Gå til innhold

Hvilken harddisk!?

n|tr0

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha meg en harddisk og lurer på hvilket merke jeg skal velge.... størrelsen skal være mellom 120 og 200!

Har hørt mye bra om WD.... men har også hørt at det er dårlig levetid på dem....

Virker som det er et eller minus med alle hardisker :cry:

Men noen som vet hva man bør velge?

mvh.

magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp WD.

Super disk bråker ikke når den leser fra disken og er rask som bare det..

Hverfall min gamle WD 80Gb SE 8 MB Cache.. (1200 pcmark hd)

De nye seagate s-ata 120Gb 8MB bråker når det leses litt fra dem. Og de er trege tatt i betraktning av at de gir bare 1700 pcmark hd når det er to s-ata disker som står i raid 0.

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Å si at WD ikke bråker når du leser fra dem er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Det er mulig at den ikke bråker så mye mer når du leser fra den, men det er mest fordi den hviner som en vifte på speed når den idler. Jeg har et så å si lydløst system, og det endte med at min WD 200gb ble flyttet ut til fordel for en Seagate 160gb, som har et langt mer behagelig støynivå. Jeg har egentlig ikke noe negativt om WD annet enn støy, men siden støy for tiden har topprioritet i mitt system, ble den flyttet til en annen PC fungerer som nettverksdisk. Forøvrig har jeg en WD 120gb i X-Box'en min, og her ser vi samme mønsteret. Originaldisken er en Seagate 9.1 eller noe i den gata, og etter at jeg bytta til WD må jeg pakke den inn i puter om jeg skal se film for å overdøve lyden. Rent kvalitetsmessig og ytelsesmessig er nok WD et godt valg, men om støy betyr noe, Go Seagate!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...