Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nye hodetelefoner til kontorbruk

greenman

Anbefalte innlegg

Hei

Er ganske lite oppdatert på headsetfronten og ønsker forslag til headset til bruk på kontor.

Budsjett: Ser for meg noe til rundt 1500-2000,-

Størelse: Over-ear

Bruksområde: Mest musikk, men også noe spill og film. Går mye i hip-hop med også mye elektronisk.

Tillegsinfo: Liker litt tung bass, men ikke overdrevet. Må være behagelig å ha på i lengden. Har forholdsvis stort hode.

Kilde: NuForce uDAC 2 (USB DAC) og mest sannsynlig sammen med ModMic. Blir nok også brukt med mobilen til tider.

Har sett litt på Sony MDR-1R og de ser veldig lovende ut. Noen erfaringer?

Skal som sagt brukes på kontor, så jeg vil ikke plage kollegaene mine med hodetelefoner som lekker mye men jeg vil fortsatt kunne høre hvis telefonen ringer.

Setter pris på forslag.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beyerdynamic DT770pro virker som de passer bra til din bruk. Her kan du velge mellom 32ohm og 80ohm versjonene. 32ohm er mere lettdrevne og passer bedre til telefonen, mens 80ohm versjonen gir litt bedre bass med en god kilde. Prisen ligger på rundt 1500,- men bruker å være på tilbud til rundt 1200,-

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

DT770 er langt fra fri for bass. Selv jeg som kjører en forsterker med ganske kaldt lydbilde klarer å få disse til å høres ut som du holder ørene mot bassporten på en subwoofer.

De er også lukket så de som er rundt deg hører ikke så mye av det du hører på selv om du skrur opp volumet. Det resulterer også i at du ikke hører så mye av det som skjer rundt deg både på godt og vondt.

Jeg har ingen problemer med å drive 80ohm versjonen fra en samsung galaxy S4 med greit resultat, men jo bedre kilde du har jo bedre lyd får du enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...