Cuneax Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Når kan du regne med at den må kaste inn håndkleet?Så lenge varer harddisken din Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Google gjorde en lignende analyse av sine rundt 100 000 disker for noen år siden. Her er den (PDF). Noen kjappe funn: - Disker som har vært i bruk 3 mnd - 3 år har tydelig lavere feilrate enn helt ferske disker og eldre disker. - Disker med driftstemperatur 25-50 grader har tydelig lavere feilrate enn kaldere disker. - De fleste kombinasjoner av alder og temperatur gir årlige feilrater i størrelseorden 1-10%. - Ca hver tredje disk som feilet ga ingen forvarsel i form av SMART-feil. 2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Ifølge funnene går hver fjerde harddisk i stykker etter fire år Hele 90 prosent kjører fremdeles uten større problemer etter tre år, mens tallet reduseres til 80 prosent etter fire år -- Jeg har enda til gode å oppleve disk-krasj, til tross for at jeg har eid - og eier - et ganske betydelig antall harddisker. Det er mulig jeg har vært veldig heldig, men i dag har jeg ikke mer tiltro til flaksen enn at jeg har sørget for redundans for det som er viktig. Endret 14. november 2013 av Horrorbyte 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Det beste er nok å sjekke grafene til BlackBlaze selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ifølge funnene går hver fjerde harddisk i stykker etter fire år Hele 90 prosent kjører fremdeles uten større problemer etter tre år, mens tallet reduseres til 80 prosent etter fire år -- Jeg har enda til gode å oppleve disk-krasj, til tross for at jeg har eid - og eier - et ganske betydelig antall harddisker. Det er mulig jeg har vært veldig heldig, men i dag har jeg ikke mer tiltro til flaksen enn at jeg har sørget for redundans for det som er viktig. Husk at dette er ett selskap som tar konsument-drev og stapper det inn i bokser med 40+ disker og kjører de 24/7, det er en ganske beinhard måte å kjøre disker på, og verre enn det de fleste av oss utsetter diskene for, selv oss med mange disker og ett "profft" oppsett. AtW 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ifølge funnene går hver fjerde harddisk i stykker etter fire år Hele 90 prosent kjører fremdeles uten større problemer etter tre år, mens tallet reduseres til 80 prosent etter fire år -- Jeg har enda til gode å oppleve disk-krasj, til tross for at jeg har eid - og eier - et ganske betydelig antall harddisker. Det er mulig jeg har vært veldig heldig, men i dag har jeg ikke mer tiltro til flaksen enn at jeg har sørget for redundans for det som er viktig. Husk at dette er ett selskap som tar konsument-drev og stapper det inn i bokser med 40+ disker og kjører de 24/7, det er en ganske beinhard måte å kjøre disker på, og verre enn det de fleste av oss utsetter diskene for, selv oss med mange disker og ett "profft" oppsett. AtW Jup, regner med at de aldres 4 ganger fortere eller mer en de vi bruker, godt mulig mer. Har selv en erfaring, det er at ekstene usb disker ryker ofte. Trolig fordi de trekkes rundt etter usb ledningen, muligens at de blir varme om de brukes kontinuerlig. Er sjelden at interne disker ryker, en personlig erfaring for 15 år siden trolig at den ble for varm. Lenke til kommentar
Bento Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg har sett en hdd dø i mine egne hender. Riste på IBM deathstar mens den snurrer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ca 2,5 år holder de fleste Seagate diskene her. Etter den tid begynner jeg å se rariteter og elektronikken kvelder selv om de er holdt godt temperert. Så noen disker eier jeg ikke lenger, de leases fra butikken grunnet reklamasjonsretten, mens noen eldre Seagate disker begynner å få litt døde sektorer men går uten problemer i filserveren. Riktignok hører det med til historien at diskene går 24/7/365 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg