Gå til innhold

Nasjonalsosialismen vender tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

:thumbs:

En oppfølging av denne

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514994

tråden?

Ikke så rart når man så hvilken oppmerksomhet dette fikk i norsk presse:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1458862

Nazistene er ikke så synlige her nå. Noen som vet om de har dempet seg eller rømt til andre fora og kommentar feltene på ulike aviser?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er jo komisk at nasjonalSOSIALISME er et begrept man hekter på "ytre høyre". Strengt tatt høres dette ut som et begrep tilhørende langt ute på ytre VENSTRE.

Og derfor ender hver eneste tråd om emnet opp i en diskusjon om akkurat det. Det er desverre for sent å klage på det navnevalget. (Eller rose det, avhengig av hvilken side du selv står på.)

Noen av oss synes det er uviktig hvilken "side" det hører hjemme på. Vi synes kanskje ikke det er så relevant å operere med sider i politikken i det hele tatt. En uting er det uansett at slike ideer dukker opp igjen, og vel verd å være bekymret for.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er jo komisk at nasjonalSOSIALISME er et begrept man hekter på "ytre høyre". Strengt tatt høres dette ut som et begrep tilhørende langt ute på ytre VENSTRE.

Noe av den problemstillingen er også diskutert i den tråden jeg lenket til ovenfor:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514994

Du oppfordres hermed til å gi din kommentar i den relaterte tråden.

Og derfor ender hver eneste tråd om emnet opp i en diskusjon om akkurat det. Det er desverre for sent å klage på det navnevalget. (Eller rose det, avhengig av hvilken side du selv står på.)

Noen av oss synes det er uviktig hvilken "side" det hører hjemme på. Vi synes kanskje ikke det er så relevant å operere med sider i politikken i det hele tatt. En uting er det uansett at slike ideer dukker opp igjen, og vel verd å være bekymret for.

Jeg mener at NS og Quisling befant seg til høyre i Norge og at det ikke er uinteressant. Jfr den tråden jeg lenket til ovenfor.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Le-Pen-og-Wilders-vil-skape-nasjonalistisk-front-mot-EU-7372643.html

Tydeligvis er ikke Norge det eneste landet med et "breivik-parti". Snart er tyskland det eneste landet igjen som sannelig har gjort av ytre høyres ugjerninger.

Mer oppgulp på lager? Det fantes ingen masseinnvandring da NSDAP slo igjennom, så ananlysen din er ganske tynne greier.

Lenke til kommentar

Nei. Kan ikke bruke mer tid på deg og er som nevnt andre steder i ferd med å ignorere deg.

The burrerfly effect.

Det får du tolke som du selv vil.

P.S.

Fint at jeg var før deg med min kommentar i denne tråden, men jeg kan love deg at post Nr 2 ovenfor ikke blir en populær post som din post nummer 2 i den andre semantisk relaterte tråden jeg lenket til i min første post.

Nå skal jeg ikke påstå at mine forventninger til deg var skrekkelig høye fra før, men når du velger å trekke frem min deltagelse i andre tråder forventer jeg i det minste en begrunnelse for hvorfor du mener det er relevant, og hva det er du forsøker å si. Om du ikke klarer å innfri ett minimum av de forventningene man har til voksne mennesker i en diskusjon er det kanskje like greit om du lar være å skrive til meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fornektelsen er også en typisk egenskap hos ytre høyre. Først prøvde man det med holocaust, nå prøver man å bortforklare nazismen som en venstreradikal ideologi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Le-Pen-og-Wilders-vil-skape-nasjonalistisk-front-mot-EU-7372643.html

Tydeligvis er ikke Norge det eneste landet med et "breivik-parti". Snart er tyskland det eneste landet igjen som sannelig har lært av ytre høyres ugjerninger.

Da har AP og dets lakeier - ikke hatt så stor innvirkning på folket ettert II.verdenskrig som en skulle tro.

Med Nord-Koreansk hjernevask, fra skole til graven, de siste 10-åra også gjennom barnehager.

Er en stor styrke i befolkningen at de ikke bøyer av for faenskapet til AP.

Vi vil vinne til slutt - med rak rygg, og med ett land for folket - ikke for eliten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da har AP og dets lakeier - ikke hatt så stor innvirkning på folket ettert II.verdenskrig som en skulle tro.

Med Nord-Koreansk hjernevask, fra skole til graven, de siste 10-åra også gjennom barnehager.

Vi vil vinne til slutt - med rak rygg, og med ett land for folket - ikke for eliten.

Gjesp :sleep:

Nasjonalsosialismen vil aldri seire. Sosialismen er internasjonal i sin natur. Jeg er bare sosialist på første mai.

I dagliglivet og her på forumet er jeg liberal sosialdemokrat.

