Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hvilket språk brukte krillbite til å lage spillet ''Among the sleep'' ? (om noen vet) Hvilket programmeringsspråk er best å bruke når man skal lage spill som dette? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 De fleste profesjonelle spill kodes i C eller C++. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hvilket språk brukte krillbite til å lage spillet ''Among the sleep'' ? (om noen vet) Hvilket programmeringsspråk er best å bruke når man skal lage spill som dette? Among the Sleep er laget med Unity, så sannsynligvis JavaScript eller C#. edit: Unity i seg selv er skrevet i C++ og bruker Mono som run-time. Endret 15. november 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Among the Sleep er laget med Unity, så sannsynligvis JavaScript eller C#. edit: Unity i seg selv er skrevet i C++ og bruker Mono som run-time. hvorfor er det sansynligvis C# eller javascript når det er laget med unity? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 hvorfor er det sansynligvis C# eller javascript når det er laget med unity?Unity støtter JavaScript, C# og Boo som programmeringsspråk rett ut av boksen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Spurte de. de har brukt C# Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 "Hvilket språk brukte Albert Einstein da han skrev relativitetsteorien?" "Hva slags skrivemaskin brukte Hemingway?" "Brukte Henrik Ibsen viskelær?" Det er ikke alltid at verktøyet eller språket (som jo er et verktøy) er det viktigste. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det er ikke alltid at verktøyet eller språket (som jo er et verktøy) er det viktigste. Hvilket verktøy du velger kan bestemme om du klarer å ferdigstille produktet eller ikke. Det er ikke slik at alle verktøy er likeverdige til alle oppgaver. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Økosystemet til programmeringsspråket har meir å si enn sjølve programmeringsspråket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Økosystemet til programmeringsspråket har meir å si enn sjølve programmeringsspråket. Hva er økosystemet til programmeringsspråket? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Rammeverk, verktøy, bibliotekar, osv... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Rammeverk, verktøy, bibliotekar, osv... Er en avveining her. Eksempelvis har du Java som har et stort standardbibliotek mishandlet standardbibliotek. Grunnet idiotiske svakheter i språket sitter man igjen med helt absurde løsnigner som ActionListener og Comparator<T> hvor begge er helt dust verbost. De fører til side opp og side ned med boilerplate for helt trivielle oppgaver. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det finnes fjas i dei fleste programmeringsspråk. Det du nevner er ikkje eit problem, fordi "ingen" bruker det heller. Istadenfor kan du heller bruke tida på ting som er bra, som f.eks NIO2, Groovy, Guava osv... Eg programmerer Java....så får eg ein problemstilling som kan løyast mykje meir elegant og kjappare med closures og litt dynamisk typing. Då endrer eg min BusinessService.java til BusinessService.groovy, implementerer dei 5 linjene og hopper over til neste oppgåve. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det finnes fjas i dei fleste programmeringsspråk. Det du nevner er ikkje eit problem, fordi "ingen" bruker det heller. Istadenfor kan du heller bruke tida på ting som er bra, som f.eks NIO2, Groovy, Guava osv... Eg programmerer Java....så får eg ein problemstilling som kan løyast mykje meir elegant og kjappare med closures og litt dynamisk typing. Då endrer eg min BusinessService.java til BusinessService.groovy, implementerer dei 5 linjene og hopper over til neste oppgåve. Groovy er noe alle Java-utviklere snakker om, men som ingen faktisk bruker. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Groovy er noko seriøse Javautviklere bruker, resten av javatuviklere bruker nok tid på J2EE og XML "programmering". Netflix bruker Groovy https://github.com/Netflix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå