Gå til innhold

Ålesund by sett fra Aksla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Anita.

Veldig fin komposisjon, med utsyn over store deler av byen ! :)

Bildet har god skarphet, og sollyset kaster skygger, men er ikke "hardt".

Jeg tror jeg ville ha økt kontrast og fargemetning litt, men det er en smaksak ! :)

Jeg hører med til dem som ikke har "falt for" HDR, - jeg synes at det ofte blir litt mye "turbo"-dynamikk !

Du har kanskje ikke "tatt det helt ut", men jeg kunne godt ha tenkt meg å se en versjon uten HDR ! :)

Uansett, - du har presentert et flott bybilde ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

er der

Lenke til kommentar

Fint motiv, men jeg er litt skeptisk til fargene - er det gjort noe bearbeiding av disse i etterhånd? Aagesp

Hei og takk for tilbakemeldingen :-)

Har ikke gjort noe individuelt med fargene som jeg kan huske, men dratt i spaken for clarity og saturation i LR5 :-) Fargene er derfor blitt sterke og en smule dramatiske sånn jeg ser det :-)

Lenke til kommentar

Likte bilde vldig godt. Klart og fine kontraste :) Kanskje litt lyste farger, men det er nok en smakssak. Hilsen Rune

.

Takk for tilbakemeldingen Rune :-) Hadde ikke så sansen for HDR i starten, men har jo sett mye HDR bilder etter det og utrolig hva man venner seg til og etterhvert også begynner å like, hehe .. :-) Men en smaksak som du selv sier. Hilsen Anita

Lenke til kommentar

Hei, Anita.

Veldig fin komposisjon, med utsyn over store deler av byen ! :)

Bildet har god skarphet, og sollyset kaster skygger, men er ikke "hardt".

Jeg tror jeg ville ha økt kontrast og fargemetning litt, men det er en smaksak ! :)

Jeg hører med til dem som ikke har "falt for" HDR, - jeg synes at det ofte blir litt mye "turbo"-dynamikk !

Du har kanskje ikke "tatt det helt ut", men jeg kunne godt ha tenkt meg å se en versjon uten HDR ! :)

Uansett, - du har presentert et flott bybilde ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

er der

Takk for din utfyllende tilbakemelding Albert :-) Setter pris på din tilstedeværelse her inne på forumet og at du vil bruke tid på bildet mitt :-) Som du sier en smaksak dette med HDR virkningen og jeg har nok ikke dratt den fullt ut. Tror jeg skal leke meg litt mer med dette bildet, så får jeg se om jeg legger ut noen flere versjoner eller ikke. Hilsen Anita
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...