Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har et tastatur med PS/2 utgang. Finnes det noen overgang fra PS/2 til USB slik at jeg kan bruke tastaturet i USB porten. Hvor kan en slik en eventuelt kjøpes? På forhånd takk Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hei. Jeg har sett en slik overgang.. Den fulgte med ett Microsoft et-eller-annet keyboard (sånn vinklet ett). Der var det PS2 female i en ende av en ca. 10cm kabel, og en USB male i andre enden. Aner ikke om du får kjøpt slike i løs vekt. Prøv å søke litt på nettet. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Clas Ohlson har vel dette, tror jeg. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 De overgangene du snakker om bruke vanligvis å følge med nye tastatur når du kjøper dem, om du får tak i denne overgangen i løs vekt har jeg ikke oversikt over. Prøv å søke i alle webshops. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hvorfor i all verden skal du kjøre tastaturet via USB Hvorfor bruke en USB port til det?? Når PS/2 inngangen kun kan brukes av tastatur og ikke noe annet. Det du gjør er å ta opp en USB port som kunne ha vært brukt til noe annet. Desuten så har PS/2 høyere overføringshastighet enn USB 1.0 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Som sagt over, Clas Ohlson har dette. Men til 249,- kroner så er det vel mer fristende å kjøpe et nytt tastatur? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Hvorfor i all verden skal du kjøre tastaturet via USB Hvorfor bruke en USB port til det?? Når PS/2 inngangen kun kan brukes av tastatur og ikke noe annet. Det du gjør er å ta opp en USB port som kunne ha vært brukt til noe annet. Desuten så har PS/2 høyere overføringshastighet enn USB 1.0 For det første er det nok ikke snakk om USB 1.0... Grunnen til at jeg vil ha tak i en slik overgang er at det ikke går an å holde inne mer enn et visst antal taster. Dette har jeg hørt løser seg med USB 2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå