Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

S1 eksamen om to uker, ikke startet med regning enda

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk 3 i S1 i fjord og skal ta det opp nå. Problemet er at jeg allerede har hatt to priv eksamener nå. Kjemi 1 hvor jeg fikk 5 og Bio 1 hvor jeg fikk 6. Fordi jeg har lest så mye til disse har matte gått litt i glemmeboka. Har s2 i år, noe som hjelper, men der ligger jeg på 2+ siden jeg ikke har hatt tid til å åpne boka hjemme. Skal låne S1 boka i morgen, hvordan burde jeg gjøre det? Burde jeg prøve meg på et kap 1-2 dager pluss gjøre eksamens oppgavene? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg fikk 3 i S1 i fjord og skal ta det opp nå. Problemet er at jeg allerede har hatt to priv eksamener nå. Kjemi 1 hvor jeg fikk 5 og Bio 1 hvor jeg fikk 6. Fordi jeg har lest så mye til disse har matte gått litt i glemmeboka. Har s2 i år, noe som hjelper, men der ligger jeg på 2+ siden jeg ikke har hatt tid til å åpne boka hjemme. Skal låne S1 boka i morgen, hvordan burde jeg gjøre det? Burde jeg prøve meg på et kap 1-2 dager pluss gjøre eksamens oppgavene? Tips?

2 uker er nok av tid det. Det er sikkert rundt 10 kapitler, der du må bruke 1 dag per kapittel. Om du sitter 10 timer med kapitlet for den dagen, og gjør alt i din makt til å forstå innholdet. Så skal dette gå veldig bra. De resterende dagene kan du bruke på eksamensoppgaver, og å lære deg geogebra :) Funket fint for meg. Gikk ut med 6 i alle mattedisipliner :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, tror ikke jeg rekker å gå igjennom alle oppgavene i alle kapitlene. Vil der være bedre å gå igjennom alle kap testene og eksamensoppgaver?

Det funker vel sikkert med kapitteltester også, men essensen ligger i forståelsen. Om du forstår noe etter å ha lest det, trenger du ikke å regne noen oppgaver. Forstår man noe, så kan man anvende det i ukjente situasjoner. De fleste lærer gjennom å regne oppgaver, slik at forståelsen blir best mulig. Lykke til på eksamen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...