greenman Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Hei Er ganske lite oppdatert på headsetfronten og ønsker forslag til headset til bruk på kontor. Budsjett: Ser for meg noe til rundt 1500-2000,-Størelse: Over-earBruksområde: Mest musikk, men også noe spill og film. Går mye i hip-hop med også mye elektronisk. Tillegsinfo: Liker litt tung bass, men ikke overdrevet. Må være behagelig å ha på i lengden. Har forholdsvis stort hode. Kilde: NuForce uDAC 2 (USB DAC) og mest sannsynlig sammen med ModMic. Blir nok også brukt med mobilen til tider.Har sett litt på Sony MDR-1R og de ser veldig lovende ut. Noen erfaringer? Skal som sagt brukes på kontor, så jeg vil ikke plage kollegaene mine med hodetelefoner som lekker mye men jeg vil fortsatt kunne høre hvis telefonen ringer. Setter pris på forslag. Endret 14. november 2013 av Bibow Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Beyerdynamic DT770pro virker som de passer bra til din bruk. Her kan du velge mellom 32ohm og 80ohm versjonene. 32ohm er mere lettdrevne og passer bedre til telefonen, mens 80ohm versjonen gir litt bedre bass med en god kilde. Prisen ligger på rundt 1500,- men bruker å være på tilbud til rundt 1200,- Endret 14. november 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Har prøvd et par forskjellige Beyerdynamics (bla DT770 something), men jeg synes lyden blir nesten for klar. Husker ikke hvilken kilde de var på, men jeg savnet litt "trøkk". Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Har prøvd et par forskjellige Beyerdynamics (bla DT770 something), men jeg synes lyden blir nesten for klar. Husker ikke hvilken kilde de var på, men jeg savnet litt "trøkk". Prøv de på nytt, jeg tror det var kilden. Du kan også prøve Sennheiser Momentum, Logitech UE6000 og Focal Spirit One. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Noen som har prøvd både DT770 80 Ohm og Sony MDR-1R og kan si litt om forskjellen? NuForce uDAC2 er vel mer enn bra nok for å drive DT770 80? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 DT770 er langt fra fri for bass. Selv jeg som kjører en forsterker med ganske kaldt lydbilde klarer å få disse til å høres ut som du holder ørene mot bassporten på en subwoofer. De er også lukket så de som er rundt deg hører ikke så mye av det du hører på selv om du skrur opp volumet. Det resulterer også i at du ikke hører så mye av det som skjer rundt deg både på godt og vondt. Jeg har ingen problemer med å drive 80ohm versjonen fra en samsung galaxy S4 med greit resultat, men jo bedre kilde du har jo bedre lyd får du enkelt og greit. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Ingen som har flere forslag? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Les igjennom tråden for hodetelefonofile. Mange gode forslag der. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 NAD VISO HP50 har fått strålende omtaler. Tyll fra InnerFidelity har blant annet plassert de på sin Wall of Fame. Les omtalen her. De virker å passe alle dine kriterier godt. NB. Jeg har ikke fått teset dem selv (ennå). Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Ville vært skeptisk til NAD om man er ute etter varm klang. De er jo kjent for et ganske kaldt lydbilde på forsterkerfronten værtfall, å det er ikke unaturlig å tro at det smitter over på de andre produktene. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 ...they're warm and punchy when the music is, and the bass is well extended and very tight, but they're also articulate and clear in the treble, and well balanced throughout the mids... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Prøvde NAD sine og B&W P7 på fredag og må si jeg likte P7 mye bedre. NAD HP50 var ikke innspilt, men P7 hadde bedre lyd i mine ører. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 (endret) P7 er også 1 000 kr dyrere, da. Nå er jo selvfølgelig smak subjektiv, men personlig syns jeg at P7 er for dyr i forhold til lydkvaliteten. Når det er sagt så er jo både design og materialvalg temmelig bra, og de kan forsåvidt forsvare prisen på den måten. Endret 17. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Eneste som var med P7 var at de ikke er superkomfortabel. Er derfor jeg vurderer MDR-1R - De har fått så mye skryt for det. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Du kan sjekke ut HiFiMAN HE-400, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå