Og mindre grad er vel å foretrekke. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 For å kommentere en ting, de gutta i be-4-you, de VET hvor dem har bilen sin, det er ikke snakk om drittunger og barnerumper på veien. Jeg ønsker IKKE å forsvare yngre folk med selv-ombygde biler med overdimensjonerte motorer (i forhold til bremser og kunnskap) og med lite erfaring, men NOEN av de litt "store" gutta i gamet vet hvor dem har bilen sin, og er i mine øyne ganske trygge på veien selv om dem kjører fort. Har selv vært med på en del "villmannskjøring", men de gangene det har skjedd, har det enten foregått på øde veier langt "utti ******" eller på oversiktlige strekninger UTEN andre biler, og dersom det hadde gått galt, hadde ingen andre enn oss selv strøket med. Er enig at det er synd når uskyldige dør i trafikken, men det kommer av uvettig villmannskjøring, og IKKE av street-racing. - De som driver med "ordentlig" street racing har vett nok til å finne seg steder uten biler som kan hindre dem stort sett Magnus Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) For å kommentere en ting, de gutta i be-4-you, de VET hvor dem har bilen sin, det er ikke snakk om drittunger og barnerumper på veien. Jeg ønsker IKKE å forsvare yngre folk med selv-ombygde biler med overdimensjonerte motorer (i forhold til bremser og kunnskap) og med lite erfaring, men NOEN av de litt "store" gutta i gamet vet hvor dem har bilen sin, og er i mine øyne ganske trygge på veien selv om dem kjører fort. Har selv vært med på en del "villmannskjøring", men de gangene det har skjedd, har det enten foregått på øde veier langt "utti ******" eller på oversiktlige strekninger UTEN andre biler, og dersom det hadde gått galt, hadde ingen andre enn oss selv strøket med. Er enig at det er synd når uskyldige dør i trafikken, men det kommer av uvettig villmannskjøring, og IKKE av street-racing. - De som driver med "ordentlig" street racing har vett nok til å finne seg steder uten biler som kan hindre dem stort sett Magnus Det var vel noe av det største våset jeg har hørt..... Du trimmer opp en bil bygd på en sierra (en gammel familiebil) til et villdyr med 600hk. Så setter du en fartsgal tulling bak rattet som KUN har som mål å lage kule filmer slik at fjortiser sitter å gisper av missunelse. Så lar du denne tullingen kjøre på en vei, gjerne midt på natta, og helst en vei som er bygd for maks 70-80km/t. Når du da passerer 200km/t, så må du ikke komme å si at "de gutta VET hvor de har bilen sin". Jeg garanterer deg at selv Petter Solberg ville ikke ha prøvd på noe slikt, for han vet at INGEN kan ha full kontroll i en slik situasjon. Og du vil ikke forsvare de yngre gutta? Vel la meg fortelle deg en ting, de "eldre" gutta er skjelden bedre. De er bare enda mer overbevist om at de ikke er såååå mye dårligere enn en proff. Har selv vært med på litt av hvert, og vet meget godt hvor langt unna jeg har vært grava, og kun flaks har reddet meg. Du tror du har kontroll, og lener deg på det at det i de fleste tilfeller går det greit. Og man må jo begynne å betvile din intelligens når du kommer med kommentarer som "uskyldige dør pga villmannskjøring, IKKE streetracing". Og den siste setningen din beviser min overstående kommentar. "De som driver med "ordentelig" street racing har vett nok til å finne steder uten biler som kan hindre dem stort sett." Streetracing er GATE-RACING, og i gater er det skjelden fritt for biler og uskyldige. For de med vett i pannen, er det satt av dager for dette på Rudskogen osv. Hele innlegget ditt oser av "jeg er 14, og vet alt, og er kjempeimponert av gutta på den lokale Shell som fortsatt bor hjemme fordi de bruker alle penga på sierra`en"... Regner med at du blir provosert nå, men bruk hodet ditt litt. Klart det er spennende å kjøre fort, det er vel de fleste gutter enige om. Men at noen har kontroll på en offentlig vei, er bare tull. Finnes en dokumentar om "ekte" street-racing i usa... Der ser du hvordan det går med "proffene" dine. Biler i 100-tusen dollar klassen blir knust til det ugjennkjennelige, og det samme gjelder den "proffe" føreren som har drevet med det i mange år... Hadde alle i Norge vært like gode til å kjøre som de tror de er, så hadde vi at minst en million Petter Solberg å heie på.... Edit: skriveleif Endret 23. november 2003 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
magfa Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hva skal man si ? hvem bryr seg hva andre mener? fart er gøy enket å greit. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det burde stanses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå