Peder96 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei Jeg har en HP Pavilion DV6000, som jeg kun bruker til å spille på. Har hatt pc´en siden 08/09, og den har fungert utmerket så langt. Men i dag, når jeg skulle åpne den gikk den veldig fort tom for strøm. Det tok kanskje 45 min fra den var 100% ladet opp til den skrudde seg av, selv med laderen i. Den lader bare når jeg legger ned skjermen, men med en gang den tas opp, lades den ikke lenger. Har prøvd å ta ut batteriet, sjekke lader osv. men ingenting hjelper. Noen her inne som har noen idéer? Setter stor pris på svar. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ta ut batteriet, hold inne på knappen i ca 10 sekunder, sett inn batteriet igjen, sett i laderen og skru på maskinen også ser du hva som skjer. Hvis du har HP Support Assistant så kan du feilsøke betteriet via programmet. Gjør dette også ser du hva som kommer opp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Har ingen gode tips. Kan dog tenke meg at det har blitt feil på laderen, slik at den ikke leverer nok strøm og maskinene derfor trekker batteriet i tillegg under bruk. Det kan også være feil på batteriet slik at dette trekker unormalt mye strøm når det prøver å lade seg opp. Vil ihvertfall tro det er en hardware feil, ikke software, da softwarefeil ikke burde klare å trekke så mye strøm at laderen ikke klarer levere nok til å holde maskinen i live. Lenke til kommentar
Peder96 Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Ta ut batteriet, hold inne på knappen i ca 10 sekunder, sett inn batteriet igjen, sett i laderen og skru på maskinen også ser du hva som skjer. Hvis du har HP Support Assistant så kan du feilsøke betteriet via programmet. Gjør dette også ser du hva som kommer opp Takker for svar! Hvilken knapp er det du snakker om, btw? Er vant til å bruke Macbook til dagligdags... Lenke til kommentar
Peder96 Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Har ingen gode tips. Kan dog tenke meg at det har blitt feil på laderen, slik at den ikke leverer nok strøm og maskinene derfor trekker batteriet i tillegg under bruk. Det kan også være feil på batteriet slik at dette trekker unormalt mye strøm når det prøver å lade seg opp. Vil ihvertfall tro det er en hardware feil, ikke software, da softwarefeil ikke burde klare å trekke så mye strøm at laderen ikke klarer levere nok til å holde maskinen i live. Takk for svar! Tok nå ut batteriet, satt i laderen, prøvde å skru på, men ingenting skjer. Da er det nok laderen, ettersom batteriet funker. Men det som er rart er det at batteriet lades opp når skjermen på pc´en er lagt ned.. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Takker for svar! Hvilken knapp er det du snakker om, btw? Er vant til å bruke Macbook til dagligdags... Jeg mente av/På knappen Takk for svar! Tok nå ut batteriet, satt i laderen, prøvde å skru på, men ingenting skjer. Da er det nok laderen, ettersom batteriet funker. Men det som er rart er det at batteriet lades opp når skjermen på pc´en er lagt ned.. Nei, det er lite sannsynlig at det er laderen når maskinen lader i hvilemodus. Holdte du inne denne knappen i ca 10 sekunder mens batteriet var ute? Ellers så kan det også være innstillinger på Pcen. Har du også forreste Hp Support Assistans? Lenke til kommentar
Peder96 Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Holdt knappen inne i 10 sek, ingen forandring. Når jeg slo den på igjen, og kom inn, så viste ladesymbolet over batteriet seg, men bare i 1 sek. Hvordan kan jeg få vite om jeg har HP Support Assistant? Søkte men fikk ingenting opp.. Gikk på Hjelp og Støtte nå også, tok batterisjekk men det sto at laderen er ugyldig, og ikke koblet til, selvom den står i og det lyser blått. (Noe som det skal gjøre der) Endret 14. november 2013 av Peder96 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå