Hassli Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei! Sitter her med tidligere mikro eksamen. Jeg skal regne ut den marginale substitusjonsbrøken, men løsningsforslaget er ikke helt snill mot meg. Jeg skal løse U(x1,x2) = x1,x2 Jeg bruker nyttefunksjonen. MRS = u1/u2=x2/x1 Budsjettbetingelsen er p1x1+p2x2=m Men etter det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre gjøre. Jeg vet at jeg skal innsette det i budsjettbetingelsen, men har virkelig ikke aning på hvordan jeg skal gjøre det. Takk på forhånd Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Sett opp nyttemaksimeringsuttrykket og rist litt.. Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Sett opp nyttemaksimeringsuttrykket og rist litt.. og hvordan setter jeg den opp? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Max u(x1,x2) s.t. p1x1 + p2x2 = m. Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Max u(x1,x2) s.t. p1x1 + p2x2 = m. s.t. Står for? Sorry er bare helt blank Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Subject to eller such that. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei! Sitter her med tidligere mikro eksamen. Jeg skal regne ut den marginale substitusjonsbrøken, men løsningsforslaget er ikke helt snill mot meg. Jeg skal løse U(x1,x2) = x1,x2 Jeg bruker nyttefunksjonen. MRS = u1/u2=x2/x1 Budsjettbetingelsen er p1x1+p2x2=m Men etter det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre gjøre. Jeg vet at jeg skal innsette det i budsjettbetingelsen, men har virkelig ikke aning på hvordan jeg skal gjøre det. Takk på forhånd Oi, det der så vanskelig ut du. Jeg trodde du mente at du hadde veldig veldig dårlig økonomi. Så feil kan man ta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå