RBW Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Skal fylles med AMDs nyeste teknologier.AMD letter på Kaveri-sløret Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Høres lovende ut med oppgradert grafikk og minnekontroller i neste APU-generasjon, men har dere hørt noe om krymping til 20 nm? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Høres lovende ut med oppgradert grafikk og minnekontroller i neste APU-generasjon, men har dere hørt noe om krymping til 20 nm? Nope, blir 28nm i hele 2014. 2 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg er veldig spent på enkelttrådytelsen til steamroller. Det blir helt avgjørende om AMD skal få noen viktige design wins. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg håper inderlig at vi får høre noe nytt om neste generasjon med FX prosessorer snart. Det var jo snakk om at de skulle være først ute med steamroller kjernen, men det er lengesiden jeg hørte noe om high end prosessorer fra AMD. Sitter selv med en Intel prosessor (det ble det under siste oppgradering slev om jeg egentlig sverger til AMD normalt sett), likevel hadde det vert litt fint å se en positiv utvikling innenfor det feltet for AMD. Det er dog forståelig at de vil satse på det feltet hvor de virkelig kan tjene penger. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg er veldig spent på enkelttrådytelsen til steamroller. Det blir helt avgjørende om AMD skal få noen viktige design wins. Det står litt om forventningene til det, samt AMDs lovnader her. Kjapt oppsummert: +30% IOPS (uten å øke antall kjerner eller klokkefrekvens). Det skal kombineres med litt høyere klokkefrekvenser. Ta det med en klype salt. Det gjelder nok bare noen bestemte testprogrammer. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Det står litt om forventningene til det, samt AMDs lovnader her. Kjapt oppsummert: +30% IOPS (uten å øke antall kjerner eller klokkefrekvens). Det skal kombineres med litt høyere klokkefrekvenser. Ta det med en klype salt. Det gjelder nok bare noen bestemte testprogrammer. Hmm, IOPS? Jeg har ikke sett: AMD believes that Steamroller will provide 30% improvement in ops per cycle. noe annet sted enn på xbitlabs. Enten vet ikke jeg hva ops er, eller så har AMD blitt feilsitert. Det ser også ut som at ikke klokkefrekvensen skal opp heller. Det ser ut som toppmodellen 14. januar vil kjøre 3,7 GHz, richland (6800K) fås kjøpt i dag @ 4,1 GHz. Lenke til kommentar
N7-Liara Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ville vært greit hvis AMD kunne gjort noe mer på x86/x64 plattformen.. og ikke vidreutvikla Bulldozer arkitekturen der.. De gikk på samme smellen som Intel med sin Pentium 4 for stasjonære! De kunne gitt Intel bedre konkurranse sånn som på midten av 2000-tallet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Kirckhoff: Beklager, jeg mente IPS, ikke IOPS. Jeg har heller ikke sett påstanden +30% ips andre steder, men så har jeg ikke lett heller. Xbit labs var bare første treff hos google. Hvor har du 3,7 GHz fra? Skarfar90: Hva er det du vil ha mer av på x86/x64? Hvorfor ikke videreutvikle Bulldozer? Jeg synes mye av det de gjør er spennende. Særlig det å kombinere x86-64 med 64 bit ARM Cortex A57 i kommende prosessorer. Endret 14. november 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Kirckhoff: Beklager, jeg mente IPS, ikke IOPS. Jeg har heller ikke sett påstanden +30% ips andre steder, men så har jeg ikke lett heller. Xbit labs var bare første treff hos google. Hvor har du 3,7 GHz fra? Skarfar90: Hva er det du vil ha mer av på x86/x64? Hvorfor ikke videreutvikle Bulldozer? Jeg synes mye av det de gjør er spennende. Særlig det å kombinere x86-64 med 64 bit ARM Cortex A57 i kommende prosessorer. http://images.anandtech.com/doci/7507/amd_kaveri_specs-100068009-orig.png Regner med de bruker toppmodell når de skryter av flops. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Tenker kanskje å bygge meg en stasjoner på nyåret, håper på en ny AMD FX prosessorserie snart, så jeg kan bygge et totalt AMD system med mer omf enn 8350 kan gi:p Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 AMD er for meg mest spennende i type Mini/Micro-format HTPC bokser, ultrabooks og den slags. Jeg er spent på om det kommer noen hvilke produkter vi får se i førstnevnte kategori og når. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) AMD har ikke vært veldig attraktiv i ultrabooks, GPUen er ikke raskere og cpuen er mye dårligere. EDIT: Dårligere enn haswell (vs richland) og ivy bridge (vs trinity) altså. Endret 15. november 2013 av Kirchhoff Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 AMD har ikke vært veldig attraktiv i ultrabooks, GPUen er ikke raskere og cpuen er mye dårligere. EDIT: Dårligere enn haswell (vs richland) og ivy bridge (vs trinity) altså. Det kommer de ikke til å være i overskuelig fremtid heller. Intel begynner snart å shippe Broadwell som er 14nm (to presessgenerasjoner forran AMD!!) i volum når rett over nyttår. Tipper disse begynner å dukke opp for fult i ultrabooks/laptoper mellom april og juni. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) På ultrabook og billigsegmentet siden har det vært pris og ikke nødvendigvis ytelse. Endret 15. november 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 På ultrabook og billigsegmentet? Det er jo nesten hele markedet. Det har nok blitt solgt svært mange intel ultrabooks per AMD ultra-/sleekbook. Det jeg har intrykk av er at det er veldig vanlig å prioritere CPU over alt annet (skjerm, HDD/SSD, tastur osvosv). Altså drittpcer med en i5 eller i3 prosessor. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Ultrabooks er i dag rimelig nær billigsegmentet siden dette var ett av kriteriene intel hadde når de iverksatte Ultrabook initativet. Det er ikke det samme som de dyre Ultraportable man hadde før. Det er nok dog innenfor rimelig laptops at AMD nok selger mest bærbare. For min del er de definitivt mest interesante på type Zbox implementasjoner. Endret 15. november 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 For min del er de definitivt mest interesante på type Zbox implementasjoner. Samme her, og kanskje til og med Kabini < Beema. Selv holder jeg et øye med Gigabyte Brix, akkurat de portene og slots jeg vil ha, finnes nå i Haswell ULV varianter og en Richland (usikker på om det er en papirlansering): http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=47&ck=104 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Brix er helt suveren og den jeg holder mest øye med selv for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå