Gå til innhold

diverse hardware problemer, HDD, Skjermkort...

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste så jeg tok den her.

Har litt problemer med PCen igjen, reinstallerte alt for ca 2 månder siden.

Først hender det at maskinen henger seg, noe jeg har leitet fram til ligger i filen DMBOOT, som har med Harddiskene å gjøre, det står at det er oppstarts problemer med volum 2 og 3 (får 2 like feilmedlinger, alltid sammen). Når jeg fant filen (c:windowssystem32drivers), og sjekket egenskapene, så virker det som om den tilhører delingen av min ene harddisk (C: og D:).

Dette skjer ikke så veldig ofte, var litt hyppig før, men mindre nå. Hva kan dette skyldes, feil i parsjoneringen?

Så skjedde den noe fryktlig rart i dag, hadde lagt inn IL-2: Forgotten Battles, og drev å konfigurerte kontrollene, så ble skjermen svart, og satte seg i hvilemodus, mens ingenting annet skjedde, det virket som om PCen forsatt virket.

Når jeg restartet, hadde den problemer med å komme inn, men når jeg endelig kom inn, så var oppløsningen i kun 640xXXX og i 4 bit farger, og fikk ikke endret, så jeg la inn driverne på nytt, så fungerte det igjen.

MEN, det som er problemet, etter denne feilen, så bruker PCen dobbelt så lang tid inn i Windows, og bruker ekstremt mye tid på Windows logoen, før den fortsetter.

Hva kan dette være. Har ekstremt liten lyst til å reinstallere igjen, sitter med en treg ISDN linje så det tar år og dag å få ned alle oppdateringene.

Kan noen hjelpe.

Er det noen feil med Skjermkortet, eller kanskje hovedkort/CPU

Har kun testet å overklokke skjermkortet 1 gang, men satt den tilbake igjen, dette er en stund siden. CPU er overklokket til 2.2 og har fungert fint på denne hastigheten lenge.

Jeg fikk heller ikke 3DMark 2003 til mer enn 2800 poeng heller (bruker Catalyst 3.7 driverne) samme hva jeg gjorde. Har skjermkortet tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er mulig å finne løsningen på slike problemer uten å begynne på nytt. Umulig å si om det er hardware feil eller software problemer.

Men det er jo et generellt råd å gi for slike tilfeller: bruk Norton Ghost.

Da slipper du å reinstallere om og om igjen. Du tar en image av en ren Windows installasjon uten andre programmer, da tar det deg 10 minutter å komme tilbake dit neste gang ting skjærer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...