TheNarsissist Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei, jeg fikk 3 i S1 i fjord og skal ta det opp nå. Problemet er at jeg allerede har hatt to priv eksamener nå. Kjemi 1 hvor jeg fikk 5 og Bio 1 hvor jeg fikk 6. Fordi jeg har lest så mye til disse har matte gått litt i glemmeboka. Har s2 i år, noe som hjelper, men der ligger jeg på 2+ siden jeg ikke har hatt tid til å åpne boka hjemme. Skal låne S1 boka i morgen, hvordan burde jeg gjøre det? Burde jeg prøve meg på et kap 1-2 dager pluss gjøre eksamens oppgavene? Tips? Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hei, jeg fikk 3 i S1 i fjord og skal ta det opp nå. Problemet er at jeg allerede har hatt to priv eksamener nå. Kjemi 1 hvor jeg fikk 5 og Bio 1 hvor jeg fikk 6. Fordi jeg har lest så mye til disse har matte gått litt i glemmeboka. Har s2 i år, noe som hjelper, men der ligger jeg på 2+ siden jeg ikke har hatt tid til å åpne boka hjemme. Skal låne S1 boka i morgen, hvordan burde jeg gjøre det? Burde jeg prøve meg på et kap 1-2 dager pluss gjøre eksamens oppgavene? Tips? 2 uker er nok av tid det. Det er sikkert rundt 10 kapitler, der du må bruke 1 dag per kapittel. Om du sitter 10 timer med kapitlet for den dagen, og gjør alt i din makt til å forstå innholdet. Så skal dette gå veldig bra. De resterende dagene kan du bruke på eksamensoppgaver, og å lære deg geogebra Funket fint for meg. Gikk ut med 6 i alle mattedisipliner Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Takk for svar, tror ikke jeg rekker å gå igjennom alle oppgavene i alle kapitlene. Vil der være bedre å gå igjennom alle kap testene og eksamensoppgaver? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Ja, jeg øver stort sett kun på tidligere eksamner. De gir det beste grunnlaget for hva du kommer til å få på eksamen. Men de gir ikke nødvendigvis det beste utgangspunktet for å huske det du har øvd på senere. Endret 18. november 2013 av Battaman Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Takk for svar, tror ikke jeg rekker å gå igjennom alle oppgavene i alle kapitlene. Vil der være bedre å gå igjennom alle kap testene og eksamensoppgaver? Det funker vel sikkert med kapitteltester også, men essensen ligger i forståelsen. Om du forstår noe etter å ha lest det, trenger du ikke å regne noen oppgaver. Forstår man noe, så kan man anvende det i ukjente situasjoner. De fleste lærer gjennom å regne oppgaver, slik at forståelsen blir best mulig. Lykke til på eksamen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå