Illuminaughty Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har bygget en del datamaskiner, og den første jeg bygget har blitt stående hjemme hos foreldrene mine. Den bar preg av å være det første jeg bygde, og har alltid oppført seg litt rart, men nå har den til slutt sunget på siste vers. I den sammenheng har jeg lyst til å bygge dem en ny en. De bruker i hovedsak maskinen kun til veldig lite krevende ting, som å skriving, surfing e-post etc. Med andre ord trenger de ikke noe kraftig skjermkort o.l. Det viktigste er derfor at den er rask på det grunnleggende, og kjører stille og uten noe voldsomt strømforbruk. En SSD tenker jeg i så fall er en no-brainer. Jeg tenkte å bare bruke det gamle kabinettet (som har plass til hovedkort i full størrelse) og overføre den gamle harddisken som backup i tillegg til SSDen. Med denne typen spesifikasjoner forventer jeg å kunne bygge den svært rimelig. Jeg har ikke så mye peil når det komponenter for maskiner som ikke er ment til gaming, så alle tips fra forumet mottas med takk. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg tenker noe sånt burde passe. CPU HK RAM SSD PSU ( om du ikke har en du kan bruke ) Du kan legge på en slik kjøler for lavere støynivå Lenke til kommentar
Illuminaughty Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Takk for forslagene xClaymanx. Det der ser enda rimeligere ut enn hva jeg hadde håpet på å få til. Jeg tror det burde duge fint. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Veldig bra oppsett av xClaymanx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå