Gå til innhold

Liten fotobag/snutebag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Think Tank Reterospektive er desidert den beste fotobaggen jeg har brukt.

Du får den i forskjellige størrelser her.

Jeg bruker Reterospektive 5 til m43 system, men 7'ern er kanskje mer riktig for D600/D7000.

Kvaliteten og de fiffige funksjonene er vel verdt pengene :)

Video fra Steve Huff :http://www.stevehuffphoto.com/2012/11/07/the-best-camera-bag-for-any-mirrorless-or-leica-m-system-think-tank-retrospective-5/

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Den så fin ut!

Kan en kjøpe en extra forlengelse å bytte til slik at jeg også får plass til større objektiver ved behov, i såfall hvor?

Etter å ha sett hva som står på bagene ser jeg at den ene er en 40, som sluker en 6d med batterigrep og en 24-70 med solblender montert.

Den andre er en 30 v2. Den greier ikke batterigrepet, men tar kameraet med en 70-200 2,8.

Begge har innebygget forlengelsesmulighet i form av en glidelås som strekker snuten med ca 5 cm.

Bagene kommer med regntrekk og har lommer til batterier, minnekort og litt småstasj.

Lenke til kommentar

Den så fin ut!

Kan en kjøpe en extra forlengelse å bytte til slik at jeg også får plass til større objektiver ved behov, i såfall hvor?

Alle Digital Holster-modellene har glidelås som forlenger dem litt ekstra.

Du har "liten" modell (til 650D og sånt), mellomstor (60D, 5D) og stor (proffhus og hus med batterigrep). De to sistnevnte finnes i to lengder - den "korte" har plass til en 24-70, eller en 70-200 hvis du åpner glidelåsen. Den "lange" har plass til en 70-200, og åpner du glidelåsen har du plass til en 70-200 med påmontert solblender. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, da skjønner jeg :) Virker veldig flotte :)

Jeg er veldig i tvil på om jeg skal gå for plass til batterigrep eller ei. Har grep, men om jeg skal ut å loffe, er det kanskje greit å "strippe" kamera.... Vet at dette er individulet, men hva tenker dere?

Alternativt uten plass for grep: Think Tank Digital Holster 30 V2.0. Hvordan tror dere denne vil være med en 24-70/24-120 oppi. "forsvinner kamera, eller burde det gå greit? Burde sikkert gå om jeg setter på solskjermen samtidig som jeg ikke glider den ut i full lengde. I såfall vil denne fungere både til normalzoom og en 70-200mm, til og med med solskjermen på :)

Lenke til kommentar

Den blir nesten litt for stor - en Think Tank Digital Holster 30 er så stor at du har plass til en 24-70 med solblenderen påmontert riktig vei - selv uten at du åpner glidelåsen. En Digital Holster 30 er først og fremst hvis du har behovfor å bruke en 70-200/2.8 med solblender montert "riktig vei".

Ville heller gått for en Digital Holster 20 - god plass til en 24-70 eller 24-120, og åpner du glidelåsen så får du plass til 24-70 med solblender montert riktig vei eller en 70-200/2.8 med reversert solblender.

Hvor stort behov har du egentlig for å ha plass til en 70-200 med solblender montert "riktig vei"? ;)

Er selv veldig fornøyd med min Digital Holster 40 - like stor som en Digital Holster 20, men med plass til batterigrep. Hadde den den første stunden uten grep, før jeg fikk tak i et. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

takk for flott svar!

Kanskje jeg skulle sett nærmere på den du har,str 40,ettersom jeg er litt usikker på grep eller ei.

Hvordan var den å bruke uten grep,blir den veldig romslig eller opplevde du det som geit ?

Et annet spm, men det gjelder vel generelt , kamera vil jo stå å "hvile" på objektivet. Dette skader ikke objektivet ?

Endret av mactiss
Lenke til kommentar

Bestilte en slik jeg og kjekk sak ved enkelt tur bruk.

Jeg har heller ikke ekstra batteri grep- men Canon 7D med 70x200mm L usm er det greit med litt ekstra plass til matpakka eller noen sjokolader he he :nei:

Endret av skrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...