Så masken er i ferd med å falle?

Lenke til kommentar

Fornektelsen er også en typisk egenskap hos ytre høyre. Først prøvde man det med holocaust, nå prøver man å bortforklare nazismen som en venstreradikal ideologi.

Det er også typisk ytre venstre å fornekte alt negativt som måtte komme ens vei, enten det er kommunistiske land som ligger i ruin eller andre ting.

Det eneste jeg kan se som et argument for å bruke "høyre" som et politisk begrep her er at nasjonalsosialismen kanskje ligger lenger til høyre enn kommunismen - men den er fortsatt begravet rimelig langt ute på venstresiden. Det finnes fint lite med nasjonalsosialismen som kan knagges til den borgerlige fløyen i det politiske landskapet.

Lenke til kommentar

Motstanden øker i takt med asylimporten.

Dette er en direkte konsekvens av et folk som ser deres land endres, omformeres og tappes for ressurser der EU står i front med en destruktiv og polariserende politikk for å ødelegge det vestlige, fremgangsrike og til dels suksessfulle samfunnet.

Dette er en påtvunget, masseinvasjon vi europeere aldri har blitt spurt om vi synes er greit.

Nå begynner vi å se konsekvensene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en direkte konsekvens av et folk som ser deres land endres, omformeres og tappes for ressurser der EU står i front med en destruktiv og polariserende politikk for å ødelegge det vestlige, fremgangsrike og til dels suksessfulle samfunnet.

Dette er en påtvunget, masseinvasjon vi europeere aldri har blitt spurt om vi synes er greit.

Ja, det er vel en slags samfunnsvariant av Le Châteliers prinsipp. Forståelig og naturlig er den og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er du sikker på at den nye regjeringen vil takle de 20 - 30 asylsøkerne som banker på vår dør daglig bedre enn den avgåtte?

Så langt observerer jeg at det er langt flere ran under den blåblå regjeringen enn under den rødgrønne. Og noen er gjengangere.

Ja, det er vel en slags samfunnsvariant av Le Châteliers prinsipp. Forståelig og naturlig er den og.

Hm. :hmm:

Så eneste løsningen på innvandringsproblemene er å bevege seg i nasjonalsosialistisk og facistisk retning?

Det dagbladet i dag kaller fryktjournalistikk?

Jeg blander ikke sammen begrepene asylsøker og kriminell. Jeg er for meget streng behandling av kriminelle.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

ja, det vil dere brunskjorter likt - å manipulere og forfalske historien slik at deres forskrudde ytre høyreideologi vil stå i mye bedre lys. Dette bekrefter bare atter en gang det jeg skrev tidligere om fornektelse.

Lenke til kommentar

Ja, samme mentalitet hadde europeerne også om jødiske flyktninger på 30-tallet. Man ser klare konturer hvilket samfunn det etterstrebes i Europa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig har det ikke så mye med høyre-venstre aksen å gjøre. Men det har noe med autoritær / liberal aksen. Ekstreme mennesker finner vi på hver side av skalaen.

Men det ville ikke vært mulig å gjennomføre så fæle ting i et liberalistisk samfunn tuftet på liberalistiske prinsipper. Så maktmissbruk kan fint tilskrives venstreorienterte ideologier og tenkesett, men det blir verre med ytterste høyrefløy hvor statens oppgaver er å i vareta våre rettigheter. Og hvor maktmissbruk er rettighetskrenkende og dermed straffbart.

Liberalismen er også for fri innvandring. OG det er liberalismen som er ytterste høyrefløy.

Du kan ikke ha fri innvandring i et sosialistisk/sosialdemokratisk land.

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig glad for akkurat det. =)

Faktisk ønsker jeg enda mer debatt om det! :p

Ikke så uviktig egentlig. Folk har fordommer mot høyresiden på grunn av dette, og de tror dette er typisk høyrevridd politikk. Den mest høyrevridde politikken er jo på ingen måte rasistisk. :p Du må litt til venstre enn det ytterste høyre faktisk, for å kunne føre en rasistisk politikk. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Vi er da blitt spurt om vi synes det er greit, og har svart tja og "til en viss grad". Det er derfor de innvandringsfiendtlige partiene stort sett får marginal oppslutning i europeiske land flest. Dog med en naturlig oppsving i økonomiske krisetider.

Hvordan er denne "masseinvasjonen" tvunget på oss, forresten?

Videre har vi blitt spurt om vi synes nasjonalsosialismen er greit. Og stort sett har vi svart et rungende nei i alle land der man brydde seg om å spørre. En ting er at innvandringsfiendtlige partier er små, de nasjonalsosialistiske bevegelsene er mikriskopiske. Igjen med en naturlig oppsving i økonomiske krisetider, når vi trenger syndebukker.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...